مسئولیت های وکیل ثبت شرکت در تهران

0

مسئولیت های وکیل ثبت شرکت در تهران : مسائل حقوقی جهت ثبت شرکت باید توسط وکیلی حاذق و با تجربه انجام شود. به دلیل پیچیدگی های قانونی و بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد؛ بهتر است که افرادی که قصد ثبت شرکت یا برند را دارند؛ از وکلای حقوقی کمک بخواهند.

مسئولیت های وکیل ثبت شرکت در تهران

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در این رابطه جهت اطلاع از مسئولیت های وکیل ثبت شرکت در تهران کافی است که به سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنید که در مورد انواع مشاوره های حقوقی و مراحل ثبت شرکت اطلاعات کافی را در این زمینه به دست آورید.

در این سایت به صورت آنلاین خدمات مشاوره رایگان انجام می شود و در هر ساعتی از شبانه روز مشاورین حرفه ای آماده خدمت رسانی به افراد هستند. بنابراین در این مقاله در ابتدا توضیح مختصری در رابطه با وکالت ارائه می دهیم و پس از آن مسئولیت های وکیل ثبت شرکت را بیان می کنیم.

وکالت چیست؟

یکی از قراردادهایی که امروزه اعتبار بالایی دارد؛ قراردادی است که بین موکل و وکیل مورد نظر بسته می شود. بر اساس این قرارداد تمامی مسئولیت های وکیل و موکل درج می شود و باید طبق آن طرفین به همه بندهای موجود در قرارداد عمل کنند.

وکالت در دو نوع شرطی یا تام از طرف موکل به وکیل داده می شود که کلیه مسائل حقوقی و مراحل قانونی بدون دخالت او انجام شود. بنابراین موکل باید در رابطه با این نوع از قرارداد اطلاعات کافی را داشته باشد. در صورتی که وکالت تام به وکیل داده شود؛ او قادر است که در کلیه امور حقوقی و مالی مربوط به جزئی ترین مسائل موکل خود دخالت کند و اداره آن ها را برعهده بگیرد.

در وکالت شرطی یا قید، در قرارداد مربوطه ذکر می شود که تنها برخی از اموری که مشخص شده است؛ باید توسط وکیل انجام شود و او حق تصرف اموال و کلیه دارایی های موکل را نخواهد داشت. بنابراین این نوع وکالت در زمان ثبت شرکت با موکل بسته می شود که تنها مسائل حقوقی و اداری این امر توسط وکیل انجام شود.

وکالت در زمینه های متفاوت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امور بانکی و غیره انجام می شود که یکی از مهم ترین آن ها ثبت شرکت است. وکیل ثبت شرکت باید با تمامی مسائل حقوقی و مراحل ثبت شرکت آشنا باشد که در کم ترین زمان ممکن شرکت مورد نظر را به ثبت اداره اسناد کشوری برساند.

وکیل امور ثبتی به چه کسی گفته می شود؟

یکی از مهم ترین قوانینی که در مسائل حقوقی وجود دارد؛ ثبت شرکت است. از آنجایی که اطلاع از کلیه مسائل مربوط به امور ثبتی به آگاهی، علم و تخصصی کافی در این زمینه بستگی دارد؛ افراد عادی قادر نخواهند بود که به تنهایی این وظیفه مهم و قانونی را بر عهده بگیرند. به همین دلیل وکلای ثبت شرکت این امر مهم را به سرانجام می رسانند.

وکیل امور ثبتی به شخصی اطلاق می شود که آشنایی کاملی با قوانین ثبت شرکت و مشکلات آن  دارد. این شخص در دفتر اسناد رسمی یا دفتر وکالت شخصی خود مشغول به کار است و توسط موکل جهت انجام امور ثبت شرکت انتخاب می شود.

از جمله مسئولیت های وکیل ثبت شرکت در تهران این است که از حقوق موکل خود دفاع کند و پیگیری های قانونی را به تنهایی انجام دهد. از این طریق سند رسمی شرکت موکل به صورت قانونی و رسمی در دفتر اسناد ثبت می شود و امتیاز آن به شخص مورد نظر داده خواهد شد. وکیل امور ثبتی باید هر گونه اختلال ثبتی را در این رابطه برطرف کند و کارهای اداری لازم را در این زمینه انجام دهد.

مسئولیت های وکیل ثبت شرکت در تهران چیست؟

وظیفه و مسئولیت های وکیل بسیار متنوع است. به همین دلیل وکلا باید از قوانین جدیدی که در قوه قضاییه وضع می شود؛ اطلاع داشته باشند. در غیر این صورت، ممکن است که قادر به دفاع از حقوق موکل خود نباشند و این امر مشکلات بسیاری را در روند ثبت شرکت به وجود می آورد.

در واقع این نوع از وکالت جهت به ثبت رساندن ملک، خانه و شرکت انجام می شود. بنابراین در ادامه مسئولیت های وکیل ثبت شرکت در تهران را بیان می کنیم.

  •     انجام امور ثبتی مربوط به شرکت
  •     باطل کردن سند
  •     اعتراض به ثبت سند
  •     ثبت برند و نشان تجاری
  •     تنظیم قانونی سند رسمی
  •     رفع مشکلات مربوط به ثبت شرکت
  •     ارائه کلیه اطلاعات شرکت مربوطه به دفتر خانه ثبت اسناد
  •     دریافت سند ثبت شرکت
  •     انجام شکایت مربوط به ثبت سند جعلی توسط فردی دیگر

از آنجایی که وکلای ثبتی وظایف متفاوتی بر عهده دارند؛ این افراد در حیطه های مختلفی امورات ثبت و حل اختلافات ثبتی را انجام می دهند. این افراد در کلیه اموری که به ثبت سند و اطلاعات مربوط به آن نیاز باشد؛ فعالیت دارند. این اسناد ممکن است که در رابطه با یک زمین، خانه یا مربوط به تنظیم سند یک شرکت باشد.

یک وکیل ثبتی ماهر چه ویژگی دارد؟

انتخاب وکیل ثبتی یکی از مهم ترین کارهایی است که افراد باید پیش از انعقاد قرارداد انجام دهند. با توجه به طیف وسیعی از وکلا که در زمینه ثبتی فعالیت می کنند؛ شاید انتخاب بهترین وکیل کاری دشوار باشد. در ادامه ویژگی های یک وکیل ثبتی ماهر را عنوان می کنیم.

  • وکیل ثبت شرکت باید در ابتدا مجوزهای لازم جهت کسب و کار را داشته باشد.
  • با مسئولیت های وکیل ثبت شرکت در تهران آشنایی کاملی داشته باشد.
  • از قوانین به روز آگاه باشد و اطلاعات دقیقی در این خصوص داشته باشد.
  • یک وکیل ثبتی حاذق سخنوری بی نظیر است و مهارت بسیار زیادی در نوشتن و ادای مطالب دارد.
  • یک وکیل ماهر تنظیم اسناد و مدارک را در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهد.
  • وکیلی که تجربه کافی و حرفه ای در این زمینه دارد و به طور کامل با فوت و فن های اداری و ثبتی آشنا است.

مسئولیت های وکیل ثبت شرکت در تهران به دریافت سند و انجام کلیه امورات اداری و ثبتی مربوط است. این وکلا همچنین وظیفه دارند که در صورت بروز مشکل در مراحل ثبت از حقوق موکل خود دفاع کنند و تا لحظه آخر در پی یافتن اسناد و مدارک جدید باشند.

وکلای ثبت در ابطال سند شرکت یا برخورد با شخصی که قصد جعل سند مربوطه را دارد؛ به موکل خود کمک می کنند که مراحل ثبت را بدون هیچگونه دردسری انجام دهند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد