فرش کلاسیک مدرن چه خصوصیات ظاهری دارد؟

0

فرش کلاسیک مدرن چه خصوصیات ظاهری دارد؟ فرش ها یکی از بهترین عناصری هستند که در دکوراسیون داخلی نقش بسزایی را بر عهده دارند. به دلیل پیشرفت تکنولوژی و تولید دستگاه های صنعتی جهت ساخت انواع فرش ها دیگر روش های قدیمی دست ساز پاسخگوی نیازهای افراد نیستند و به دلیل افزایش جمعیت و تقاضای بسیار تولید کنندگان فرش های مورد نظر را به صورت ماشینی تولید می کنند.

فرش کلاسیک مدرن چه خصوصیات ظاهری دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از آن جایی که طرح و نقش هر فرش با یکدیگر متفاوت است، آنها را به صورت مدرن، کلاسیک یا فرش کلاسیک مدرن تولید می کنند. هر کدام از این فرش ها ویژگی های منحصر به فرد خود را در طرح، رنگ و نقش دارند.

فرش کلاسیک همانطور که از اسم آن مشخص است، به فرشی گفته می شود که دارای طرح و نقشه ای قدیمی و سنتی است. این فرش ها در ابتدا به صورت دستی تولید می شدند که به مرور زمان و پیشرفت علم و تولید دستگاه های متنوع صنعتی ساخت آنها به صورت ماشینی انجام شد.

به همین دلیل به این نوع از فرش ها فرش کلاسیک مدرن می گویند زیرا با روش های مدرن و جدید و طرح های سنتی و قدیمی به بازار عرضه می شوند. از آنجایی که عوامل موثری در تولید این نوع از فرش ها تاثیرگذار است، در این مقاله می خواهیم در مورد عوامل و خصوصیات ظاهری آنها توضیحاتی را ارائه کنیم تا راحت تر خرید فرش کلاسیک را انجام دهید.

فرش کلاسیک مدرن به چه نوع فرشی گفته می شود؟

فرش ها نقش بسیاری در زیبایی محیط داخلی و منحصر به فرد جلوه دادن آن دارند. به همین دلیل از زمان های گذشته تاکنون ارزش و اعتبار خود را حفظ کرده اند و امروزه در انواع مدرن همراه با نقش های کلاسیک تولید می شوند.

به دلیل استفاده از تکنولوژی در ساخت این نوع از فرش ها آنها جزو فرش های مدرن به شمار می روند که تنها طرح و نقشه سنتی و کلاسیک دارند. از آنجایی که این فرش ها در تراکم های متفاوت تولید می شوند؛ بنابراین قیمت های متنوعی نیز دارند که بر اساس تراکم و بسیاری از عوامل دیگر برآورد می شوند.

ویژگی های ظاهری فرش کلاسیک مدرن چیست؟

همانطور که گفته شد، فرش های کلاسیک مدرن از طریق روش های ماشینی تولید می شوند و جهت ایجاد زیبایی در دکوراسیون داخلی کاربرد دارند. به همین دلیل باید دارای ویژگی های بسیاری باشند تا آنها را با سایر لوازم و تجهیزات داخل خانه ترکیب کرد و هارمونی مناسبی را بدین طریق به وجود آورد.

ویژگی های ظاهری لوازم و تجهیزات در استفاده از آنها تاثیرگذار است. به همین دلیل فرش کلاسیک نوین نیز از این قاعده مستثنی نیست و با این ویژگی ها شناخته می شود. جهت آشنایی بیشتر با ویژگی های ظاهری این نوع از فرش ها در زیر به مطالبی در این خصوص اشاره می کنیم.

طرح و نقشه فرش

از جمله مهمترین ویژگی های ظاهری که در فرش های مدرن با طرح کلاسیک به چشم می آید، طرح و نقشه فرش است. این نوع از فرش ها به گونه ای تولید می شوند که طرح کلاسیک و سنتی دارند؛ به همین دلیل آنها را به نام فرش های کلاسیک می شناسند.

در واقع طرح و نقشه فرش است که به آن هویت و جذابیت می دهد و بدین طریق ممکن است فرش مورد نظر را با وسایل و تجهیزات داخل خانه هماهنگ کرد. طرح کلاسیک عموما بیانگر فرهنگ و آداب و رسوم یک ملت است که به صورت طرح های شلوغ و یکسری نقوش تکراری شکل در فرش نمایش داده می شود.

رنگ های به کار برده شده در فرش کلاسیک مدرن

همانطور که می دانیم، فرش ها در دو نوع مدرن، سنتی یا کلاسیک تولید می شوند که هر کدام از آنها در تولید خود دارای رنگ بندی های متنوعی هستند. فرش های کلاسیک را از رنگ های متنوع تولید نمی کنند و تنها چند رنگ در آنها به کار برده می شود زیرا طرح این فرش ها دارای پیچیدگی بسیاری است و در بیشتر مواقع زمینه ای شلوغ و تکراری دارد.

به همین دلیل تنوع رنگ ها بسیار کم است تا در زمان استفاده سبب سردرگمی بیننده نشود؛ همچنین محیطی شلوغ را در خانه به وجود نیاورد.

تراکم فرش

تراکم فرش به میزان الیافی گفته می شود که در تار و پود فرش به کار می رود. هر چقدر تراکم فرش بیشتر باشد، آن فرش قیمت بالاتری دارد. مهمترین عاملی که در تراکم تاثیرگذار است، ابعاد فرش عنوان می شود. در واقع فرش هایی با ابعاد بزرگ تر از تراکم کمتر و طرح و نقشه های بزرگ تری برخوردار هستند. تراکم فرش همچنین عامل مهمی در کیفیت و دوام فرش است. در واقع تراکم فرش با واحد شانه مشخص می شود که هرچه عدد آن بیشتر باشد، فرش بافتی محکم تر و سفت تر دارد و به راحتی از هم جدا نمی شود.

ابعاد و اندازه

فرش ها دارای اندازه های متنوعی هستند که آنها را در انواع نه متری، شش متری و دوازده متری تقسیم بندی می کنند؛ بنابراین قبل از خرید فرش کلاسیک باید ابعاد فضای خود را در اختیار داشته باشید. با ورود به سایت سرای ابریشم WWW. Sarayeabrisham.com به راحتی این امکان را دارید که فرشی را خریداری کنید که دارای اندازه مورد نظر شما باشد.

تار و پود فرش

تار و پود فرش به الیافی گفته می شود که در ساخت فرش و پیکره آن به کار می روند. جهت ارتقا کیفیت فرش باید این مرحله با دقت بالایی انجام شود. در غیر این صورت بدنه فرش از مقاومت کافی برخوردار نمی شود و در صورت شستشو به راحتی ویژگی های ظاهری خود را از دست می دهد.

فرش کلاسیک مدرن یکی از نمونه های برتر فرش های جدید است که به دلیل ویژگی های ظاهری که دارد، مخاطبان بسیاری را به خود علاقه مند کرده است. اگر شما فردی هستید که به طرح های سنتی علاقه دارید، خرید اینترنتی فرش کلاسیک مدرن به شما کمک می کند تا فرش مورد نظر خود را به راحتی تهیه کنید.

اگر فرش کلاسیک انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد