برای ثبت شرکت ایرانی در عمان چه باید کرد؟

0

برای ثبت شرکت ایرانی در عمان چه باید کرد؟ عمان از کشورهای مهمی به حساب می آید که ما ایرانی ها در آن امکان ثبت شرکت و صادرات و واردات کالا را داریم. این موضوع برخلاف رابطه ایران با اکثرکشورهای اروپایی و آمریکایی است. زیرا ایران به سبب تحریم هایی که دارد و عمان به دلیل سیاست گذاری های مناسب شرایط را برای سرمایه گذاری ایرانی ها در این کشور بیش از پیش هموار کرده است.

برای ثبت شرکت ایرانی در عمان چه باید کرد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : بنابراین در این مقاله قوانین و مقررات ثبت شرکت ایرانی در عمان را بررسی می کنیم. اگر به دنبال سرمایه گذاری در کشوری هستید که رتبه ۴۸ در صنعت تجارت را دارد؛ در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه ثبت شرکت ایرانی در عمان انجام می شود؟

همانطور که گفته شد؛ به لطف روابط مثبت ایران و عمان افراد ایرانی نیز امکان ثبت شرکت در کشور عمان را دارند. بدین گونه که این مراحل ثبت نام برای ایران با دیگر کشورهای خارجی تفاوتی ندارد. تنها کافی است که به اداره ثبت شرکت عمان مراجعه کرده و طبق قوانین کشور مراحل را گام به گم طی کنید.

بعد از انجام مراحل ثبت، جهت ثبت شرکت ایرانی در عمان فرد یا افراد متقاضی باید نسبت به اجاره دفتر به مدت ۶ ماه اقدام کنند. طی این مدت کوتاه ذی نفعان شرکت باید کارمندان خود را استخدام کرده و فعالیت خود را با میزان سود قابل توجهی انجام دهند.

طی این مدت نمایندگان دولت عمان جهت بررسی اوضاع به شرکت سرکشی کرده و در صورت تایید آن ها فعالیت شرکت به مدت ۲ سال تمدید می شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت ایرانی در عمان

متناسب با اینکه قصد تشکیل شرکت به صورت حقیقی یا حقوقی داشته باشید؛ نیازمند ارائه مدارک متفاوتی هستید. اگر قصد ثبت شرکت به صورت حقیقی را دارید؛ باید نسبت به ارائه عکس رنگی ۳×۴، اسکن پاسپورت با اعتبار حداقل یک سال، دریافت و ارائه گواهی عدم سو پیشینه و ارائه پرینت ۶ ماه آخر حساب بانکی اقدام کنید.

دقت داشته باشید که عکس ۳×۴ شما باید تمام رخ باشد و عکس های سه رخ قابل قبول نخواهند بود. همچنین عکس نباید برای سال های قبل باشد؛ بلکه باید به تازگی آن عکس را تهیه کرده باشید.

همچنین در صورتی که قصد تاسیس شرکت با شخصی حقوقی را دارید؛ نیاز است که مدارک شرکت ایرانی خود را با ترجمه به اداره مربوطه عمانی تحویل دهید. علاوه بر مدارک شرکت ایرانی، باید پرینت ۶ ماه اخیر حساب بانکی، عکس رنگی ۳×۴، گواهی عدم سو پیشینه و اسکن پاسپورت با حداقل یک سال اعتبار را نیز به اداره مربوطه ثبت شرکت ایرانی در عمان ارائه دهید.

برای ثبت شرکت ایرانی در کشور عمان چه مراحلی باید طی شود؟

هر کشور جهت ثبت شرکت خارجی در کشور خود قوانین و مقررات به خصوصی دارد و عمان نیز از این قاعده مستثنا نیست. کشور عمان به تازگی به اقداماتی پرداخته است که این اقدام سبب جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی به این کشور می شود.

عمان در پی اقدامی اساسی زمینه را برای ثبت شرکت افراد خارجی از جمله ایرانی ها بیش از پیش فراهم کرده است. مراحل ثبت شرکت ایرانی در عمان نه تنها سخت و پیچیده نیست؛ بلکه به راحتی ثبت شرکت در ایران خواهد بود.

در اولین قدم برای ثبت شرکت خارجی در عمان باید در این کشور افتتاح حساب کرده و مبلغ سرمایه در نظر گرفته شده برای تاسیس شرکت را به حساب عمانی انتقال دهید. پس از آن امکان انجام امور ثبت نام در اداره مالیاتی کشور عمان برای شما مهیا می شود. بدین ترتیب که به اداره مالیاتی عمان مراجعه کرده و مدارک لازم را ارائه می دهید.

بعد از آن که دو مورد گفته شده روند خود را به درستی پیش برد؛ نوبت به اجاره دفتر و ثبت نام کارمندان می رسد. دقت داشته باشید که تمامی کارمندان را باید به اداره تامین اجتماعی عمان جهت بیمه معرفی کنید.

اکنون جهت ثبت شرکت ایرانی در عمان باید نسبت به تهیه و ارائه یک پلن یا طرح اجرایی اقدام کنید که به تایید اداره کل ثبت شرکت های تجاری نیز رسیده باشد.  پس از این مرحله است که امکان ارائه درخواست جهت ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت عمان را خواهید داشت.

درصد مالکیت شرکت برای ثبت شرکت ایرانی در عمان چگونه است؟

جهت ثبت شرکت در کشور عمان باید بدانید که مزایا و درصد مالکیت شرکت برای ایرانی ها و تمامی اتباع خارجی که قصد تاسیس شرکت در این کشور را دارند؛ متناسب با محل شرکت متفاوت است. بدین گونه که اگر فرد یا افراد متقاضی قصد ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان را داشته باشند؛ امکان مالکیت صد در صد شرکت برای آن ها مهیا خواهد بود.

این موضوع در حالی است که در شهر مسقط که پایتخت عمان محسوب می شود؛ فرد یا افراد متقاصی ایرانی حداکثر ۷۰ درصد سهام را دارند و مابقی آن به شریک عمانی تعلق گرفته است.

سخن آخر

همانطور که می دانید؛ امروزه ایرانیان به دنبال سرمایه گذاری در کشورهای دیگر هستند. به طوری که یکی از مقاصد سرمایه گذاران ایرانی، کشور عمان محسوب می شود. به همین دلیل در این مقاله در رابطه با ثبت شرکت ایرانی در عمان صحبت کردیم.

دانستید که ایرانی ها جهت ثبت شرکت در عمان به چه مدارکی نیاز دارند. چنان که مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت حقوقی و حقیقی در این کشور متفاوت است. همچنین مراحل ثبت شرکت در این کشور را نیز بررسی کردیم.

فراموش نکنید که اگر به دنبال مالکیت ۱۰۰ درصد شرکت خود هستید؛ باید در منطقه آزاد عمان شرکت خود را پایه گذاری کنید. در نهایت اگر همچنان اطلاعات کافی در رابطه با ثبت شرکت در عمان ندارید؛ پیشنهاد می دهیم که با مشاورین ثبت فردا ارتباط برقرار کنید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

ضمن اینکه وکلا و کارشناسان ثبت فردا توانایی ثبت شرکت شما را در کشورهای مختلف از جمله عمان دارند. به طوری که با دریافت هزینه ای مناسب و در زمانی کوتاه این کار را انجام خواهند داد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد