ثبت شرکت در بومهن

0

ثبت شرکت در بومهن : شهر بومهن در ۳۰ کیلومتری شرق تهران واقع شده و جزئی از شهرستان پردیس است. این شهر به چند دلیل مختلف از موقعیت خوبی برخوردار است.

ثبت شرکت در بومهن

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از مزایای این شهر می ‌‌توان به نزدیک و همسایه بودن به شهر تهران، وجود آن بین دو جاده مسافرتی هراز و فیروز کوه، آب و هوای مناسب، وجود اماکن زیارتی و تاریخی و غیره اشاره کرد.

توانمندی ها و مزایای این شهر باعث شده که امروزه بسیاری از مردم به فکر شروع فعالیت و راه اندازی کسب و کار در بومهن بیفتند. با ثبت شرکت در بومهن شما می ‌‌توانید در پروژه ‌‌های دولتی هم شرکت کنید چرا که بعد از ثبت شرکت خود شما یک شخص حقوقی محسوب می ‌‌شوید.

در این مقاله قصد داریم شرایط و مراحل ثبت شرکت در بومهن را مورد بررسی قرار دهیم بنابراین با ما همراه باشید.

ثبت شرکت سهامی خاص در بومهن

از میان شرکت های تجاری، شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود پرطرفدارترین شرکت ‌‌ها هستند. شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن توسط موسسین در همان ابتدای راه اندازی پرداخت می ‌‌شود.

برای راه اندازی شرکت سهامی خاص باید موارد زیر را رعایت کنید.

  1. اساسنامه شرکت که باید به امضای کلیه سهامداران برسد
  2. انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان که پس از برگذاری یک جلسه مورد تایید همه قرار می ‌‌گیرند که نیاز به امضای سهامداران نیز دارد.
  3. قبول سمت مدیریت و بازرسی
  4. ذکر نام روزنامه ‌‌های کثیر الانتشار جهت درج آگهی ‌‌های شرکت.

خصوصیات شرکت سهامی خاص

کمترین سرمایه ‌‌ای که برای این شرکت می ‌‌توان در نظر گرفت ۱ میلیون ریال است و شرکای آن نباید کمتر از ۳ نفر باشند. سهام شرکت قادر به معامله در بازار بورس نیست و نقل و انتقال سهام فقط در صورت موافقت تمامی مدیران و مجامع عمومی امکان پذیر است.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بومهن

شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر جهت امور تجاری تشکیل شده است و هر کدام از شرکا به اندازه سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت هستند.

خصوصیات شرکت با مسئولیت محدود

شرکت سهامی خاص حداقل سه سهام ‌‌دار دارد ولی شرکت با مسئولیت محدود شامل هیچگونه حداقل سرمایه پیش بینی شده ‌‌ای نیست. ضمن اینکه الزامی برای ارائه مدارک ‌‌های شناسایی هویت در شرکت ‌‌های با مسئولیت ‌‌ محدود وجود ندارد. تنها مدرکی که مورد نیاز خواهد بود، ارائه میزان سرمایه و پرداخت آن به هیئت مدیره در شرکتنامه است.

در قانون تجارت سرمایه ‌‌ای برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود مشخص نشده اما این شرکت زمانی می ‌‌تواند شروع به کار کند که همه سرمایه نقدی آن تاییدیه رسیده باشد و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تسلیم شده باشد.

حداقل شرکا در شرکت با مسئولیت محدود، ۲ نفر اعلام شده است اما مقدار حداکثری برای آن مشخص نشده است.

مطابق قانون ۱۹۷ قانون تجارت، ظرف ماه اول شروع به فعالیت هر شرکت، خلاصه شرکتنامه و مدارک آن طبق نظامنامه وزارت عدله اعلان خواهد شد و نیز برابر ماده ۱۹۶ ق.ت. اسناد و نوشته جاتی که برای به ثبت رسیدن شرکت لازم است در نظامنامه وزارت عدلیه معین می ‌‌شود.

نظامنامه مندرج در مواد فوق باید در تهران، در اداره ثبت شرکت ها و در خارج از تهران در اداره ثبت اسناد مرکز اصلی شرکت به ثبت برسد و طبق ماده ۳ نظامنامه، به تقاضانامه در قالب دو نسخه اضافه بشود.

در شرکت ‌‌های با مسئولیت محدود باید یک نسخه مصدق از اساسنامه، یک نسخه مصدق از شرکتنامه، اسامی شریک یا شرکایی که برای اداره شرکت تعیین شده ‌‌اند و بالاخره نوشته ‌‌ای  به امضاء مدیر شرکت حاکی از پرداخت تمام سرمایه نقدی و سرمایه غیرنقدی با تعیین قیمت ارائه شود.

پس از ثبت شرکت متصدی باید ثبت را به همراه نسخه ثانویه با قید تاریخ و نمره ثبت، امضا کرده و به اداره متقاضی بدهد. این سند، سند ثبت محسوب می ‌‌شود. متعاقبا در ظرف یک ماه ثبت هر شرکت به طور خلاصه توسط اداره ثبت محل در روزنامه ‌‌های رسمی و کثبرالانتشار منتشر می ‌‌شود.

نتیجه گیری

ثبت شرکت در بومهن با توجه به اینکه منطقه بسیار خوبی از لحاظ آب و هوایی است و همچنین در مجاورت تهران قرار دارد و مزایای مختلف دیگر از جمله قرار گرفتن بین جاده هراز و فیروزکوه، ایده بسیار خوبی است. ما در این مقاله انواع شرکت ‌‌های تجاری را نام بردیم و به دو مورد از محبوب ‌‌ترین آن ‌‌ها پرداختیم. یعنی سهامی و مسئولیت محدود.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد