به چه نوع فرشی فرش کلاسیک گفته می شود؟

0

به چه نوع فرشی فرش کلاسیک گفته می شود؟ یکی از مهمترین هنرهای دستی که از زمان قدیم تاکنون افراد متفاوت جامعه بسیار به آن توجه کرده اند، فرش نامیده می شود. فرش های قدیمی دارای طرح های سنتی بودند که امروزه به آنها فرش کلاسیک می گویند.

به چه نوع فرشی فرش کلاسیک گفته می شود؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در واقع به دلیل طرح و نقش این فرش ها آنها را به این نام می شناسند زیرا تداعی کننده سنت و قدمت یک مرز و بوم هستند. امروزه این نوع از فرش ها مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب کرده اند؛ به همین دلیل تولید فرش های کلاسیک به صورت ماشینی در تعداد بسیار بالا انجام می شود تا جوابگوی نیازهای متفاوت افراد باشد.

همانطور که می دانید، امروزه واژه کلاسیک در دکوراسیون به معنای شیک و مجلل است. به همین دلیل فرش های کلاسیک نیز دارای ویژگی ها و طرح هایی هستند که تداعی کننده مرغوبیت، مجلل و اصیل بودن آنها باشد.

بنابراین واژه کلاسیک در زمینه فرش کیفیت بالا و اصالت طرح و نگاره فرش را نشان می دهد. برای آشنایی با فرش کلاسیک در این مقاله توضیحات مختصر و جامعی را ارائه می دهیم تا به ارزش آن بیشتر پی ببرید؛ بنابراین خواندن این مقاله را تا انتها انجام دهید.

اهمیت فرش کلاسیک در دکوراسیون

امروز معماران و طراحان داخلی بسیار به بحث دکوراسیون داخلی توجه می کنند و افراد بسیاری تمایل دارند تا با تغییر دکوراسیون داخلی محیطی که در آن هستند، فضایی دلچسب و به دور از استرس و تنش را به وجود آورند؛ به همین دلیل توجه به برخی از عناصر در دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

لوازم و تجهیزات بسیاری جهت انجام این کار کاربرد دارند که یکی از آنها فرش سنتی نامیده می شود. از دیرباز تاکنون فرش جایگاه بالایی در شکوه و زیبایی خانه بر عهده دارد. به همین دلیل فرش در دکوراسیون داخلی به هیچ وجه جایگاه خود را از دست نداده است بلکه امروزه برخی از افراد به سمت دکوراسیون کلاسیک روی آورده اند که در آن فرش هایی با طرح سنتی و نقش و نگار قدیمی به چشم می خورد.

این لوازم کلاسیک به خانه شکوه و جلوه ای بی نظیر می بخشد و فضای سنگین و پر صلابتی را ایجاد می کند. اگر به این نوع سبک دکوراسیون علاقه دارید، جهت هماهنگی کلیه لوازم موجود در خانه بهتر است تا لوازم و تجهیزات موجود در آن را نیز متناسب با سبک کلاسیک انتخاب کنید.

تنها وجود یک فرش سنتی در فضای داخلی کافی نیست و لوازم و تجهیزات دیگر مانند مبلمان، کمد و رنگ دیوارها نیز باید با فرش و نقش و نگار آن متناسب باشند. در این صورت اهمیت فرش سنتی را بهتر درک می کنید.

عوامل تاثیرگذار در کیفیت فرش سنتی

همانطور که گفته شد، فرش سنتی و کلاسیک دارای طرح و نقشه متفاوت است. به همین دلیل کیفیت های متنوعی را نیز دارا است. در واقع کیفیت آن به عوامل متعددی بستگی دارد که با توجه به دستی یا ماشینی بودن فرش تعیین می شود.

این عوامل در فرش دستی به صورت زیر نام برده می شوند.

  • طرح و نقشه
  • رج های فرش
  • تراکم بافت
  • سلامت بافت ها
  • انواع گره
  • جنس الیاف
  • بافنده فرش
  • قدمت و سن فرش

کیفیت فرش های کلاسیک ماشینی نیز به عوامل زیر بستگی دارد.

  • کیفیت و جنس الیاف
  • ابعاد فرش
  • تراکم و شانه ها
  • نوع طرح
  • رنگ و نقشه کلی فرش
  • شرکت سازنده فرش

در صورتی که تمامی این عوامل با کیفیت بالا در ساخت فرش سنتی رعایت شوند، قیمت آن افزایش پیدا می کند. با ورود به سایت معتبر سرای ابریشم www.sarayeabrisham.com با تنوع عظیمی از فرش های کلاسیک روبه رو می شوید که هر کدام از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که به صورت کاملا جزئی در صفحه سایت قابل مشاهده است؛ بنابراین با روش خرید اینترنتی فرش کلاسیک کیفیت بالاتری را از آن مشاهده می کنید.

طرح و رنگ در فرش کلاسیک چگونه است؟

یکی از مهمترین عناصری که در فرش سنتی چشم را به خود خیره می کند و تاثیر بسزایی در جذب نگاه افراد دارد، طرح و نقش و نگاری است که در این فرش ها به کار برده شده است. فرش های کلاسیک در نوع خود بی نظیر هستند و با فرهنگ و آداب و رسوم هر کشور ارتباطی تنگاتنگ دارند.

بنابراین تماشا این طرح ها هیچ وقت خستگی را برای مخاطب به همراه نمی آورد و به دلیل پیچیدگی هایی که دارند، در دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ همچنین رنگ بندی این فرش ها نیز طیف گسترده ای را در بر نمی گیرد و اصولا رنگ های ساده و اصلی در ترکیب بندی این فرش ها به چشم می خورد.

بنابراین اگر قصد خرید فرش کلاسیک را دارید، باید در ابتدا به فضای داخلی خود توجه داشته باشید تا بر اساس آن فرشی با طرح و نقشه مناسب را تهیه کنید. جهت انتخاب بهتر این لوازم خرید اینترنتی فرش سنتی ایده ای بسیار مناسب است.

این روش به شما کمک می کند تا انواع طرح و نقش این فرش ها را به راحتی مشاهده کنید و متناسب با نیاز خود فرشی منحصر به فرد را بخرید. توجه داشته باشید که هر چقدر طرح و نقشه فرش ظریف تر و تراکم آن بالاتر باشد، هزینه فرش نیز افزایش پیدا می کند زیرا متریال متفاوتی باید در تولید این فرش ها به کار رود که این امر هزینه ها را افزایش می دهد.

چگونه از فرش کلاسیک در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

فرش های کلاسیک همانطور که گفته شد، دارای طرح و رنگ سنتی هستند و در بیشتر مواقع از طرح های شلوغ جهت تولید آنها استفاده نمی شود. از آنجایی که امروزه همه چیز به سمت زندگی ماشینی پیش می رود، دیگر همانند قدیم فرش های سنتی به صورت دستی تولید نمی شوند و در ساخت آنها از روش های ماشینی بکار می رود.

فرش دستی ممکن است به صورت سفارشی انجام شود که در این صورت هزینه های بالاتری را نسبت به فرش های ماشینی برای افراد در بر دارد. در غیر این صورت دستگاه های پیشرفته بسیاری جهت تولید فرش های سنتی و کلاسیک وجود دارند که در کمترین زمان این فرش ها را در ابعاد و تراکم متفاوت به بازار عرضه می کنند.

جهت انجام دکوراسیون داخلی به صورت کلاسیک باید به سایر اجزای موجود در فضا توجه کرد تا هماهنگی بصری مناسبی داخل محیط ایجاد شود؛ بنابراین اگر دارای فضایی بزرگ و روشن هستید، استفاده از فرش های کلاسیک با طرح و نقش شلوغ و رنگ بندی متنوع گزینه بسیار مناسبی جهت تغییر دکوراسیون به شمار می رود.

همچنین برعکس این قضیه نیز صدق می کند. در محیط های کوچک و شلوغ بهتر است از فرش سنتی استفاده شود که طرح و نقشه ساده تر و رنگ بندی کمتری دارد زیرا در غیر این صورت محیط مورد نظر شلوغ به نظر می آید و این امر آرامش و آسایش ذهن افراد را کاهش می دهد.

توجه به نکات متفاوت هر چند کوچک در دکوراسیون کلاسیک به شما این امکان را می دهد تا فضایی را ایجاد کنید که با حضور در آن نهایت لذت و استفاده را ببرید.

در نتیجه فرش کلاسیک به فرشی گفته می شود که دارای طرح و نقشه ای سنتی است و در انواع دستی و ماشینی تولید می شود که هر کدام از آنها بر اساس عوامل متعددی مانند: تراکم فرش، الیاف آن، نوع ساخت و چند شانه بودن آن قیمت های متفاوتی را در بر دارند؛ بنابراین اطلاع از کلیه این عوامل به شما کمک می کند تا با توجه به بودجه و هزینه مورد نظر فرش ایده آلی را انتخاب کنید.

اگر فرش کلاسیک انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد