مراحل ثبت برند لوازم تحریر را بشناسید

0

مراحل ثبت برند لوازم تحریر را بشناسید : برند به نام یا علامت تجاری گفته می شود که به نام شخص حقیقی یا حقوقی ثبت خواهد شد. هر فردی که قصد تجارت گسترده را داشته باشد؛ این امکان را دارد که برند محصولات خود را با نام یا علائم و نشانه های مشخصی که هویت محصول را نشان می دهند؛ به ثبت برساند. به همین دلیل باید با کلیه مراحل قانونی و اداری مربوط به این کار آشنا باشد.

مراحل ثبت برند لوازم تحریر را بشناسید

به گزارش اینتزنتی مجله دکوکده : برای این منظور در این مقاله می خواهیم که شما را با کلیه مراحل ثبت برند لوازم تحریر آشنا کنیم. بنابراین تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه ثبت برند و مراحل آن چگونه است؟

افرادی که قصد ثبت برند را دارند؛ باید در ابتدا اطلاعات جامعی را در این خصوص به دست آورند. از آنجایی که امروزه فضای اینترنت بسیار گسترده و پیچیده شده است؛ بسیاری از کارهای اداری و پردردسر از این طریق صورت می گیرد.

برای انجام این کار مانند قدیم نیاز مراجعات بی وقفه به اداره ثبت علائم تجاری نیست و بیشتر مراحل این کار به صورت اینترنتی انجام می شود. در مرحله آخر به افراد برای حضور در این اداره ابلاغیه ای ارسال خواهد شد که جهت دریافت گواهی نامه خود به این اداره مراجعه کنند. بنابراین در ادامه مراحل ثبت برند لوازم تحریر را به طور دقیق توضیح می دهیم:

مرحله اول از ثبت برند؛ مشاوره با وکلای حقوقی

در مرحله اول توصیه ما به شما این است که قبل از اقدام به این کار با مشاوران حقوقی و وکلای ثبت برند مشورت  های لازم را داشته باشید تا این افراد شما را با روند انجام این کار و مدارک مورد نیاز برای آن آشنا کنند. در این رابطه باید بدانید؛ مشاورانی که در سایت ثبت فردا فعالیت می کنند؛ راهنمایی های رایگانی را در اختیار شما قرار خواهند داد. این مشاورین از لحاظ قانونی و حقوقی با کلیه مراحل ثبت برند آشنایی کاملی دارند و بهترین گزینه جهت جلوگیری از اتلاف وقت در این امر هستند.

مرحله دوم؛ انتخاب نام برند و استعلام آن

در این مرحله از ثبت برند لوازم تحریر، افراد بعد از انتخاب نام یا علامت تجاری خود باید از سایت ثبت علائم تجاری استعلام لازم را در این خصوص انجام دهند که نام برند انتخابی آن ها توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده باشد.

در غیر این صورت باید تا تقاضای بعدی جهت ثبت ۶۰ روز منتظر بمانند. بنابراین نام برند باید به صورت خلاقانه انتخاب شود یا در ساخت آن علائم و نشانه های مخصوصی به کار رود. در این صورت امکان رد آن توسط مراجع ذیربط بسیار کم خواهد بود. همچنین این اسامی نباید به صورت عام، توصیف کننده، آرم و نشانه های آشنا و علائم خارج از عرف کشور باشند.

مرحله سوم؛ درخواست اظهار نامه

بعد از استعلام و اثبات انحصار طرح برند، صاحب آن باید تقاضای اظهارنامه جهت ثبت برند بدهد. این اظهارنامه به صورت آنلاین در سایت مالکیت معنوی وجود دارد و جهت ارائه آن افراد باید هزینه ای را بپردازند.

در این اظهارنامه کلیه اطلاعات شخصی صاحب برند یا شرکت او و نوع فعالیت برند مربوطه قید می شود و مدارک لازم جهت انجام این کار به صورت اسکن شده ضمیمه اظهارنامه خواهند شد. این مدارک در صورتی که مالک فردی حقیقی باشد؛ شامل کپی شناسنامه و کارت ملی مالک برند، در صورت وجود نام لاتین در برند ارائه کارت بازرگانی، مجوز فعالیت، ارائه تصاویر گرافیکی از طراحی برند در اندازه ۱۰ در ۱۰ سانتی متر و غیره می شود.

در صورتی که هیچ گونه مشکلی در مدارک و مشخصات هویتی مالک وجود نداشته باشد؛ کارشناسان شماره اظهارنامه را از طریق سایت در اختیار افراد قرار خواهند داد که مراحل بعدی ثبت برند لوازم تحریر را انجام دهند.

مرحله چهارم؛ مراجعه به دفاتر اسناد رسمی کشور

بعد از تکمیل اظهارنامه و پرداخت هزینه های مربوط به ثبت برند برگه ای در اختیار افراد قرار می گیرد که شامل اطلاعات شناسایی آن ها و برند لوازم تحریر است. در این برگه شماره اظهارنامه قید شده است که به افراد در تکمیل و تایید این اطلاعات در دفترخانه مربوطه کمک خواهد کرد.

با مراجعه به این دفاتر و تایید اطلاعات این برگه در سامانه مالکیت معنوی از افراد امضا و گواهی بابت صحت اطلاعات دریافت می شود. به طوری که در این صورت رمز عبور و نام کاربری از سوی کارشناسان قضایی به آن ها تعلق خواهد گرفت. بنابراین از این طریق افراد نسبت به پیگیری روند ثبت برند لوازم تحریر اقدام می کنند.

مرحله پنجم؛ تایید اطلاعات توسط کارشناسان خبره

بعد از دریافت رمز ورود و حساب کاربری، اطلاعات افراد توسط کارشناسان حقوقی بررسی می شود و در صورت عدم وجود اشکال در مدارک، به آن ها پیامکی در این خصوص ابلاغ خواهد شد که جهت تشکیل پرونده به صورت حضوری به اداره ذیربط مراجعه کنند.

همچنین آن ها باید اصل مدارک خود را جهت شناسایی و کپی برابر اصل به همراه داشته باشند که تطابق لازم در این خصوص صورت گیرد.

مرحله ششم؛ انتشار آگهی در روزنامه رسمی

بعد از تایید اطلاعات و تشکیل پرونده به صورت حضوری باید نوع برند و ثبت آن به روزنامه کثیر الانتشار رسمی کشور ارجاع داده شود. در این صورت با پرداخت هزینه های انتشار آگهی در دو نوبت و در فاصله زمانی ۳۰ روزه، اطلاعات افراد در صورت عدم وجود مغایرت با مدارک اصلی آن ها در این روزنامه ها به چاپ خواهد رسید.

در این صورت هزینه روزنامه نوبت دوم باید پرداخت شود و در این زمان هزینه ثبت برند نیز از افراد دریافت خواهد شد. بعد از پرداخت هزینه یک هفته زمان نیاز است که آگهی روزنامه به چاپ برسد و برای افراد ارسال شود.

مرحله هفتم؛ دریافت گواهی نامه یا سند ثبت برند

در این مرحله افراد باید منتظر ارسال روزنامه نوبت دوم باشند که آخرین مرحله از ثبت برند لازم تحریر را به طور کامل انجام دهند. در این صورت با ارائه دو نسخه از روزنامه، یک نسخه از اظهارنامه تایید شده و ۱۰ تصویر از طراحی برند، سند یا گواهی نامه ثبت برند برای اشخاص صادر خواهد شد و در همان روز افراد سند خود را تحویل می گیرند.

در نتیجه

در این مقاله گفته شد که مراحل ثبت برند لوازم تحریر روند اداری مخصوص به خود را دارد و باید در این خصوص ترتیب رعایت شود. زیرا در هر مرحله مدارک مشخصی از افراد درخواست خواهد شد و ممکن است که در صورت مغایرت اطلاعات افراد با مدارک ارائه شده، ثبت برند با مشکلاتی روبه رو شود.

به همین جهت با تمامی مراحل و نکات مهم جهت ثبت برند برای لوازم تحریر آشنا شدید. همچنین در پایان اگر به اطلاعات و راهنمایی بیشتری در این زمینه نیاز دارید؛ کارشناسان و متخصصان سایت ثبت فردا در ساعات مختلف روز آماده خدمت رسانی به شما هستند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد