شستن مبل در منزل با شامپو فرش ایده خوبی است؟

0

شستن مبل در منزل با شامپو فرش ایده خوبی است؟ هنگامی که روی مبلمان لکه یا آلودگی ایجاد می شود؛ مشاهده آن بسیار آزاردهنده است و باید در اسرع وقت این لکه یا آلودگی را برطرف کنید. حتی اگر لکه خاصی نیز روی مبل نباشد؛ پس از گذشت مدت زمان خاصی نیاز است که مبلمان شستشو شود. به این دلیل که گرد و غبار شکل ظاهری آن را تغییر می دهد و موجب تیرگی آن خواهدشد.

شستن مبل در منزل با شامپو فرش ایده خوبی است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با توجه به اینکه امکان آسیب دیدگی پارچه مبلمان پس از شستشو وجود دارد؛ باید ماده شوینده مناسبی برای این کار پیدا کنید. در خانه مواد شوینده فراوانی وجود دارند که هر یک مسئول انجام کار خاصی هستند و از آن ها جهت پاکسازی بخش خاصی از منزل استفاده می شود.

به طوری که جهت تمیزی و پاکسازی لکه ها از روی فرش نیز از شامپو فرش کمک گرفته می شود؛ اما آیا بهره گیری از این ماده در شستشو مبل کار عاقلانه ای است؟ در ادامه با ما همراه باشید که در رابطه با چگونگی شستن مبل در منزل با شامپو فرش توضیحاتی را ارائه دهیم.

شستن مبل در منزل با شامپو فرش؛ درست یا نادرست؟

اول از همه باید بدانید که باتوجه به اینکه شاید شما در انجام شستشو تجربه کافی ندارید؛ باید این کار را به اشخاصی واگذار کنید که در این زمینه تجربه و تخصص کافی را دارند. با این حال اگر تصمیم دارید که به تنهایی و با استفاده از شامپو فرش این کار را انجام دهید؛ باید بسیار مراقب باشید و به نکاتی که در این نوشته به آن ها اشاره می شود؛ توجه کنید. به طوری که با حداقل میزان آسیب دیدگی شستشو را انجام دهید.

البته مواردی که در ادامه می خوانید؛ در خصوص مبل هایی که جنس استیل یا چوبی دارند؛ صدق نخواهدکرد.

توجه به جنس پارچه هنگام شستن مبل در منزل با شامپو فرش

شامپو فرش نیز ممکن است که ماده مناسبی برای شستشوی مبل باشد؛ به شرط اینکه فرمولاسیون پاک کنندگی آن با پارچه مبل هماهنگی داشته باشد؛ اما این موضوع را چگونه باید تشخیص دهید؟ اولین راه توجه به برچسبی است که در پشت مبلمان نصب می شود.

روی این برچسب علائمی وجود دارد که هر یک از آن ها نشان دهنده ویژگی خاصی هستند. به عنوان مثال وجود علامت W به این معنی است که آب آسیبی به بافت پارچه وارد نمی کند؛ اما اگر حرف S را مشاهده کردید؛ هرگز از آب استفاده نکنید.

با توجه به اینکه شامپو فرش یک ماده شوینده محلول در آب است؛ بهره گیری از آن نیز در مورد این نوع از پارچه توصیه نمی شود. حرف X از S حساس تر است و در صورت مشاهده آن باید تنها از جاروبرقی جهت تمیزکاری مبلمان استفاده شود.

فرض کنید که حرف Wیا WS روی برچسب مبلمان شما وجودداشت؛ آیا خیال شما راحت می شود و وقت آن است که بدون نگرانی شامپو فرش را روی مبل بکشید؟ بهتر است که هنگام شستن مبل در منزل با شامپو فرش ابتدا مقداری از این مواد شوینده را روی پارچه پشت مبل امتحان کنید. ده دقیقه صبر کرده و سپس یک حوله کاغذی را روی محل مربوطه بکشید. اگر رنگ پس داد؛ نباید از شامپو فرش استفاده کنید؛ اما اگر هیچ نشانه ای از پس دادن رنگ و لک شدگی دیده نشد؛ مجاز به انجام این کار هستید.

شستشوی صحیح

اگر مطمئن شدید که شستن مبل در منزل با شامپو فرش ایده مناسبی برای مبلمان شما است؛ باید شستشو را به درستی انجام دهید. به طوری که به بافت پارچه آسیبی وارد نشود. منظور از شستشوی صحیح چیست؟ در واقع شما باید از کف حاصل از ترکیب ماده شوینده یا همان شامپو فرش با آب جهت پاک کردن آلودگی ها از روی پارچه استفاده کنید.

اهمیت این مسئله به این دلیل است که آب کم تری به بافت مبل وارد شود. زیرا هر اندازه میزان آب کم تر باشد؛ امکان لک شدن یا رنگ پریدگی پارچه نیز کاهش پیدا می کند.

نکته ای ظریف نیز در خصوص شستشو وجود دارد و آن مربوط به پاکسازی مبلمان پیش از شستشو است. اگر شما قبل از انجام این کار نسبت به مالیدن ماده شوینده روی پارچه اقدام کنید؛ نتیجه نهایی رضایتبخش نخواهدبود.

بنابراین بهتر است که پس از شستشو مرحله آبکشی را نیز انجام دهید. جهت این کار در ظرف مخصوص کمی آب بریزید و اسفنج خود را داخل آن شستشو دهید و بچلانید. در نهایت در حالی که اسفنج حالت نم دار دارد؛ آن را روی مبلمان بکشید که تمامی مواد شوینده اضافی از سطح آن پاک شود.

پیش از شروع کار با یک وسیله پرزگیر روی تمامی سطوح مبلمان بکشید که پرزها یا آشغال های ریز جمع شوند. پس از انجام پرزگیری نیز با استفاده از جاروبرقی تمامی درزهای مبلمان را تمیز کنید. بنابراین تنها پس از طی این مراحل، شستن مبل در منزل با شامپو فرش ایده درست و مناسبی خواهدبود.

خشک کردن

در مواقعی که از سرویس های مبل شویی آنلاین همچون واش لین استفاده می کنید؛ اپراتورهای این مجموعه با بهره گیری از دستگاه ها و تجهیزات خود که قدرت مکش بسیار بالایی دارند؛ تمامی کف و آبی که روی بافت پارچه وجود دارد را برمی دارند.

این مسئله باعث می شود که پس از اینکه مبلمان خشک شد؛ هیچ گونه لکه ای ایجاد نشود. علاوه بر لکه، تغییر رنگ دائمی پارچه نیز یکی از آسیب هایی احتمالی است که با انجام این کار از آن جلوگیری خواهدشد.

در منزل با توجه به اینکه دسترسی به این وسایل برای شما امکان ندارد؛ جهت جمع آوری موادشوینده اضافی و آب از سطح پارچه باید از یک اسفنج خشک و تمیز استفاده کنید.

البته شاید حتی پس از انجام این کار نیز مقداری آب و کف روی پارچه باقی بماند؛ اما در هر صورت شما نباید این مرحله را حذف کنید. زیرا هر اندازه آب کم تری در بافت پارچه باقی بماند؛ نتیجه نهایی رضایتبخش تر خواهدشد. با مطالعه این بخش متوجه شدید که شستن مبل در منزل با شامپو فرش با وجود خشک کردن اثربخشی بیشتری خواهدداشت.

سخن پایانی

در این مقاله گفته شد که از شامپو فرش تنها جهت شستشوی فرش و موکت استفاده نمی شود و در برخی موارد شستن مبل در منزل با شامپو فرش نیز ایده خوبی به نظر می رسد. اما باید اصول مهم و کاربردی را جهت شستشو رعایت کنید. ی

کی از اصلی ترین موارد در این زمینه این است که شامپو فرش با جنس پارچه همخوانی داشته باشد. به این معنی که پارچه در مواجهه با این ماده دچار تغییر رنگ یا آسیب نشود.

در صورت حصول اطمینان از این موضوع، انجام درست مراحل پرزگیری، شستشو، آب کشی و خشک کردن موجب می شود که پس از شستشو با شامپوفرش هیچ گونه لکه ای روی مبل باقی نماند و از نتیجه کار رضایت کامل داشته باشید.

در نهایت نیز اگر توانایی انجام این کار را ندارید و می خواهید که مبلمان شما را افراد متخصص تمیز کنند؛ بهتر است که با کارشناسان واشین لین ارتباط برقرار کنید و از کمک آن ها بهره مند شوید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد