ثبت برند مواد بهداشتی برای مصارف پزشکی چگونه است؟

0

ثبت برند مواد بهداشتی برای مصارف پزشکی چگونه است؟ امروزه ثبت برند مواد بهداشتی برای مصارف پزشکی متقاضیان بسیاری دارد که این امر به تنهایی بازار پزشکی را رونق می دهد. برندهای بهداشتی با سود بسیاری که برای شرکت ها به همراه می آورند؛ سبب می شوند که اقتصاد ایران نیز پیشرفت کند.

ثبت برند مواد بهداشتی برای مصارف پزشکی چگونه است؟

به گزارش اینتزنتی مجله دکوکده : از آنجایی که ایران یکی از کشورهای بسیار پرمصرف در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی است؛ برند های متعددی در این کشور ثبت می شوند که از نظر استانداردهای پزشکی در سطح بالایی قرار دارند. بنابراین جهت آشنایی با روند ثبت برند مواد بهداشتی برای مصارف پزشکی در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چرا به ثبت برند مواد بهداشتی نیاز است؟

لوازم آرایشی و بهداشتی همیشه برای زیبایی بسیار حائز اهمیت هستند و باید در تولید آن ها از مواد مرغوب و باکیفیت استفاده شود. شرکت های متنوعی نسبت به تولید این لوازم اقدام می کنند که امروزه در ایران تعداد آن ها روز به روز در حال افزایش است.

به طوری که ثبت شرکت آرایشی و انجام فعالیت در این زمینه برای سرمایه گذاران سود بسیاری به همراه می آورد. به گونه ای که نیاز به ورود این محصولات را تا حدود زیادی کاهش داده است. با این حال همچنان عده بسیاری هستند که از برندهای ایرانی معتبر و پزشکی اطلاعی ندارند و ترجیح می دهند که از محصولات آرایشی و بهداشتی با برند خارجی استفاده کنند.

برای این منظور انجام تبلیغات در شبکه های مجازی و اجتماعی به شهرت یک برند بسیار کمک خواهد کرد. به همین دلیل در ابتدا باید ثبت برند مواد بهداشتی برای مصارف پزشکی انجام شود که افراد فعالیت خود را به صورت قانونی ادامه دهند.

نکته ای که باید در این خصوص بدانید؛ ثبت اجباری برندهای آرایشی و پزشکی است و برند مورد نظر باید روی کلیه این محصولات قابل مشاهده باشد. جهت جلوگیری از کپی برداری برند آرایشی و نظارت درست و اصولی از محصولی که برای پوست بدن استفاده می شود؛ ثبت این نوع از علامت های تجاری ضروری است.

چه نکاتی روی برچسب علامت تجاری برند بهداشتی و آرایشی باید نوشته شود؟

همانطور که گفته شد؛ هر گونه محصول آرایشی و پزشکی که تولید می شود؛ باید نشان یا علامت تجاری داشته باشد. از آنجایی که این محصولات پزشکی هستند؛ ممکن است که افراد سودجو به کپی برداری از آن ها بپردازند. به همین دلیل هر محصول بهداشتی ایرانی یا خارجی باید برچسب علامت تجاری داشته باشد. روی این برچسب باید نکات زیر نوشته شود:

  1. نام برند تجاری؛
  2. نشانی تولیدکننده محصول آرایشی و پزشکی؛
  3. کشور تولیدکننده؛
  4. شماره ثبت برند در ایران؛
  5. شماره و تاریخ اجازه وزارتخانه مورد نظر جهت ساخت برند یا فروش آن در ایران؛
  6. استفاده از حروف فارسی، در صورت ساخت برند در ایران ؛

بنابراین کارخانه های داخلی و خارجی که در ایران به ساخت این محصولات مشغول هستند؛ باید موارد ذکر شده را در ثبت برند خود رعایت کنند.

ثبت برند مواد بهداشتی برای مصارف پزشکی چه مراحلی دارد؟

جهت ثبت علامت تجاری مواد آرایشی برای مصارف پزشکی باید مراحل زیر را به طور کامل انجام دهید که برند یا علامت تجاری به راحتی ثبت شود:

  1. قبل از ثبت نام برند باید در ابتدا استعلام نام برند دریافت شود. برای این کار با ورود به سایت اداره مالکیت معنوی به راحتی قادر خواهید بود که از اسم برند انتخابی خود استعلام تهیه کنید. در صورتی که این نام به ثبت رسیده باشد؛ اطلاعات آن نمایش داده خواهد شد و شما باید به دنبال نام دیگری برای علامت تجاری خود باشید.
  2. بعد از استعلام باید مدارک مورد نیاز برای ثبت این علامت تجاری را ارائه دهید. به طوری که در ادامه این مقاله در مورد مدارک لازم جهت ثبت برند توضیحاتی را ارائه می دهیم.
  3. در سامانه ثبت برند اظهارنامه ای در اختیار شما قرار خواهد گرفت که باید اطلاعات خود و برند را در آن وارد کنید. در این صورت هزینه ای نیز بابت ثبت این اظهار نامه و انجام عملیات بعدی از شما دریافت خواهد شد که باید به صورت اینترنتی آن را بپردازید.
  4. بعد از ثبت اظهارنامه، اطلاعات شما توسط کارشناسان ثبت برند بررسی خواهد شد و باید جهت اطلاع رسانی از طریق سامانه پیگیری های لازم را انجام دهید.
  5. بعد از اطلاع رسانی باید جهت تشکیل پرونده به اداره مالکیت معنوی مراجعه کنید و هزینه های مربوط به انتشار آگهی در روزنامه رسمی و هزینه حق الثبت علامت تجاری را بپردازید. انتشار آگهی در روزنامه باید ۳۰ روز بعد از نوبت اول مجدد تکرار شود که هزینه ای جداگانه برای شما در پی خواهد داشت.
  6. بعد از این مرحله جهت اخذ گواهی نامه ثبت برند خود باید به اداره مالکیت معنوی مراجعه کنید. درواقع در این مرحله گواهی شما ارائه خواهد شد و مالکیت برند را به دست می آورید.

چه مدارکی جهت ثبت برند مواد بهداشتی برای مصارف پزشکی نیاز است؟

مدارک لازم برای شخص حقیقی

  •     ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی؛
  •     کپی کارت بازرگانی در صورت انتخاب نام برند به لاتین؛
  •     کپی مجوز فعالیت؛
  •     ده نمونه از طراحی گرافیکی برند در اندازه های ۶ در ۶ سانتی متر.

مدارک لازم برای شخص حقوقی

  •     کپی از روزنامه رسمی ثبت شرکت؛
  •     ارائه کپی از آخرین روزنامه رسمی تغییرات شرکت؛
  •     کپی از مدارک مالک شرکت یا تمامی افراد دارای حق امضا؛
  •     کپی از مجوز فعالیت شرکت؛
  •     کپی کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن نام برند؛
  •     ده نمونه از طراحی گرافیکی برند در ابعاد ۶ در ۶ سانتی متر.

جهت کسب اطلاعات تخصصی تر در این زمینه مشاورین حقوقی سایت ثبت فردا به شما کمک خواهند کرد که کلیه مدارک مورد نیاز برای ثبت برند را تهیه کنید. زیرا در این سایت مشاوره های رایگانی صورت می گیرد که تخصصی و قانونی است. بنابراین مراجعه به این سایت برای شما سودمند خواهد بود.

در نتیجه

در این مقاله گفته شد که ثبت برند مواد بهداشتی برای مصارف پزشکی حساسیت بیشتری نسبت به دیگر برندها دارد. زیرا به طور مستقیم با پوست و مو افراد در ارتباط است. به همین دلیل ثبت برند این محصولات الزامی یک فرایند ادرای به شمار می رود و باید روی همه محصولات بهداشتی و درمانی نام برند حک شده باشد.

به همین دلیل در این مقاله چگونگی ثبت برند برای این کالاها شرح داده شد. در پایان نیز دانستید که با برقراری ارتباط با مشاوران سایت ثبت فردا از مشاوره و خدمات ویژه ای در رابطه با ثبت این برند بهره مند خواهید شد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد