مراحل ثبت شرکت در عمان

0

مراحل ثبت شرکت در عمان : در سال های اخیر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به دلیل رشد چشمگیری که در زمینه تجارت داشته اند؛ به یکی از اهداف افرادی که تمایل به ثبت شرکت دارند؛ تبدیل شده اند. یکی از کشورهایی که امروزه شاهد گسترش تجارت در آن هستیم؛ عمان است.

مراحل ثبت شرکت در عمان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : آیا از مراحل ثبت شرکت در عمان اطلاع دارید؟ سرمایه گذارانی که به ثبت شرکت در این کشور تمایل دارند؛ باید چه شرایطی داشته باشند؟ در این رابطه باید بدانید که کشور عمان نیز همچون دیگر کشورها برای ثبت شرکت قوانینی دارد که باید پیش از سرمایه گذاری در این کشور از آن ها اطلاع داشته باشید.

بدین منظور در این مقاله تلاش شده است که شرایط لازم برای ثبت شرکت در عمان به زبانی ساده و کاربردی بیان شود. بنابراین جهت آشنایی با مراحل ثبت شرکت در عمان در ادامه با ما همراه باشید.

پیش از اطلاع از مراحل ثبت شرکت در عمان با این کشور آشنا شوید

کشور عمان که جز کشورهای سلطنتی خاورمیانه محسوب می شود؛ در جنوب ایران قرار گرفته است. عمان با دیگر کشورهای توسعه یافته نظیر امارات، مرز مشترک دارد. به همین دلیل از طریق صادرات ذخایر نفتی در زمینه اقتصادی رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است.

همچنین باید بدانید که از دیرباز کشور عمان روابط دوستانه ای با ایران داشته است و به صادرات و واردات در زمینه های مختلف با این کشور می پردازد. به همین دلیل امروزه عمان از طریق این روابط به یکی از کشورهای پردرآمد در زمینه اقتصاد تبدیل شده است.

مراحل ثبت شرکت در کشور عمان

همانطور که می دانید؛ برای ثبت شرکت درکشورهای گوناگون باید مراحل به خصوصی طی شود. بنابراین در این بخش قصد داریم که مراحل ثبت شرکت در کشور عمان را بررسی کنیم:

انتخاب نام

در مرحله اول باید یک نام برای شرکت خود انتخاب کنید. بدین منظور توجه داشته باشید که نام انتخابی با فرهنگ و قوانین کشور عمان مغایرت نداشته باشد. پس از اینکه نام از طرف تمام شرکا و سهامداران تایید شد؛ باید به وزارت صنعت و معدن کشور عمان فرستاده شود.

ارسال سند

در این بخش از مراحل ثبت شرکت در عمان لازم است که تمامی اسناد مرتبط با سرمایه گذاران و اساسنامه شرکت را به وزارت خانه صنعت عمان ارسال کنید. توجه داشته باشید که تمامی سهامداران باید قسمت مربوط به خود را در اساسنامه امضا کنند. علاوه بر انجام این مراحل، باید به تهیه و آماده سازی مجوز بانکی بپردازند.

تایید شرکت توسط اتاق بازرگانی

پس از آنکه شرکت در وزارت خانه به ثبت رسید؛ نوبت به دریافت تاییدیه اتاق بازرگانی و صنعت کشور عمان می رسد. در این بخش از مراحل ثبت شرکت در عمان جهت اینکه قوانین و مقررات مربوطه رعایت شود؛ باید نام شرکت در این اتاق نیز به ثبت رسیده باشد.

اخذ گواهی متناسب با نوع فعالیت

با توجه به پاسخ این سوال که شرکت تاسیس شده توسط شما در چه حوزه ای مشغول به کار است؛ احتمال دارد که به اخذ گواهی هایی از بعضی اداره جات کشور عمان نیاز داشته باشید. بدین منظور لازم است که موارد زیر را انجام دهید:

  • نام شرکت را در اداره مالیات یا پلیس سلطنتی کشور به ثبت برسانید.
  • اگر برای کار شرکت به جذب افراد متخصص در زمینه تجارت یا کسب و کار نیاز دارید؛ لازم است به ثبت شرکت در وزارت خانه کار و نیرو کشور عمان اقدام کنید.
  • این امکان را دارید که نسبت به دریافت گواهی شهرداری با مجوز واردات و صادرات در این کشور اقدام کنید.
  • در صورت نیاز این فرصت را دارید که به اخذ مجوزهای مربوط به حوزه محیط زیست و موارد دیگر بپردازید.

طراحی و دریافت مهر

در آخرین قسمت از مراحل ثبت شرکت در عمان باید برای انجام فعالیت ها یا صدور مجوز توسط شرکت، نسبت به طراحی و آماده سازی مهر اقدام کنید.

نکات نهایی در زمینه ثبت شرکت در کشور عمان

این روزها کشور عمان به هدف بزرگی برای افرادی که به ثبت و تاسیس شرکت تجاری تمایل دارند؛ تبدیل شده است. از مهم ترین دلایل آن دریافت مالیات اندک از سرمایه گذاران و همچنین احتساب این کشور به عنوان منطقه آزاد در حوزه اقتصاد است.

طراحی نقشه

برای راه اندازی شرکتی که می خواهید در زمینه تجارت کار کنید؛ باید از قبل الگو تجاری یا بیزنس پلن تهیه شده باشد. این برنامه باید به گونه ای باشد که نظر افرادی که در وزارت خانه صنعت و تجارت هستند را جلب کند. به این معنا که آن ها تاسیس این شرکت را برای کشور سودمند بدانند. در نتیجه لازم است که در این طرح به تمامی اهداف، سودها و همچنین ضررهایی که ممکن است که شرکت با آن ها مواجه شود نیز اشاره کنید.

در آخر

در این مقاله گفته شد که کشور عمان به دلیل رشد اقتصادی و همچنین پیشرفت چشمگیری که در زمینه تجارت داشته است؛ در سال های اخیر به یکی از اهداف سرمایه گذاری برای ثبت شرکت تبدیل شد. به همین دلیل تلاش کردیم که مهم ترین مراحل ثبت شرکت در عمان را برای شما توضیح دهیم.

علاوه بر آن به توضیح چگونگی آماده سازی بیزنس پلن در کشور عمان پرداختیم. همانطور که گفته شد برای هر گونه سرمایه گذاری در کشورهای دیگر به مشورت با افراد متخصص در این زمینه نیاز است. با توجه به آنکه هر کشوری معیارهای خاصی برای ثبت و تاسیس یک شرکت دارد؛ باید در رابطه با بیزنس پلن خود و امور مرتبط با شخص کاردان در این زمینه و در کشور مقصد سرمایه گذاری مشورت کنید.

در این رابطه باید بدانید که یکی از بهترین سایت های ثبت شرکت همچون ثبت فردا با کادر مجرب و مشاوران در زمینه ثبت هر گونه شرکت در کشور عمان آماده خدمت رسانی به شما است. بنابراین با برقراری ارتباط با کارشناسان ما از خدمات بی نظیر این سایت بهره مند شوید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد