وکیل در امور ثبت برند و علامت تجاری

0

وکیل در امور ثبت برند و علامت تجاری : امروزه افراد به منظور اینکه کسب و کار خود را گسترش دهند و کالاهای خود را چه به عنوان توزیع در داخل کشور و چه با صادرات کالاهای خود به خارج از کشور بهتر به مصرف کنندگان بشناسانند و از این طریق اعتبار کسب نمایند، اقدام به ثبت برند و علامت تجاری خود می کنند.

وکیل در امور ثبت برند و علامت تجاری

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از طرفی با وجود پیچیدگی در پیشبرد مراحل اداری و قانونی و تبصره ها و قوانین بسیار زیاد در این مسیر نیاز و ضرورت وجود وکیل در امور ثبت برند را بیش از پیش پر رنگ کرده است.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با وکلای ثبت برند و علامت تجاری، مشخصات و وظایف آن ها همچنین فعالیت ها و اقدامات آن ها آشنا سازیم.

همچنین قابل ذکر است که شما عزیزان این فرصت را دارید که به منظور استخدام وکیل در زمینه ثبت علائم تجاری و برندهای مورد نظر خود در گستره داخل و خارج کشور با مراجعه به سایت سعید شهبازی وکیل پایه یک دادگستری با متخصصان و کارشناسان ما در این باره تماس بگیرید و به گفتگو بپردازید. لطفا در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

وکیل ثبت برند و علامت تجاری کیست؟

وکیل ثبت علامت تجاری یا برند وکیلی است که در ازای عقد قراردادی با شما و تعیین حدود فعالیت با دریافت هزینه ای که توافق کردید، به ثبت برند و علامت تجاری مورد نظر شما در شهری که شما تعیین می کنید، می پردازد.

ثبت برند بین المللی توسط وکیل در امور ثبت برند

ثبت برند بین المللی به این صورت است که وکیل شما برند مورد نظر شما را در کشورهای عضو کنوانسیون مادرید با تادیه مخارج قانونی در هر کشور به طور جداگانه به ثبت می رساند. کشور ما در سال ۱۳۸۲ به کنوانسیون مادرید در ارتباط با ثبت بین المللی علامت های تجارتی و مقررات مربوط به آن پیوسته است؛ به همین ترتیب همه ی برندهای ثبت شده در کشور ما در سیستم کنوانسیون بین المللی مادرید قابل ثبت هستند.

دامنه و محدوده فعالیت وکیل در امور ثبت برند

صاحبان سهام و مالکان شرکت ها این امکان را دارند که در قراردادی که با وکیل خود عقد کرده اند، نسبت به حدود فعالیت های وکیل خود نیز اشاره کنند و آن را به لحاظ قانونی تشریح نمایند تا وکیل مزبور تنها این قابلیت را داشته باشد تا در اموری که داخل قرارداد  اشاره شده است، به پیشبرد فعالیت ها و اهداف تعریف شده بپردازد و از موقعیت خود سوء استفاده و تخطی نکند.

در این میان میزان دستمزد وکیل شما نیز بسته به محدودیت های اعمال شده در قرارداد و دامنه فعالیت او متفاوت است و بالا و پایین می شود. هرچه دامنه فعالیت و بازه اقدامات وکیل شما تنگ تر و محدودتر باشد، دستمزدی که باید بپردازید نیز پایین تر است.

دامنه فعالیت وکیل در امور ثبت برند اصولا به شرح زیر است:

  • ثبت برند و علامت تجاری
  • تمدید برند و علامت تجاری
  • ثبت تغییر و تحولات شرکت شما
  • ثبت موارد مربوط به تغییرات شرکت شما
  • ثبت موارد مربوط به تغییر نام شرکت شما
  • و تعدادی از موارد دیگر

لازم به ذکر است که بعد از تعیین دامنه اختیارات وکیل شما و فعالیت های او اگر دارای شرکتی هستید که هنوز برند مورد نظر خود را ثبت ننموده اید و همینطور دانش و زمان کافی با هدف پیشبرد آن را ندارید، بهتر است به این گروه از وکیل های کاردان و مجرب مراجعه کنید. شما امکان دسترسی به تعداد زیادی از وکلای مجرب و متخصص در زمینه ثبت برند از طریق سایت سعید شهبازی وکیل پایه یک دادگستری را دارید.

چرا لازم است از وکیل در امور ثبت برند بهره بگیریم؟

استفاده از وکیل در پیشبرد مراحل و پروسه ثبت برند مزایا و نقاط مثبت گوناگونی دارد که در اینجا به معرفی و شرح هر یک از این موارد می پردازیم:

صرفه جویی در وقت و هزینه

واسپاری امور اداری و انجام مراحل قانونی ثبت برند شرکت به یک وکیل کاردان و متخصص این خاصیت را دارد که بسیاری از هزینه های رفت و آمد و مخارج نامربوط و بیهوده در این باره را از بین ببریم.

همچنین این اقدام باعث می شود که در وقت خود نیز صرفه جویی کنیم و زمان خود را به رسیدگی کارهای مهم تر اختصاص دهیم و فرایند ثبت برند شرکت خود را به کسی بسپریم که به صفر تا صد این مسیر اشراف کامل دارد و کار خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام می رساند.

صرفه جویی در انرژی

اینکه خودمان به تنهایی بخواهیم با مراجعه به مراکز مربوطه به ثبت برند مورد نظر خود بپردازیم، درحالیکه اشراف کاملی به روند و مراحل مربوطه نداشته باشیم، علاوه بر صرف پول و زمان زیاد، انرژی و نیروی زیادی را نیز از ما می گیرد و از طرفی به این دلیل که از نحوه به ثبت رسانی آن آگاهی نداریم، نیرویی که در این میان صرف می کنیم چند برابر وکیل متخصصی است که در این زمینه اطلاعات و دانش تخصصی دارد.

اطلاعات و علم تخصصی وکیل به امور ثبت علائم تجاری

واسپاری مراحل ثبت برند به وکیلی مجرب و کاردان باعث می شود که خیال ما از کسب نتیجه مطلوب در این زمینه راحت باشد؛ چرا که با انتخاب بهترین وکیل در این زمینه این فراغت خیال را داریم که امور خود را به کسی سپرده ایم که در این زمینه دارای تجربه و مهارت بالا است و علم و دانشی تخصصی نیز در این باره به همراه دارد.

دریافت حق انحصاری برند شما به وسیله وکیل

وکیل کاردان شما را با انواع مزایای ثبت برند و نقاط قوت آن آشنا می نماید؛ همچنین با ثبت برند حق انحصاری تولید محصولات و کالاهای شما تحت عنوان برند شما را تضمین می کند و دیگر هیچ شخص حقیقی یا حقوقی این امکان را ندارد که بدون اخذ مجوز رسمی از شما به تولید کالا با برند شما بپردازد و از این روش به اعتبار شما خدشه وارد سازد.

سخن آخر

امروزه اشخاص حقیقی یا حقوقی معتبر به منظور ثبت انواع برند در عرصه داخل کشوری و بین المللی اداره امور خود را به وکیل در امور ثبت برند می سپارند. ما در این مقاله به شما این دسته از وکیل ها، ویژگی آن ها و مزایای استفاده از آن ها در زمینه یاد شده توضیح دادیم.

قابل ذکر است که شما عزیزان به منظور پیشبرد فعالیت های مربوط به ثبت برند و علامت تجاری و موارد یاد شده در مقاله این امکان را دارید که با مراجعه به سایت سعید شهبازی وکیل پایه یک دادگستری با اختیار وکیلی متخصص به انجام امور ثبت برند و شرکت خود در سریع ترین زمان ممکن و با صرف هزینه ای ناچیز بپردازید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد