چگونه برای ثبت برند برنج اقدام کنیم؟

0

چگونه برای ثبت برند برنج اقدام کنیم؟ برنج از جمله کالاهایی محسوب می شود که در همه خانه ها وجود دارد و کم تر کسی پیدا می شود که با این محصول پرکاربرد در مواد غذایی آشنایی نداشته باشد. چنان که افراد بسیاری در زمینه خرید و فروش، بسته بندی، توزیع، واردات و صادرات برنج فعالیت می کنند که تاکنون اقدام به ثبت برند برنج نکرده اند.

چگونه برای ثبت برند برنج اقدام کنیم؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در این رابطه باید بدانید که جهت قانونی شدن کسب و کار و گسترش فعالیت ‌های آن در سطح بین المللی، ثبت برند از جمله مهم ترین اقداماتی است که صاحبان سرمایه باید به آن توجه داشته باشند.

برند به علامت، نشانه، آرم یا نامی گفته می شود که هویت محصول، کالا و خدمات شرکت مربوطه را به همگان نشان می دهد. همچنین حق انحصاری برند به صاحب آن داده خواهد شد و هیچ کس حق تصرف در آن را نخواهد داشت؛ مگر اینکه دوره تمدیده برند مربوطه تمام شود و متقاضی هیچ گونه اقدامی جهت تمدید مجدد آن انجام ندهد.

بنابراین اگر شما جز افراد حقیقی یا حقوقی هستید و قصد دارید که برند برنج خود را به ثبت برسانید؛ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید که شما را با روند انجام این کار آشنا کنیم.

انتخاب نام برند مناسب اولین اقدام برای ثبت برند است

از جمله مهم ترین و اولین اقداماتی که جهت ثبت برند برنج باید انجام دهید؛ انتخاب نام یا علامت مناسب به عنوان برند است. طبق قوانین کشور برخی از اسامی به هیچ وجه قابل ثبت نیستند. بنابراین در زیر توضیحات بیشتری را در این خصوص ارائه خواهیم داد.

  • نام برند یا علامت تجاری نشان دهنده محتوای محصول و جنس آن است و باید به گونه ای انتخاب شود که در وهله اول توصیف کننده خدمات شرکت مورد نظر باشد. بنابراین برند یا علامت تجاری نباید گمراه کننده باشد.
  • خلاقیت و منحصر به فردبودن نام یک برند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب خواهد داشت. برندهایی که در آن ها از علائم و نشانه ‌های تکراری و مشابه با برندهای دیگر استفاده شده باشد؛ هیچ گونه جذابیتی ندارند و ممکن است که توسط کارشناسان قانونی ثبت آن ها صورت نگیرد.
  • نام برند برنج نباید با قانون ایران و عرف مغایرت داشته باشد.
  • هر گونه علامت، نشانه یا نمادی در نام برند که مربوط به پرچم کشور، نشانه های سلطنتی، نماد سازمان یا غیره باشد؛ در ثبت برند رد خواهد شد.
  • اسامی عام که به طور کلی به کار می روند و نشان دهنده جنس کالا نیستند؛ نباید در نام برند برنج از آن ها استفاده شود.
  • اسامی توصیف کننده و واژگانی که به صورت صفت به کار می روند؛ جهت ثبت برند برنج قبول نخواهند شد.

تهیه مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند برای برنج

بعد از انتخاب نام مناسب و استعلام آن در سایت اداره مالکیت معنوی در صورت عدم ثبت آن توسط شخص دیگر باید اقدامات بعدی را جهت ثبت برند محصول خود انجام دهید. از جمله مهم ترین اقداماتی که بعد از انتخاب نام باید صورت گیرد؛ تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت برند است. از آنجایی که افراد حقوقی و حقیقی متقاضی ثبت علامت تجاری هستند؛ مدارکی که آن ها باید ارائه دهند با یکدیگر متفاوت است. به طوری که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

  • افراد حقیقی: ارائه اسکن از شناسنامه و کارت ملی؛
  • افراد حقوقی: اسکن کارت ملی و شناسنامه اعضای دارای حق امضا، ارائه کپی از آخرین روزنامه رسمی از ثبت شرکت؛
  • در صورت وجود نماینده قانونی ارائه وکالت نامه و مدارک هویتی وکیل؛
  • اسکن ۱۰ تصویر گرافیکی از طراحی برند در اندازه ۱۰ در ۱۰ سانتی متر؛
  • اسکن مدارک مربوط به نوع فعالیت و مجوزهای آن؛
  • کپی از اساسنامه شرکت در صورت حقیقی بودن فرد.

ثبت اطلاعات در سایت اداره مالکیت معنوی

با ورود به سایت اداره مالکیت معنوی که زیر نظر اداره ثبت اسناد رسمی کشور است؛ باید اظهارنامه مربوط به ثبت برند برنج را دریافت کنید. با اسکن مدارک گفته شده و ضمیمه آن در اظهارنامه موجود در سایت، در صورت قانونی بودن مدارک و عدم مغایرت با اطلاعات هویتی شخص، شماره اظهارنامه بعد از پرداخت هزینه ثبت آن از طریق سایت به افراد ابلاغ می‌شود که جهت انجام مرحله بعدی اقدام کنند.

انتشار آگهی در روزنامه رسمی کشور

بعد از ابلاغ اداره مورد نظر به شما و تایید اولیه اطلاعات، باید به اداره ثبت اسناد رسمی یا دفاتر آن مراجعه کنید. در این مرحله کارشناسان حقوقی مدارک اصلی شما را درخواست خواهند کرد که از صحت آن ها اطمینان حاصل کنند. در این صورت از شما خواسته می‌ شود که آگهی ثبت برند خود را در روزنامه رسمی کشور منتشر کنید که این آگهی باید در دو نوبت و به فاصله سی روز به چاپ برسد.

مراجعه حضوری به اداره ثبت اسناد رسمی

بعد از چاپ دوم آگهی در روزنامه رسمی و ارسال آن به آدرس شما با در دست داشتن کلیه مدارک و نسخه ای از اظهارنامه باید به اداره مربوطه مراجعه کرده و سند ثبت برند برنج خود را دریافت کنید. در این صورت شما مالک انحصاری برند خواهید شد.

این مرحله از آخرین اقداماتی است که باید انجام دهید. بنابراین باید بدانید که هزینه مربوط به چاپ آگهی و ثبت برند را باید پرداخت کنید که سند آن به شما تعلق گیرد. در غیر این صورت مراحل ثبت نیمه کاره خواهد ماند و شما هیچ حقی در مالکیت آن ندارید.

از آن جایی که جهت انجام کلیه کارهای اداری نیاز به اطلاعات دقیق و قانونی است؛ مشاوره با متخصصین حقوقی یا وکلای ثبتی به شما در این زمینه بسیار کمک خواهد کرد که روند اداری ثبت برند را راحت‌ تر انجام دهید. برای این منظور پیشنهاد می ‌شود که با مشاورین حقوقی در سایت ثبت فردا تماس حاصل کنید و در این زمینه اطلاعات جامع تری را به دست آورید.

در نتیجه

در این مقاله در رابطه با اقدامات لازم جهت ثبت برند برنج اطلاعاتی در اختیار شما قرار داده شد دید شما را نسبت به عملیات اداری این اقدام بازتر کنیم. چنان که تمامی مراحل ثبتب برند برای برنج را با جزئیات توضیح دادیم. بنابراین اگر به اطلاعات تخصصی و جامع تری نیاز دارید؛ مشاوره با وکلای ثبتی که در سایت ثبت فردا به فعالیت مشغول هستند؛ کمک بزرگی برای شما خواهد کرد.

زیرا این مشاوران علاوه بر ارائه اطلاعات کامل در رابطه با چگونگی ثبت برند، حتی این کار را در مدت زمانی کوتاه و با دریافت هزینه ای مناسب انجام می دهند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد