برای ثبت برند آب معدنی چه کنیم؟

0

برای ثبت برند آب معدنی چه کنیم؟ همانطور که می دانید؛ مصرف آب کافی که میزان آن حدود هشت لیوان در روز است؛ به انجام صحیح متابولیسم بدن انسان کمک می کند. اگر آب لازم به بدن نرسد؛ سلامتی تمامی ارگان های بدن تحت تاثیر قرار خواهدگرفت. بنابراین نباید میزان مصرف آب کم یا قطع شود. بیشتر افراد اوقاتی که خارج منزل هستند یا به آب آشامیدنی دسترسی ندارند؛ از آب معدنی استفاده می کنند. به همین دلیل آب معدنی ماده ای است که یکی از مایحتاج اصلی زندگی محسوب می شود.

برای ثبت برند آب معدنی چه کنیم؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : بهداشت و سلامت آب اهمیت بالایی دارد. به همین جهت مردم هنگام خرید به برند بسیار توجه می کنند. با این وجود یک تولیدکننده یا عرضه کننده بدون ثبت برند هیچ شانسی در بازار هدف نخواهدداشت. این درحالی است که با انجام این کار ضمن قانونی شدن فعالیت ها و جلوگیری از هرگونه سواستفاده احتمالی، صاحب برند از مزایای دیگری نیز بهره مند می شود.

آیا می پرسید که برای ثبت برند آب معدنی چه اقداماتی باید انجام شود؟ در ادامه با ما همراه باشید که پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

آنچه که باید در رابطه با ثبت برند آب معدنی بدانید

تمامی اجناسی که در بازار به فروش می رسد؛ باید به همراه یک برچسب ارائه شود که روی آن وجود موارد زیر الزامی است:

  • نام برند؛
  • آدرس دقیق سازنده کالا؛
  • شماره ثبت برند در کشور ایران.

به طوری که این موارد باید به شکل خوانا در معرض دید مشتریان قرار بگیرد. البته در مورد اجناس خارجی، امکان دارد که متون روی برچسب به زبان های خارجی باشند که بلامانع خواهد بود. البته عرضه کنندگان این کالاها بهتر است که جهت رفاه حال مشتریان توضیحات را به زبان فارسی نیز درج کنند.

همچنین براساس ضوابط ثبت برند آب معدنی، ثبت علائم برای مواردی همچون آب های معدنی یا گازدار و آبمیوه های ساده یا گازداری که داخل ظروف و با یک نام مشخص به فروش می رسند؛ اجباری است.

ویژگی علائم مناسب برای ثبت برند آب معدنی

باید توجه داشته باشید که هر علامت یا برندی قابلیت ثبت ندارد و باید ویژگی های مشخصی را داشته باشد. به طوری که باید برندی نو و جدید طراحی کنید. به این معنی که پیش از این حتی علامتی مشابه آن ثبت نشده باشد.

همچنین استفاده از هر گونه علامت، متن، شکل و رنگ بلامانع است؛ اما نباید از مواردی همچون اسامی عام، نام کشورهای مختلف و مواردی مخالف با موازین قانونی و شرعی در برند یا لوگو استفاده شود. زیرا در غیر این صورت متصدیان ثبت برند پرونده شما را رد خواهندکرد.

مدارک مورد نیاز

ثبت برند آب معدنی به دو صورت حقیقی و حقوقی انجام می شود. این دو مورد تنها در مدارک مورد نیاز با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما در خصوص میزان اعتبار و مزایا هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد. در ادامه مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند برای آب معدنی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی را ذکر می کنیم:

مدارک ثبت علامت تجاری آب معدنی برای اشخاص حقیقی

  • فتوکپی برابر اصل از تمامی مدارک هویتی متقاضی شامل کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه؛
  • در صورت نیاز به ثبت برند لاتین، کپی برابر اصل شده از کارت بازرگانی؛
  • ارائه هرگونه مجوزی که نشان دهد که حوزه فعالیت شخص مرتبط با طبقه برند است. این مجوزات شامل جوازکسب یا تاسیس، پروانه بهره برداری و غیره می شود؛
  • نمونه ای از علامت تجاری یا لوگو در ابعاد مشخص (معمولا ۱۰×۱۰ سانتی متر). در مورد علامت های سه بعدی نیاز است که از شش زاویه متفاوت، تصاویر دوبعدی ارائه شود؛
  • اظهارنامه ثبت برند به شکل تکمیل شده از طریق مراجعه به سایت مالکیت معنوی؛
  • رسید پرداخت هزینه های مربوط به ثبت برند حقیقی.

مدارک ثبت علامت تجاری آب معدنی برای اشخاص حقوقی

  • در صورت نیاز به ثبت برند با حروف لاتین، ارائه کپی برابر اصل از کارت بازرگانی؛
  • ارائه کپی برابر اصل از تمامی مدارک هویتی مدیران و صاحبان امضا، شامل تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی؛
  • فتوکپی برابر اصل شده از هر گونه مجوز فعالیت شامل پروانه تاسیس یا کسب و غیره. این مجوزات به دلیل اهمیت تطابق فعالیت با طبقه برند بسیار قابل توجه هستند؛
  • ارائه فتوکپی از مدارک مربوط به ثبت و تغییرات شرکت؛ البته لازم به ذکر است که از آخرین تغییرات یا ثبت شرکت نباید بیشتر از دو سال گذشته باشد؛
  • رسید پرداخت هزینه های ثبت برند حقوقی؛
  • ارائه چند نمونه گرافیکی از علامت تجاری در ابعاد ۱۰×۱۰ سانتی متر. اگر علامت تجاری سه بعدی باشد؛ باید زوایای مختلف آن به وسیله چند تصویر دوبعدی به تصویر کشیده شود؛
  • اظهارنامه تکمیل شده ثبت برند در سایت مالکیت معنوی؛
  • در صورت نیاز به استفاده از مزایای حق تقدم که مهلت بهره گیری از آن حداکثر تا شش ماه است؛ متقاضیان باید مدارک مربوط به حق تقدم را نیز همزمان با تکمیل اظهارنامه یا تا دو هفته پس از آن ارائه دهند.

مراحل ثبت برند برای آب معدنی

زمانی که مدارک شما بررسی شد؛ سه نتیجه احتمالی رد پرونده، وجود نقص و درخواست جهت انتشار اگهی نوبت اول را در پی خواهدداشت. تنها درخواست انتشار آگهی به معنی این است که کارشناسان اداره مربوطه ثبت برند درخواستی شما بلامانع تشخیص داده اند. انتشار این آگهی به این دلیل انجام می شود که تمامی اشخاص ذی نفع اعتراض خود را در صورت وجود مشکل اعلام کنند و جهت این کار تنها یک ماه فرصت دارند.

اگر اعتراضی نبود؛ تمامی مدارک به صورت فیزیکی به همراه رسید واریز مبالغ به اداره مالکیت صنعتی تحویل داده می شود و شما باید یک نوبت دیگر ثبت برند آب معدنی را در روزنامه رسمی آگهی کنید. در نهایت نیز جهت اتمام مراحل باید یک نسخه از هر آگهی چاپ شده تحویل داده شود.

سخن پایانی

به دلیل لزوم استفاده از آب بهداشتی و مطمئن جهت نوشیدن در مواقعی که به آب شرب دسترسی نداریم؛ تمامی مشتریان به برند آب معدنی توجه زیادی دارند. از لحاظ قانونی نیز تمامی مواد غذایی و غیر غذایی که داخل محفظه خاصی عرضه می شوند؛ باید ثبت برند را انجام دهند.

به همین دلیل در این مقاله گفته شد که جهت ثبت برند آب معدنی باید توجه کنید که تمامی انواع علامت تجاری قابلیت ثبت ندارند. بنابراین اگر برند مورد نظر شما شرایط مندرج در قوانین را نداشته باشند؛ طی مراحل ثبت برند توسط کارشناسان مربوطه رد می شود و شما مجبور خواهیدشد که تمامی گام های ثبت را مجدد از ابتدا طی کنید.

همچنین که برند آب معدنی در دو نوع حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد که تفاوت آن ها تنها در مدارک مورد نیاز است و از لحاظ اعتبار تفاوتی وجود ندارد. ضمن اینکه با مراحل ثبت برند برای آب معدنی نیز آشنا شدید. در نهایت باید بدانید که با برقراری ارتباط با متخصصان سایت ثبت فردا قادر به استفاده از تجربه وکلای حرفه ای در این زمینه خواهیدبود و ثبت برند شما در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد