ثبت برند قهوه و نکات کلیدی آن

0

ثبت برند قهوه و نکات کلیدی آن : برند یا علامت تجاری جهت معرفی کالاها و خدمات ثبت می شود و هیچ گونه اجباری در ثبت آن وجود ندارد؛ مگر اینکه طبق قانون ثبت علامت تجاری اجباری باشد. محصولات خوراکی، آشامیدنی، بهداشتی و پزشکی به دلیل ارتباط بسیار نزدیکی که با بدن افراد و سلامت آن ها دارند؛ باید برند یا علامت تجاری داشته باشند که امکان تشخیص کالاهای تقلبی از اصل آن وجود داشته باشد و از این طریق نظارت بر آن ها راحت تر صورت گیرد.

ثبت برند قهوه و نکات کلیدی آن

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در این رابطه باید بدانید که ثبت برند قهوه نیز اجباری است. زیرا در دسته بندی مواد خوراکی قرار می گیرد و با سلامت افراد ارتباط نزدیکی دارد. جهت آگاهی از اینکه ثبت این نوع از برند چگونه انجام می شود؛ باید نسبت به کلیه مراحل، شرایط و مدارک جهت انجام این کار اطلاع پیدا کنید. بنابراین در این مقاله ما اطلاعاتی کلی و جامع را در اختیار شما قرار می دهیم که با ثبت برند برای قهوه آشنا شوید.

چه نکاتی باید در انتخاب نام برند قهوه رعایت شود؟

انتخاب نام اولین مرحله از ثبت برند محسوب می شود. با استفاده از نام برند برای این محصولات افراد تفاوت آن را با سایر محصولات تشخیص می دهند. نام مناسب سبب می شود که یک برند در ذهن مخاطب نقش ببندد و این امر در فروش بیشتر محصولات تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

از این طریق ارتباط بصری مناسبی بین نگاه بیننده و علائم موجود در برند شکل می گیرد که سبب جذب مخاطب خواهد شد. به همین دلیل در انتخاب نام برای برند باید به نکات بسیاری توجه شود که در ادامه آن ها را عنوان می کنیم.

  • نام برند یا به صورت علائم و نشانه ها یا با حروف مشخص می شود. این علائم باید به گونه ای باشد که خصوصیات محصول و هویت آن را به خوبی نشان دهند. بنابراین انتخاب نام های ساده و روان همراه با علائم درست به مخاطب کمک می کند که راحت تر آن را به ذهن بسپارد.
  • انتخاب نام برند با اسامی عام قابل ثبت نیست. به عنوان نمونه اگر برند شما مربوط به صنایع غذایی است؛ انتخاب نام صنایع غذایی به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.
  • هر واژه ای که توصیف کننده محصول باشد؛ نباید در انتخاب نام آن استفاده شود؛ مگر اینکه به ویژگی خاصی از برند تاکید داشته باشد.
  • در انتخاب نام برند نباید از علائم و نمادهای موجود در هر کشور مانند نماد پرچم، نشانه های سلطنتی، نمادهای بین المللی مانند صلیب سرخ و غیره استفاده کرد.
  • در انتخاب نام برند باید نهایت دقت و توجه را به خرج دهید که اسمی مغایر با قوانین کشور و عرف را انتخاب نکنید. زیرا در این صورت ثبت علامت تجاری شما رد خواهد شد.

در ثبت برند قهوه چه اقداماتی باید انجام شود؟

قبل از ثبت هر نوع برندی باید با شرایط ثبت آن آشنایی کاملی داشته باشید. از آنجایی که این اقدام در پیشرفت محصول و کسب شهرت آن تاثیر به سزایی دارد؛ ثبت برند اهمیت بسیار زیادی دارد. برای این منظور انجام اقدامات زیر سبب می شود که هر چه سریع تر کالای مورد نظر خود را به ثبت برسانید.

انتخاب نام برند یا علامت تجاری و استعلام آن در سایت

اولین اقدامی که جهت ثبت برند محصولات غذایی صورت می گیرد؛ انتخاب نام مناسب است. در مورد انتخاب نام در این مقاله مطالبی را عنوان کردیم. در صورت رعایت هر یک از نکات گفته شده، نام مناسب برای ثبت برند قبول می شود.

همچنین باید بدانید که استعلام نام انتخاب شده در سایت اداره ثبت علائم تجاری به شما کمک می کند که متوجه شوید که شخصی قبل از شما نام مربوطه را به ثبت نرسانده است. این اقدام یکی از مهم ترین کارهایی محسوب می شود که باید در ابتدای ثبت برند آن را انجام دهید.

ورود به سایت اداره مالکیت معنوی

دومین اقدامی که باید در زمینه ثبت برند قهوه انجام دهید؛ ورود به سایت اداره مالکیت است که اطلاعات هویتی خود و برند مورد نظر را در اظهارنامه موجود در این سایت ثبت کنید.

پرداخت هزینه های ثبت اظهارنامه

بعد از ورود اطلاعات شخصی و هویتی خود در این اظهارنامه و ضمیمه اسناد و مدارک درخواست شده باید جهت ثبت این اطلاعات هزینه ای را بابت دریافت اظهارنامه پرداخت کنید. زیرا در این صورت قادر به انجام مراحل دیگر ثبت برند خواهید بود.

ارائه مدارک مربوط به ثبت برند قهوه

در اظهارنامه مربوطه مدارک بسیاری از شما درخواست می شود. از جمله این مدارک باید به موارد زیر اشاره شود:

  • ارائه اسکن از کپی شناسنامه و کارت ملی؛
  • ارائه اسکن کارت بازرگانی در صورت انتخاب نام برند به لاتین؛
  • کپی از مجوز مربوط به فعالیت برند؛
  • ارائه ده نمونه از طراحی گرافیکی برند در اندازه ۱۰ در ۱۰ سانتی متر؛
  • کپی از انتشار آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی کشور؛
  • ارائه مشخصات اعضای هیئت مدیره در صورت حقوقی بودن شخص صاحب برند.

انتشار آگهی در روزنامه رسمی کشور

بعد از ثبت اطلاعات در اظهارنامه باید آگهی آن در دو نوبت به فاصله ۳۰ روز چاپ شود. چنان که این آگهی با سایر مدارک به صورت حضوری به اداره مربوطه ارائه خواهد شد.

پرداخت هزینه های مربوط به انتشار آگهی و ثبت برند قهوه

آخرین اقدام جهت ثبت برند پرداخت هزینه های مربوط به انتشار آگهی در روزنامه و ثبت برند است که گواهی و سند آن به صاحب برند ارائه خواهد شد. زیرا در غیر این صورت ثبت انجام نمی شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت این برند و مراحل آن پیشنهاد می شود که با مشاوران ماهر سایت ثبت فردا ارتباط داشته باشید و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید.

در نتیجه

در این مقاله گفته شد که ثبت برند قهوه طبق قانون اجباری است و هر فردی که در این زمینه فعالیت داشته باشد؛ موظف است که اقدامات لازم را برای ثبت برند خود انجام دهد. زیرا در غیر این صورت از ادامه فعالیت منع خواهد شد. چنان که محصولات غذایی در طبقه ای قرار دارند که با سلامت افراد در ارتباط هستند و باید با ثبت برند از کیفیت آن ها اطلاع پیدا کرد.

به همین دلیل در این مقاله چگونگی ثبت برند برای قهوه و نکات مربوط به آن شرح داده شد. در پایان نیز باید بدانید که متخصصان و کارشناسان ثبت فردا این کار را در کوتاه ترین زمان ممکن و با هزینه مناسب برای شما انجام خواهند داد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد