چگونگی تعمیر کابینت های باد کرده

0

آیا کابینت های خانه تان توسط آب صدمه دیده اند؟

اگر چنین است، پس اولین کار ضروری این است که سریع وارد عمل شوید.

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده و به نقل از سنجاق : با گذشت زمان، آب می تواند بخش بیرونی کابینت تان را نابود کند و به روکش آسیب زده و رنگ چوب را نیز تیره کند. در برخی موارد، آسیب توسط آب می تواند کابینت را بلا استفاده کند خصوصا اگر زیر سینک نشتی وجود داشته باشد.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه تعمیر کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت کار در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیر کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

اگر کابینت مورد نظر از جنس تخته چند لا باشد، تورق و لایه لایه شدگی به اندازه ای جدی خواهد بود که نیاز به تعویض کامل داشته باشید.

در حالی که می توانید با تعمیر کابینت ام دی اف یا تخته چندلای خود این کار را یاد بگیرید، خصوصا اگر تعمیرات مورد نیاز کم باشد، اما همیشه بهتر است یک فرد حرفه ای را برای ارزیابی آسیب وارده استخدام کنید که به شما کمک کند برای حل این مشکل چه کاری باید انجام دهید.

با این وجود، این شما و این هم اطلاعاتی که برای تعمیر آسیب وارده به کابینت های آشپزخانه نیاز دارید:

ام دی اف در برابر تخته چند لا: تفاوت در چیست؟

احتمالا کابینت های آشپزخانه تان یا از جنس ام دی اف هستند و یا تخته چند لا.

ام دی اف کوتاه شده ورقه فیبری با تراکم متوسط می باشد. ام دی اف نوعی محصول چوبی مهندسی شده ترکیبی است که بسیار به نئوپان شبیه بوده اما از آن محکم تر می باشد. این چوب از تخته چند لا ارزان تر و بهتر است و نیازی نیست نگران نقص یا گره های موجود در سطح آن باشید.

از طرف دیگر، تخته چند لا یک محصول  چوبی مهندسی شده است که از اتصال ورقه های چوب و روکش ساخته شده است. تخته چند لا در ضخامت و درجات مختلف موجود می باشد، بنابراین همیشه پیدا کردن آن برایتان آسان خواهد بود. همچنین تخته چند لا از ام دی اف قوی تر بوده و در هنگام خیس شدن، به اندازه آن آسیب نمی بیند.

چگونگی تعمیر کابینت های آسیب دیده توسط آب: سه گام

اگر کابینت آشپزخانه تان توسط آب آسیب دیده است، این سه گام را دنبال کنید:

خسارت را ارزیابی کنید

اول از همه: باید دقیقا بررسی کنید آسیب کابینت آشپزخانه تان چقدر جدی است. بخش بزرگ این موضوع، به نحوه مرطوب شدن کابینت تان بستگی دارد، برای مثال از طریق ترکیدن لوله، رطوبت بالا یا نشت آب.

همانطور که در حال بررسی هستید، دقت کنید که آیا کابینت تان از لحاظ ساختاری سالم است یا خیر. اتصالات چسب کاری شده پایدار هستند؟ تخته چند لا متورق شده؟ جه اندازه از کابینت آسیب دیده؟ طبقه زیرین قفسه کابینت به اندازه ای محکم هست که وزن وسیله ها را نگه دارد، یا شل شده و در حال ورقه شدن می باشد؟ آیا لایه لایه شدگی اتفاق افتاده است؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک خواهد کرد یک برنامه عملی برای تعمیر کابینت های خود داشته باشید، و کاری می کند میزان آسیب را برای افراد حرفه ای مشخص کنید.

خسارت ساختاری را ارزیابی کنید

حالا که از دامنه آسیب ساختاری  باخبر شدید، زمان آن است که در نظر بگیرید برای تعمیر چه کاری انجام دهید. قبل از انجام این گام اجازه دهید رطوبت خشک شود.

وقتی کابینت خشکشد، می توانید میزان آسیب را بیشتر ارزیابی کرده و تدارکات را تهیه کنید. به عنوان یک قاعده کلی، داشتن چسب نجاری، گیره و پیچ در دسترس کار هوشمندانه ای خواهد بود. به خاطر داشته باشید، اگر بخواهید فردی حرفه ای را استخدام کنید، او تمام این اقلام را با خود به همراه دارد.

در حالی که میزان دقیق تعمیرات به میزان خسارت بستگی دارد، اغلب افراد حرفه ای تعمیر کابینت لایه لایه شده را با گسترش چسب بین لایه های کابینت آغاز می کنند. زمانی که چسب پخش شد، می توانند ورقه ها را با کمک گیره C شکل به هم متصل کنند.

به چگونگی تعمیر کابینت های آسیب دیده توسط آب فکر می کنید؟ ابتدا بست ها را بررسی کنید. اگر بستی پیدا نکردید، پس یعنی بست های قدیمی باز شده و شما برای نصب آنها به پیچ ها و چسب جدید نیاز دارید. پیچ ها کابینت تان را جمع خواهند کرد و ثبات آن را راحت تر می نمایند.

قسمت های آسیب دیده را تعویض کنید

اگر متوجه شدید بخش هایی از کابینت وجود دارند که قابل تعمیر نیستند، پس زمان آن رسیده که آنها را تعویض کنید.

برای مثال، ممکن است قفسه پایینی کابینت زیر سینک شما ورقه ورقه شده باشد، و جایگزینی تنها گزینه مورد نظر شما شده باشد. به یاد داشته باشید این فرآیند، می تواند پیچیده باشد و عاقلانه است که قبل از تصمیم گیری از افراد حرفه ای کمک بخواهید.

از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید

اگر آسیب وارده بیش از اندازه شدید است، بهتر است از یک فرد حرفه ای بخواهید آن را بررسی نماید. حتی اگر آسیب وارده کم به نظر می رسد، استخدام یک فرد حرفه ای برای ارزیابی وضعیت گزینه بهتری است.

در بسیاری موارد، ممکن است خسارت بیشتر یا پنهانی در لایه های کابینت وجود داشته باشد، و تعمیر حرفه ای آن باعث می شود از آسیب های آینده جلوگیری شود.

تعمیر کابینت آشپزخانه

اگر کابینت آشپزخانه تان آسیب دیده باید بدانید که تنها نیستید. وقتی در نظر بگیرید روزانه ۱۴۰۰۰ نفر در آمریکا با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، به راحتی درک می کنید که این مشکل چقدر رایج است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد