ثبت شرکت تولیدی مبل در قالب مسئولیت محدود

0

ثبت شرکت تولیدی مبل در قالب مسئولیت محدود : زندگی انسان‌ ها همواره نیازمند ملزوماتی از قبیل ظروف، پوشاک، مبلمان و غیره بوده است. اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم در گذشته استفاده از مبلمان مختص پادشاهان و درباریان بوده اما امروزه در همه جوامع استفاده از مبلمان امری طبیعی است و یکی از ملزومات زندگی در نظر گرفته می‌ شود.

ثبت شرکت تولیدی مبل در قالب مسئولیت محدود

به گزارش اینترنتی مجله دکوکدهثبت شرکت تولیدی مبل در قالب‌ های تجاری صورت می‌ گیرد که مناسب‌ ترین قالب‌ های ثبت این نوع شرکت، قالب‌ های سهامی خاص و مسئولیت محدود است. در ادامه به شرایط و ویژگی‌ های ثبت این نوع شرکت با مسئولیت محدود می‌ پردازیم.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تولیدی مبل در قالب مسئولیت محدود

در زیر به ۷ مورد مدارک لازم اشاره می‌ کنیم:

ارائه فتوکپی شناسنامه و کارت ملی سهامداران

تمامی سهامداران اعم از شرکا و مدیرعاملان باید کپی کارت شناسایی و شناسنامه خود را به اداره ثبت شرکت شهر مورد نظر ارائه دهند.

ارائه دو نسخه شرکت نامه رسمی

شرکت نامه قراردادی است که بین تمامی شرکای شرکت‌ های تجاری بسته می‌ شود. این قرارداد حاوی اطلاعاتی از قبیل مشخصات شرکا و نام شرکت و موضوع آن و مدت زمان برقراری شرکت است و ضامن شرایط تشکیل و اداره آن جهت رسیدن به اهداف خواهد بود. در ضمن مشخص شدن مقدار حقوق هر فرد و مسئولیت‌  های آن‌ ها نسبت به یکدیگر و همینطور نسبت به شخس ثالث نیز بدین ترتیب مشخص می شود.

نکته قابل توجه این است که بعد از ثبت شرکت و تشکیل آن در همان ماه اول باید خلاصه شرکت نامه و ضمائم آن به وزارت دادگستری ارسال شود.

نکات مندرج در شرکت‌  نامه به طور خلاصه به صورت زیر است

  1. نام شرکت
  2. نوع شرکت
  3. موضوع شرکت
  4. مرکز اصلی شرکت و آدرس صحیح آن
  5. محل شعبه شرکت
  6. اسامی موسسین یا شرکای شرکت
  7. تابعیت شرکت
  8. مبدا تشکیل شرکت و مدت آن
  9. سرمایه شرکت اعم از نقدی و غیرنقدی
  10. میزان سهم هر یک از شرکا
  11. مدیر یا مدیران شرکت
  12. زمان رسیدگی به حساب ترتیب تقسیم سود و زیان
  13. بازرسان یا کسانی که وظیفه نظارت شرکت را به عهده دارند
  14. انحلال و فسخ شرکت
  15. قید سایر شرایط قانونی مکرر بین شرکای شرکت نامه

ارائه دو نسخه تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود که به امضای سهامداران رسیده باشد

تقاضانامه شامل اوراق چاپی مخصوصی هستند که در قانون ثبت شرکت به آن اظهارنامه نیز گفته می‌ شود. درخواست کنندگان ثبت شرکت باید دو نسخه از آن را تهیه کرده و تحویل مرجع ثبت بدهند.

در زیر به معرفی مدارک لازم جهت ثبت شرکت تولیدی مبل ادامه می دهیم و به طور مختصر به توضیح آن‌ ها می‌ پردازیم.

ارائه اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود که به امضای سهامداران رسیده باشد

اساسنامه مهم‌ ترین رکن‌  شرکت سهامی است. در اساسنامه در مورد روابط شرکا با یکدیگر و حدود اختیارات هیئت مدیره صحبت می‌ شود. همچنین تعیین سود و زیان شرکت و مدت انحلال آن معین می‌ شود.

اساس نامه در واقع سندی است که به شرکت اعتبار می‌ بخشد. هدف و نحوه فعالیت و وظایف هر یک از اعضای شرکت و هیئت مدیره را مشخص می‌ کند. بنابراین شرکت‌ های سهامی خاص و عام باید دارای اساس نامه باشند.

ارائه صورت جلسه مجمع با مسئولیت محدود که به امضای سهامداراد رسیده باشد

مدیران شرکت قبل از انجام هرگونه تغییر در شرکت باید نسبت به تنظیم صورت جلسه اقدام کنند. تنظیم صورت جلسه باید بین تمامی سهامداران و شرکاء به تصویب برسد.

ثبت شرکت تولیدی مبل نیاز به تنظیم صورت جلسه توسط اعضای خود نیاز دارد که در زیر به نکاتی در مورد اصول کلی تنظیم صورت جلسه اشاره می‌ کنیم.

  1. انتخاب صورت جلسه

هر صورت جلسه برای موضوع خاصی ثبت می‌ شود، به طور مثال برای انحلال یک شرکت با مسئولیت محدود حتما باید صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده تنظیم شود. در غیر این صورت، صورت جلسه مورد نظر رد خواهد شد. پیشنهاد ما به شما برای اینکه در این مسیر به مشکل نخورید و کارتان عقب نیفتد این است که حتما از یک مشاور ثبتی و حقوقی راهنمایی بگیرید.

  1. جامع و کامل بودن صورت جلسه

هر چقدر صورت جلسه شما کامل و بی نقص باشد زودتر مورد تایید قرار می‌ گیرد. حتما شناسه ملی شرکت، تاریخ صورت جلسه،  اعضای حاضر در جلسه و غیره را در صورت جلسه به طور کامل بیان کنید.

  1. ارسال صورت جلسه به اداره ثبت شرکت ها

پس از تنظیم صورت جلسه اصل متن را برای اداره ثبت شرکت ارسال کنید. توجه داشته باشید که کپی برابر اصل و کپی از آن مورد تایید قرار نمی‌ گیرد و حتما باید متن اصلی که منعقد شده را به اداره ثبت شرکت‌ ها ارائه دهید.

  1. متن صورت جلسه

در متن صورت جلسه باید دستور جلسه، زمان و مکان جلسه و تکلیف جلسه بعدی را نیز مشخص کنید. همچنین به طور دقیق باید تصمیماتی که در آن جلسه گرفته شده را به ثبت برسانید و همراه با اطلاعات دقیق افراد باید به طور کامل در آن درج شود.

  1. امضاء صورت جلسه

در صورتی که امضای شرکت کنندگان در صورت جلسه موجود نباشد آن فاقد اعتبار است؛ بنابراین توجه داشته باشید که تمامی اعضا و شرکا باید صورت جلسه را امضا کنند.

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای تمامی اعضای هیئت مدیره

ارائه مجوز در صورت مجوزی بودن

در این قسمت شما باید به مراجع مورد نظر برای ثبت شرکت تولیدی مبل مراجعه کنید و برای ثبت شرکت خود اقدامات لازم را انجام دهید.

چگونگی ثبت شرکت تولیدی مبل در قالب مسئولیت محدود

جهت ثبت شرکت تولیدی مبل در ابتدا باید به سامانه آنلاین اداره ثبت شرکت‌ ها مراجعه کنید و به صورت آنلاین تقاضانامه‌ ای که در سایت وجود دارد را تکمیل کرده و سپس اطلاعات و مدارک خود را از همین طریق ارسال کنید.

پس از تایید و صحت اطلاعات شما سیستم به شما کد رهگیری می‌ دهد که با کمک آن می‌ توانید درخواست خود را پیگیری کنید. تقاضانامه شما توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌ گیرد و در صورت تایید در روزنامه‌ های کثیرالانتشار و رسمی منتشر می‌ شود تا به اطلاع عموم برسد.

نتیجه گیری

برای ثبت شرکت تولیدی مبل باید مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت را فراهم کرده و در سایت اداره ثبت شرکت آن‌ ها را ارسال کنید. در ادامه به شما کد رهگیری داده می‌ شود که برای پیگیری باید از آن استفاده کرد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد