چه نکاتی را باید در انتخاب خشکشویی پرده در نظر داشت؟

0

چه نکاتی را باید در انتخاب خشکشویی پرده در نظر داشت؟ هر محیط و هر خانه ای خواه کوچک باشد خواه بزرگ، پرده دارد و پرده جز لاینفک دکوراسیون هر فضایی محسوب می شود. تمیزی و زیبایی پرده بخشی مهم در دکوراسیون و زیبایی محیط به حساب می آید. شستشوی منظم پرده ها باعث می شود از کثیفی و آلرژی زایی آن جلوگیری شود.

چه نکاتی را باید در انتخاب خشکشویی پرده در نظر داشت؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : قیمت بالای پرده نیز موجب می شود حفظ و نگهداری و شستشوی درست و به موقع آن حائز اهمیت بسیاری باشد. اگر پرده ها به صورت منظم شسته شوند و این شستشو به روش درست انجام شود، بافت پرده آسیب نمی بیند و عمر پرده طولانی تر می شود.

بهترین روش شستشوی پرده ها خشکشویی است. انتخاب خشکشویی پرده علاوه بر حفظ سلامت و رنگ پارچه، آن را زیبا و براق می کند. در این راستا انتخاب خشکشویی معتبر و مناسب بسیار اهمیت دارد. در این مقاله با ما باشید که به نکات کلیدی برای انتخاب یک خشکشویی مناسب اشاره کنیم.

تاریخ انتخاب خشکشویی پرده به چه زمانی بر می گردد؟

بیایید در ابتدا گریزی به نحوه شکل گیری خشکشویی ها بزنیم که بهتر با عملکرد آن ها و انتخاب خشکشویی پرده آشنا شویم.

در سال های بسیار دور مردم برای شستن لباس ها و پرده هایشان از جوی های آب بهره می بردند. در روم باستان افرادی بودند که لباس های دیگران را در ظرف های بزرگ چوبی در کنار رودخانه می شستند. لباس ها را روی تخته های چوبی یا صخره ها پهن می کردند و با ضربه آنها را تمیز می کردند.

آرام آرام ابزارهای شستشو همچون تخته های شیب دار غیر مسطح وارد این عرصه شدند؛ ولی همچنان شستن لباس سخت بود. در قرن ۱۸ اولین ماشین لباسشویی طراحی شد. این ماشین لباسشویی مکانیکی بود و به یک نیروی انسانی احتیاج داشت که پدال ها را بچرخاند.

در قرن ۱۹ ماشین لباسشویی پیشرفت و تحول خاصی داشت، ولی همچنان توسط دست کنترل می شد. در سال ۱۹۲۰ ماشین لباسشویی برقی پا به عرصه شستشو گذاشت و هر سال بیش از سال پیش تغییر کرد و وارد هر خانه ای شد.

تولد اولین خشکشویی های پرده

فرایند شستن پرده و لباس از چهار مرحله تشکیل می شود:

  • شستن؛
  • خشک کردن؛
  • اتو کشیدن؛
  • تاکردن.

ماشین لباسشویی فقط مرحله شستن یعنی گام اول را انجام می دهد در حالی که خشک کردن، اتو کردن و تا کردن لباس مراحل سخت و وقت گیری هستند. ازین رو خشکشویی ها شکل گرفتند.

خشکشویی در اثر یک اتفاق تصادفی شکل گرفت. ژولی پلین حین کار در کارگاه رنگرزی، دستش به روغن تربانتین خورد و روغن روی لباس لکه دار و کثیفش ریخت. ژولی روغن را پاک کرد ولی متوجه شد که لکه روی لباس هم پاک شد. ژولی متوجه خاصیت لکه بری تربانتین شد و در سال ۱۸۲۰ اتحادیه صنف خشکشویی در پاریس شکل گرفت.

اهمیت انتخاب خشکشویی پرده چیست؟

پرده ها به طور کلی از نظر شستشو به سه دسته تقسیم می شوند:

  • پرده های سبک؛ این پرده ها را می توان با ماشین لباسشویی شست. در این حالت از شوینده های معمولی استفاده کنید و ماشین لباسشویی را روی آب سرد و دور آرام تنظیم کنید.
  • پرده های حساس و ظریف؛ این پرده ها به منظور به حداقل رسانی آسیب وارده به پرده ترجیحا با دست شسته می شوند. در این حالت از صابون ملایم برای شستشو استفاده می شود.
  • پرده های سنگین؛ این پرده ها با بخارشویی و خشک شویی تمیز می شوند. انتخاب خشکشویی پرده روشی تضمینی برای شستشوی پرده ها است. برای حفظ رنگ پارچه و جلوگیری از رنگ پریدگی، خشکشویی بهترین راهکار است.

فواصل و روش شستشوی پرده ها با توجه به جنس پارچه، محل نصب و میزان آلودگی پرده متفاوت است. در شهرهای آلوده تر، پرده ها با فاصله زمانی کمتری شسته می شوند.

مولکول های آب در تماس با تار و پود پرده باعث تغییر شکل ظاهری آنها می شود. گاهی این تغییر آنقدر زیاد می شود که به بافت پرده آسیب می زند و ظاهر زیبای آن را از بین می برد. با انتخاب خشکشویی پرده این امکان وجود دارد که با استفاده از مواد شوینده غیر قطبی بدون آسیب زدن به بافت پرده، آلاینده ها را پاک کرد.

خشکشویی روشی برای شستن لباس و پارچه بدون به کار بردن آب است. این روش از جدیدترین روش های شستشو است که دستاورد تکنولوژی است. این روش اولین بار توسط توماس ال جینگ در امریکا ابداع شد.  در خشکشویی، پرده ها را درون دستگاه مخصوصی می گذارند و محلولی شیمیایی را به آن اضافه می کنند. در این حالت لباس خیس نمی شود و وقتی از دستگاه بیرون می آید کاملا خشک است.

چگونه یک خشکشویی مناسب را برای پرده ها انتخاب کنیم؟

انتخاب خشکشویی پرده با دستگاه های مجهز و اتوبخار علاوه بر حفظ عمر پرده موجب زیبایی و نمای شکیل آن می شود. پس حتما در زمان انتخاب باید تجهیزات خدمات خشکشویی را در نظر بگیرید.

از بین بردن لکه ها در خشکشویی در دو مرحله انجام می شود. ابتدا انواع نرم کننده را به کار می گیرند. با این روش اتصال لکه را به لباس سست می کنند. سپس حلال را اضافه می کنند. حلال اضافه شده ذرات ریز آلودگی را در خود حل می کند. این حلال ها شامل پرکلر پلی اتیلن، تترا کلرواتن، دی اکسید کربن مایع و غیره است.

بنابراین لازم است برای انتخاب یک خشکشویی معتبر از مراحل آنها اطلاع پیدا کنید. استفاده از مواد شوینده تخصصی زیبایی و عمر پرده های شما را تضمین می کند.

در پرده هایی که جنس پرده نفیس و بسیار حساس است، همچون پرده هایی از جنس مخمل، ابریشم و استات تنها از بخار آب و مواد شیمیایی بی خطر استفاده می شود. در این روش به دلیل عدم تماس پارچه با آب، بافت پرده بدون تغییر باقی می ماند.

این موضوع را نیز باید در زمان انتخاب خشکشویی پرده در نظر داشت.

آخرین نکات برای انتخاب بهترین خدمات خشکشویی

همان طورکه گفتیم خشکشویی پرده بخش عظیمی از سختی های خانه تکانی و تمیز کردن منزل را از بین می برد. آنچه نیاز دارید انتخاب بهترین و با کیفیت ترین خشکشویی است. خدمات مد نظر برای انتخاب خشکشویی پرده شامل خدمات جمع آوری، شستشو و نصب آن است.

یک خشکشویی مناسب باید قابلیت این را داشته باشد که برای انواع پرده با طرح ها، رنگ ها و جنس های متنوع روش های شستشو و ابزار مناسب داشته باشد.

ما در خشکشویی واش لین  خدمات بسیاری را به شما عزیزان ارائه می دهیم. بخشی از این خدمات شامل نصب و جمع آوری پرده، تضمین حفظ بافت و رنگ، به روزترین تجهیزات شوینده برای پرده های متنوع از جمله زبرا، ابریشم، مخمل وغیره، روش های استاندارد روز دنیا و تحویل به موقع پرده می شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد