ایده آل ترین میز تحریر دانشجویی چه خصوصیاتی دارد؟

0

ایده آل ترین میز تحریر دانشجویی چه خصوصیاتی دارد؟: دانشجویان جزو آن دسته از افرادی هستند که بیشترین زمان را به منظور مطالعه پشت میزهای تحریر خود سپری می کنند؛ از این جهت تمایل به میزهایی دارند که مدت طولانی پشت آن بنشینند و به انجام امور خود بپردازند. ایده آل ترین میز تحریر دانشجویی […]

ایده آل ترین میز تحریر دانشجویی چه خصوصیاتی دارد؟: دانشجویان جزو آن دسته از افرادی هستند که بیشترین زمان را به منظور مطالعه پشت میزهای تحریر خود سپری می کنند؛ از این جهت تمایل به میزهایی دارند که مدت طولانی پشت آن بنشینند و به انجام امور خود بپردازند.

ایده آل ترین میز تحریر دانشجویی چه خصوصیاتی دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اینکه ایده آل ترین میز تحریر دانشجویی چه ویژگی هایی دارد را باید از چند دید مختلف بررسی کرد. برای مثال:

  • میزهای تحریر از چه استانداردی پیروی می کنند؟
  • فضایی که برای میز تحریر در نظر گرفته ایم، چقدر است؟
  • چه سبک و مدل میز تحریر را می پسندیم؟
  • و غیره.

در این مقاله سعی داریم به سوال های شما پاسخ دهیم.

 میز تحریر استاندارد

میز تحریر استاندارد میزی است که ارتفاع آن به اندازه ای باشد که هنگام نشستن پشت آن ساعد به راحتی و بدون فشار به شانه ها روی میز قرار بگیرد.

ارتفاع باید به گونه ای باشد که فرد برای مطالعه مجبور به خم کردن بیش از حد گردن خود نشود. استاندارد زاویه گردن برای مطالعه ۲۰ درجه است.

اگر مانیتور روی میز شما قرار دارد، باید توجه داشته باشید که صفحه مانیتور باید به موازات چشمان شما باشد.

فضای اتاق

برای خرید میز تحریر دانشجویی بهتر است متراژ اتاق خود را در نظر بگیرید و طبق فضایی که اتاق شما در اختیارتان می گذارد، اقدام به خرید میز مناسب کنید.

برای مثال اگر اتاق شما فضای کافی برای قرارگیری یک میز را ندارد، گزینه های دیگری از جمله میز دیواری پیش روی شما قرار می گیرد. این میزها با نصب روی دیوار این امکان را به شما می دهند تا از فضای اتاق خود بیشتر استفاده کنید.

انواع مختلف میز تحریر

میز تحریر بدون مانع

این نوع از میزها بسیار ساده و در عین حال زیبا هستند. از ویژگی این میزها ممکن است به وزن کم آن ها اشاره کرد. پایه های این میز به راحتی از سطح میز جدا می شوند؛ بنابراین جابه جایی این میزها را به راحتی امکان پذیر است.

میز تحریر بدون مانع کشودار

در طراحی این میز کشویی کوچک تعبیه شده است که از آن برای نظم بخشی به وسایل خود استفاده می کنیم؛ همچنین این میز به دلیل وجود صفحه بزرگ امکان قرارگیری لپ تاپ روی آن را در اختیار کاربر قرار می دهد.

میز تحریر دیواری

همانطور که در بالا اشاره کردیم، این نوع میز برای افرادی که به دنبال میزهای کم جا هستند، بهترین گزینه است؛ به علاوه این نوع از میزها قیمت پایینی دارند و در دسته میزهای تحریر مدرن قرار می گیرند.

میز تحریر گوشه ای

در صورتی که شما فضای کمی برای میز در اختیار دارید، این مدل میز گزینه مناسبی برای شما به شمار می رود. ممکن است میز تحریر گوشه ای خود را زیر پنجره قرار دهید تا جلوه زیبایی به اتاق شما بدهد.

میز تحریر با کتابخانه

در بالای این مدل از میزها کتابخانه قرار گرفته است؛ معمولا کتابخانه ها قابلیت جدا شدن از میز را دارند. این نوع از میزها برای دانشجویان از آن جهت که امکان دسترسی به کتاب ها را فراهم می کند، بسیار مناسب است.

جنس میز تحریر

یکی از نکاتی که هنگام خرید میز تحریر دانشجویی ممکن است ذهن شما را مشغول کند، جنس میز است.

چوبی

میزهای تحریر چوبی از قدیمی ترین نوع میزها هستند. این میزها ممکن است تماما از چوب باشند یا این که فقط سطح روی آن ها از چوب و پایه های آن ها از جنس فلز باشد. میزهایی با این جنس در سبک میزهای کلاسیک قرار می گیرند.

شیشه ای

میز تحریر شیشه ای دارای صفحه شیشه ای و پایه های فلزی یا چوبی است که در زیباتر دیده شدن آن ها تاثیر به سزایی دارد. میزهای شیشه ای در دسته میزهای مدرن قرار می گیرند.

لمینت

لمینت ها موادی با هسته پلاستیکی هستند که برای محافظت از سطح چوب از آن ها استفاه می شود و در رنگ های متنوع و انواع طرح های چوب وجود دارند. میزهای تحریر با جنس لمینت با اینکه ضخامت کمی دارند؛ اما فشار بالایی را تحمل می کنند.

اندازه های استاندارد

در صورتی که شما میز تحریر دانشجویی متناسب با سلیقه و نیاز خود را پیدا نکرده اید، حتما به ذهنتان خطور کرده است که میزی را بنا به سلیقه خود سفارش دهید.

برای ساخت میز تحریر استانداردهایی وجود دارد که بهتر است به آن ها توجه کرد. این استانداردها شامل طول، عمق و ارتفاع میز می شود.

طول میز تحریر باید بین ۷۰ تا ۱۵۰ سانتی متر، عمق صفحه آن بین ۶۰ تا ۷۵ سانتی متر و ارتفاع میز از زمین بین ۷۳ تا ۷۷ سانتی متر باشد. در صورتی که می خواهید میز شما پایه و چرخ نیز داشته باشد، باید ارتفاع پایه یا چرخ را نیز به ارتفاع میز اضافه کنید.

ضخامت صفحه میز در استاندارد حداقل ۱۶ میلیمتر است؛ اما در صورت تمایل ممکن است این اندازه را دو برابر کنید.

کلام آخر

برای خرید میز تحریر دانشجویی به نکات بسیاری باید توجه کرد که شامل استاندارد میز، جنس و سبک میز می شود. ما در این مقاله تمام این نکات را به طور کامل توضیح داده ایم.

لازم به ذکر است که شاید شما با خرید میز استاندارد و با کیفیت متحمل هزینه بالایی شوید؛ اما بهتر است توجه داشته باشید که میز تحریر وسیله ای است که برای مدت زمان طولانی از آن استفاده می کنید؛ پس در هزینه کردن برای آن مقاومت نکنید.

برای خرید اینترنتی میز تحریر سایت خوگر را به شما پیشنهاد می کنیم. این سایت با ارائه انواع مختلف میزهای تحریر از تولیدی های متفاوت امکان مقایسه طرح ها و قیمت ها را برای شما فراهم کرده است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد