وکیل عقد شرکت و اختیارات او

0

وکیل عقد شرکت و اختیارات او : وکالت به قراردادی گفته می شود که طبق آن یک طرف شخصی را به نیابت از خود انتخاب می کند تا کلیه کارهای حقوقی او را انجام دهد. در واقع کسی که وکالت به او داده می شود را وکیل می گویند و خود وکالت دهنده به عنوان موکل شناخته می شود.

وکیل عقد شرکت و اختیارات او

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در این حیطه وکلای بسیاری به فعالیت مشغول هستند که یکی از آنها وکیل عقد شرکت نامیده می شود. این نوع وکیل به این دلیل با نام موردنظر شناخته می شود زیرا در زمینه حقوقی شرکت خدمات خود را ارائه می دهد.

صاحبان شرکت ها جهت ثبت برند یا شرکت خود نیازمند افرادی هستند که در زمینه قانونی دارای تجربه و مهارت بالایی باشند تا کلیه امور مربوط به عقد قراردادهای شرکت را به او بسپارند. در این مقاله می خواهیم شما را با این نوع وکیل و وظایف او آشنا کنیم؛ بنابراین تا ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

وکیل عقد شرکت کیست؟

وکیل به شخصی گفته می شود که در دفتر اسناد رسمی یا در دادگستری به کار مشغول است و پروانه وکالت دارد. این امر نشان می دهد که وکیل مورد نظر مجهز به مجوزهای لازم جهت انجام وکالت است. بدین طریق او این امکان را دارد که از اشخاص حقیقی یا حقوقی دفاع کند و کلیه امورات پرونده آنها را به دوش بکشد.

وکیل عقد شرکت کسی است که در حوزه ثبت شرکت و تنظیم قراردادهای مربوطه فعالیت دارد و در این خصوص کلیه پرونده های مالی، اقتصادی، فرهنگی و سایر فعالیت های شرکت را انجام می دهد. این فرد موظف است تا به جای موکل خود در دادسرا، دادگاه، اداره ثبت اسناد و املاک حضور پیدا کند و کلیه کارها را خود به تنهایی پیش ببرد.

همچنین این شخص از کلیه امور قانونی مربوط به ثبت شرکت و مشکلاتی که ممکن است در حین اجرای آن پیش بیاید آشنایی کاملی دارد و در این خصوص به موکل خود که همان صاحب شرکت است، کمک می کند تا در سریع ترین زمان ممکن شرکت خود را به ثبت برساند و فعالیت های خود را آغاز کند.

دسترسی به وکیل عقد شرکت از چه راه هایی امکان پذیر است؟

همانطور که ذکر شد، وکلا اشخاصی هستند که در زمینه قانونی به فعالیت می پردازند؛ بنابراین دسترسی به این افراد از طریق متفاوتی امکان پذیر است. با استفاده از روش های زیر ممکن است وکیل مورد نظر خود را پیدا کنید.

مراجعه به کانون وکلا در دادگستری، دادسرا یا دفاتر ثبت اسناد رسمی کشور

در این مکان ها از نظر قانونی تعداد بسیار زیادی از وکلا مشغول به کار هستند که به راحتی ممکن است وکیل مورد نظر خود را جهت عقد قراردادهای شرکت یا ثبت آن انتخاب کنید. در این مراکز دسترسی به هر نوع وکیلی که مد نظر شما باشد، وجود دارد و این امر انتخاب را برای شما راحت تر می کند. بدین طریق امکان ملاقات حضوری وکیل عقد شرکت خود را دارید.

مراجعه به دفتر وکالت شخصی

برخی از وکلای ثبتی با وجود پروانه وکالت دفتر شخصی خود را دایر می کنند که افراد دسترسی راحت تری به آنها داشته باشند. این نوع از وکلا ممکن است در حیطه ای به خصوص مانند ثبت اسناد به فعالیت بپردازند یا در زمینه مراجع قضایی یا هر دوی آنها به فعالیت مشغول باشند.

مراجعه به وکیلی که در زمینه اسناد و ثبت فعالیت دارد، به افراد و صاحبان شرکت ها کمک می کند تا پیشرفت گسترده ای در حرفه و کار خود داشته باشند زیرا وکیل ثبت وظایف بسیاری بر عهده دارد که مهمترین آنها آگاه کردن صاحبان شرکت از مفاد قراردادها است.

سایت های آنلاین

یکی از بهترین راه های انتخاب وکیل عقد شرکت مجرب و ماهر در زمینه ثبت اسناد از طریق اینترنت و فضای مجازی است. امروزه پیشرفت بسیاری در صنعت ارتباطات به چشم می خورد که یکی از مهمترین آنها گسترش فضای مجازی است.

در این فضا سایت های بسیاری به فعالیت مشغول هستند که یکی از معتبرترین آنها سایت سعید شهبازی وکیل پایه یک دادگستری است. در این سایت تیمی حرفه ای از وکلا و مشاوران حقوقی به فعالیت مشغول هستند که هر کدام از آنها تخصص و دانش لازم در مورد قانون ثبت و انجام کلیه امور مربوط به شرکت را دارند.

بنابراین با مراجعه به این سایت در زمان و هزینه های شما صرفه جویی می شود و به طور آنلاین و در زمان کمی به هدف خود می رسید.

حدود اختیارات وکیل شرکت بر چه اساسی مشخص می شود؟

وکیل عقد شرکت باید طبق قراردادی که با موکل خود بسته است، وظایف و مسئولیت های خود را انجام دهد. در واقع این فرد دارای حدود اختیاراتی است که توسط فرد وکالت دهنده مشخص می شود. طبق این قرارداد ممکن است وکالت تام یا خاص را وکیل بدهند تا کلیه امور مربوط به ثبت شرکت یا عقد قراردادها به وکیل واگذار شود یا وکالت خاص که در آن وظایف وکیل مشخص شده است و او حق تعدی از این قوانین را ندارد.

در وکالت تام کلیه اختیارات موکل به وکیل داده می شود. حتی او حق دارد که در اموال شخص وکالت دهنده دخالت کند. در وکالت خاص این امر امکان پذیر نیست و در بیشتر مواقع شرط یا قیدی در قرارداد آورده می شود که وکیل موظف است تا طبق مفاد موجود در آن عمل کند.

جهت ثبت شرکت یا عقد قراردادهای شرکت هر دوی این وکالت نامه ها ممکن است از سوی صاحبان شرکت ها یا افراد حقوقی یا حقیقی به وکلا سپرده شود که حدود اختیارات وکیل را مشخص می کند.

وکیل عقد شرکت دارای چه وظایفی است؟

وکیل عقد شرکت موظف است تا کلیه امور زیر را انجام دهد.

  • تنظیم قراردادهای شرکت
  • ثبت شرکت و انجام امور اداری مربوط به ثبت در اداره ثبت اسناد رسمی
  • ابطال سند شرکت
  • واگذاری سند شرکت به شخصی دیگر به خواست صاحب شرکت
  • بررسی امور مالی شرکت مربوطه
  • پیشنهادات قانونی به صاحبان شرکت جهت گسترش کسب و کار و درآمدزایی بیشتر
  • حل مشکلات قانونی و اختلافات احتمالی در بین سهامداران

وکیل عقد شرکت به شخصی گفته می شود که امور مربوط به ثبت شرکت و تنظیم قراردادهای مالی را بر عهده دارد و با توجه به اختیاراتی که به صورت تام یا خاص به او از سوی صاحب شرکت داده شده است، باید طبق مواد موجود در وکالت نامه کلیه امور را به نفع موکل خود انجام دهد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد