چگونه بین ‌کرم پودر یا مایع یکی را انتخاب کنید؟

0

این انتخاب همیشه یک معضل و مشکل خود به خودی است. از آنجایی که فرمول‌های لوازم آرایش پودری و مایع همچنان در حال تکامل و تغییر هستند، بهتر است هر چند وقت یک بار دانسته‌های خود را بروز کنید. ببینید کدام محصولات بهتر روی پوست شما کار می‌کنند و کدام یک به خوبی با دیگر لوازمی که دارید هماهنگ می‌شوند. اگر قبل از خرید لوازم مورد نیازتان این مقاله را مطالعه بفرمائید، شاید برای خرید کرم پودر ، میس و مستر را که فروشگاهی اینترنتی است، مناسب خرید بیابید.

چگونه بین ‌کرم پودر یا مایع یکی را انتخاب کنید؟

آیا مایعات بهتر از پودرها عمل می‌کنند؟ کدام یک قدرت ماندگاری بیشتری دارد؟ چگونه قسمت‌های دیگر آرایش را با ‌کرم پودر یا کرم مایع هماهنگ می‌کنید؟ جواب به این سؤالات مرتبط با چیزی است که به آن جوانب مثبت هر محصول می‌گویند و شما باید در مورد انتخاب محصولات آرایشی این جوانب را در نظر بگیرید. با دانستن جوانب مثبت و نحوه استفاده از محصولات در کنار هم، می‌توانید برای مدت طولانی انتخاب بی‌نقصی داشته باشید.

براق یا مات؟

دانستن ظاهر مورد نظرتان اولین چیزی است که به شما در تعیین بهترین لوازم کمک می‌کند. زمانی که بدانید دقیقاً دنبال چه ظاهری هستید، برای شروع آماده‌اید. کسانی که نمی‌دانند چه می‌خواهند، برای انتخاب‌های ساده هم مشکل دارند. انتخاب چند فرمول خشک و رنگی، یک انتخاب ساده نیست. پس به توجه بیشتری احتیاج دارید. باور کنید نمی‌توانید لوازم آرایش و میک آپ را اتفاقی انتخاب کنید.

انتخاب کرم پودر به ظاهر خوش‌رنگ و مات به زیبایی پوست شما خیلی کمک می‌کند. پایه ‌کرم پودر از پوشش زیادی برخوردار است و سریع‌تر از فونداسیون مایع کار می‌کند. برای زمان‌هایی که عجله دارید، کرم پودر عالی است. برای خانم‌هایی که نمی‌خواهند زمان زیادی را برای صورتشان صرف کنند نیز، کرم پودر مناسب است. اگر زیاد عرق می‌کنید، کرم پودر عالی است. اگر در مناطق گرمسیر یا در فضای کاری گرم به سر می‌برید نیز، کرم پودر مناسب شماست.

نوع پوست خود را بشناسید

مهم‌ترین قانون در مورد خرید و انتخاب لوازم آرایش نوع پوست است. پایه‌های کرم پودر برای کسانی که پوست چرب دارند بهترین هستند. اگر در مورد استفاده از لوازم گریم مبتدی هستید، بهترین وسیله یک قوطی کرم پودر است. اما با گذشت سن، پوست خشک و بالغ‌تر می‌شود. این بدان معنی است که استفاده از کرم‌های چرب برای پوست در سنین بالا مفید هستند و پوشش کامل‌تری را به ظاهر پوست‌های خشن می‌دهند. کرم‌های مایع باعث نرم شدن و مرطوب کردن پوست‌های خشک و ضخیم می‌شوند.

در حالی که کرم‌های مایع برای مخلوط شدن با سایر کرم‌ها بسیار عالی هستند اما باعث ذوب شدن و ریختن سایر لایه‌های میک‌آپ نیز می‌شوند. یک راه حل این مشکل استفاده در برخی از نقاط صورت از هر کدام از کرم‌هاست. بعضی از آرایشگران ترجیح می‌دهند که زیر چشم، بینی، چانه و فک را با کرم مایع پوشش می‌دهند و در بقیه صورت از کرم پودر استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود دو نوع پایه کنار هم ترکیب ‌می‌شوند بدون آنکه خراب شوند. همچنین در طول شبانه‌روز، ریزش و ذوب کرم ظاهرتان را خراب نمی‌کند و قسمت‌هایی از صورت که رطوبت بیشتر نیاز دارند، آب‌رسانی می‌شوند.

فرمول‌های جدید کرم پودر آن‌قدر خوب شده‌ که همه مزایای پایه‌های مایع را دارند، بدون آنکه ذوب شوند. رنگ‌دانه‌های کرم پودرهای جدید با لایه‌ای از سیلیکون و مواد معدنی باعث بهبود کاربرد آن‌ها شده و احساس آن‌ها روی پوست نیز تغییر کرده است. استفاده از کرم پودر دیگر باعث القای حس خشکی و  زود کم رنگ شدن نمی‌شود و عمر طولانی و لطافت عالی دارند.

چند مهارت حرفه‌ای در لایه‌بندی

قبل از هنگام گذاشتن هر نوع آرایش بر روی محصولات مایع حتماً به کرم، اجازه خشک شدن بدهید. در غیر این صورت امکان دارد رگه‌دار و ناهموار شود. برای هماهنگ شدن با نحوه برخورد کرم‌های مایع با سایر لوازمتان، آزمایش کنید و تایم سازگاری آن‌ها را بررسی کنید. در مورد همه کالاهای آرایشی نیاز به امتحان و آشنایی با زمان کارکرد آن‌ها دارید. هر نوع مایع مانند لاک یا رنگ مو و حتی کرم ضد آفتاب زمان خاصی برای خشک شدن نیاز دارد.

  • یک قانون ساده: برای به خاطر سپردن لایه‌بندی آرایش این است که پودرها روی مایعات بهتر می‌نشینند. این جوانب مثبت را یادتان باشد. پس توصیه می‌کنیم حتی اگر پایه و اولین لایه مورد نظرتان یک کرم پودر است قبل از مالیدن آن کمی کرم مرطوب کننده یا کمی کانتور استفاده کنید. سپس از کرم پودر زده و نتایج را مقایسه کنید.

بهترین لوازم آرایشی کدم‌اند؟

در مورد جواب سوال کدام محصول بهترین است، نمی‌توان یک پاسخ ساده گفت. گروهی از مصرف‌کنندگان باتجربه کرم پودرهای جدید را بسیار خوب می‌شناسند. تحول در تولید کرم پودرهای جدید و کیفیت آن‌ها و کارکرد راحت‌تر آن در دماهای مختلف باعث محبوبیت دوباره استفاده از کرم پودرهای خشک شده است. بنابراین بهترین لوازم آن‌هایی هستند که با ‌پوست‌تان سازگارند و از کیفیت آن‌ها مطمئن هستید.

استفاده از مرطوب کننده قبل از کار روی صورت

در مورد زیبایی وقتی می‌توان با اطمینان مطلبی را پذیرفت که سلامتی در کنارش لحاظ شده باشد. لوازم بهداشتی و آرایشی حتی لباس بدون کیفیت، خطری برای سلامتی هستند. تمام متخصصان گریم و آرایش توصیه می‌کنند قبل از استفاده از کرم پودر، ‌صورت‌تان را نرم و مرطوب کنید. ساعات طولانی استفاده از کرم پودر را در عمر یک خانم در نظر بگیرید که بدون نرم کننده چقدر می‌توانند خطرناک و مضر باشد. نیازی نیست مرطوب کننده سنگین بزنید.

برای خرید یک مرطوب کننده ساده یا نمونه‌ای همانند کرم آبرسان کامان  ، میس و مستر فروشگاهی مطمئن است. این محصول هم می‌تواند مواد مغذی را به پوست رسانده و از خشک شدن آب طبیعی پوست جلوگیری کند. کرم پودر به دلیل خشک بودن در صورت تعریق خراب نمی‌شود پس نگران نباشید.

استفاده از اسفنج خیس

کار با اسفنج کرم پودر خیلی آسان است، اگر آن را خیس کنید. استفاده از اسفنج خشک باعث سایش پوست می‌شود و برای رنگ پایه مناسب نیست.

بعد از زدن پایه می‌توانید از کانسیلر به عنوان مکمل استفاده کنید.

آشنایی با پودر شفاف و پودر کیفیت بالا

برای انتهای کار روی صورت، پودرهای شفاف بسیار عالی هستند. پودرهای شفاف همچنین برای حجم دادن به مژه‌ها باید استفاده شوند. پس در کنار کرم پودرهایتان یک پودر شفاف بخرید. پودرهای کیفیت بالا (High Definition Powder) می‌توانند با مقدار بسیار کم تمام پوست را تصحیح و درخشان کنند. حتماً استفاده از چنین پودری را تجربه کنید. این کرم پودر برای نرم کردن خطوط و نواقص زیبایی روی پوست طراحی شده و کیفیتی فوق‌العاده دارد.

کرم پودر برنزه

کمی پودر برنز روی فاندیشن نتیجه زیبایی دارد. کرم پودر برنز نیازی نیست که همرنگ ‌پوست‌تان باشد. می‌توانید روی هر کرمی آن را استفاده کرده و کمی انرژی و گرمی به ‌صورت‌تان بدهید. بعضی از این کرم‌ها ضد آب هستند و اگر کمی از آن را اطراف چشم استفاده کنید یک روز کامل می‌توانند بدون تغییر بمانند. قبل از خرید یک قوطی بزرگ با خرید یک پالت کوچک از چند کرم پودر علاوه بر یادگیری مهارت می‌توانید زمان‌تان را به خوبی سپری کنید. با استفاده از قواعد متعادل سازی صورت و با دیدن چند تصویر خوب شروع به تمرین کنید. به جزئیات توجه کنید تا در اجرای سایه و خطوط مهارت به دست بیاورید. مهارت استفاده از لوازم آرایشی به اندازه شناخت رنگ و آرایش مهم است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد