موارد معافیت از داشتن کارت بازرگانی

0

موارد معافیت از داشتن کارت بازرگانی : کارت بازرگانی برای همه افرادی که در حوزه بازرگانی فعالیت می کنند، اهمیت ویژه ای دارد.

موارد معافیت از داشتن کارت بازرگانی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : کارت مذکور کارت کوچکی است که حاوی نام  کاربری و رمز عبور است. با استفاده از این کارت کالا و خدمات متفاوت از سراسر دنیا به ایران وارد یا از آن خارج می شود.

در این مقاله به موارد معافیت از داشتن این کارت می پردازیم.

افرادی وجود دارند که به صورت قانونی به داشتن کارت بازرگانی برای واردات و صادرات از ایران نیازی ندارند. همراه ما باشید و به پاسخ سوالات خود برسید.

چه کسانی برای کارت بازرگانی معاف هستند؟

گزینه اول از موارد معافیت از داشتن کارت بازرگانی ملوانان ایرانی هستند که در دریاها و میان آب تردد دارند. این افراد بدون داشتن کارت بازرگانی حق شرکت در امور صادراتی و وارداتی اقلام را دارند.

گزینه دوم پیله وران هستند. این افراد در شهرهای مرزی کشور سکونت دارند و امکان واردات کالا و خدمات از کشورهای همسایه شامل حال آن ها می شود. شرط اصلی برای پیله ور شدن کسب اجازه از ادارات بازرگانی است.

گزینه بعدی کارگران ایرانی هستند که در خارج کشور فعالیت می کنند. این افراد فقط در صورتی که گواهی اشتغال را برای ادارات مربوطه بیاورند، مجاز به تجارت بین ایران و کشورهای همسایه هستند.

تعاونی مرزنشینان گزینه بعدی ما است. در حال حاضر تعداد ۷ میلیون مرزنشین در ایران وجود دارد. تعاونی های مرزنشینان تشکل هایی هستند که میان افراد مرزنشین ایجاد می شوند. این تشکل ها با معرفی خود به عنوان مرزنشین از دریافت کارت بازرگانی معاف هستند.

در ادامه به توضیح بیشتر موارد فوق می پردازیم .

پیله وران چه افرادی هستند؟

حتما تا امروز کلمه پیله ور به گوش شما خورده است. اگر هم نشنیده اید، در بخش های قبلی مقاله به آن اشاره کردیم. حالا این سوال پیش می آید که چه کسانی در زمره پیله وران قرار می گیرند؟

این افراد در نقاط مرزی کشور ساکن هستند و برای پیله وری نیاز به اخذ کارت از اداره بازرگانی استان خود دارند. صادرات و وارداتی که توسط این افراد انجام می شود، به قدری اندک است که در آمار بازرگانی به حساب نمی آید.

همانطور که گفته شد، در آمار به میزان صادرات و واردات آنها اشاره ای نمی شود و به ظاهر از اهمیت خاصی برخوردار نیستند؛ ولی این واردات اندک در شهرها و روستاهای مرزی کمک شایانی به افراد محروم مرزنشین می کند.

اخذ کارت پیله وری کار سختی نیست؛ اما لزوم حمایت یک شخص متخصص در زمینه  موارد معافیت از داشتن کارت بازرگانی در این امر به چشم می آید.

گفتنی است که پیله وران اجازه وارد کردن کالای زیادی را ندارند و محدودیت برای واردات اقلام برای آن ها وضع شده است.

به نکته مهم دیگری از قوانین پیله  وری می پردازیم: افرادی که حداقل ۵ سال در مناطق مرزی ساکن هستند و ۲ سال قبل از تقاضا نیز سابقه خرید و فروش کالا در کشور را دارند، درخواست پیله وری می دهند.

کالاهایی که این افراد وارد می  کنند، باید در قانون قبول شده و فقط از یکی از کشورهای آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان، روسیه و اوکراین وارد شوند.

پیله وری نام جدیدی برای کولبری به شمار می رود و استفاده از این نام برای کولبران برای سهولت بیشتر در جابجایی و جلوگیری از تردد آن ها در مسیرهای صعب العبور است.

کارت مرز نشینی چیست؟

مرز نشینان برای کسب اجازه واردات کالا به کارت مرز نشینی نیاز دارند. صدور این کارت ورود کالای قاچاق را ممنوع می کند و کمکی به افراد بی بضاعت جامعه می رساند. کارت مرز نشینی از موارد معافیت از داشتن کارت بازرگانی است.

این کارت توسط اداره صمت (صنعت، معدن و تجارت) صادر می شود و مرزنشینان حق اعطا وکالت برای کارت خود را به فردی دیگر ندارند.

هنگامی که کالایی در مرز دپو می شود، مرزنشینان با ارائه کارت خود به صورت الکترونیکی تعداد محدودی از کالاهای مرزی را خریداری می کنند و در نزدیک ترین فروشگاه مرزی به فروش می رسانند. با این کار سود بازرگانی اندکی نیز برای آن ها حاصل می شود.

مرزنشینان عزیز که در یکی از این استان ها سکونت دارند، از مزیت کارت مرزنشینی بهره می برند. این استان ها شامل آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، ایلام، کردستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی، رضوی، شمالی، گلستان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، گیلان و مازندران هستند.

آیا جانبازان ملزم به داشتن کارت بازرگانی برای فعالیت های تجاری هستند؟

سوالی که بسیار به آن بر می خوریم، این است که آیا جانبازی از موارد معافیت ازداشتن کارت بازرگانی است؟

افرادی که در ۸ سال دفاع مقدس به جنگ با دشمن پرداخته  اند، از مزایای زیادی بهره می برند؛ اما معافیت از دریافت کارت بازرگانی برای واردات و صادرات جزئی از این مزایا نیست.

جانبازان از طرف دولت معاف از پرداخت ۴۴ هزار تومان هزینه ای هستند که ابتدا برای کارت بازرگانی گرفته می شود؛ اما برای مبادله های تجاری با خارج از کشور همانند دیگر شهروندان نیاز به تهیه کارت بازرگانی دارند.

خلاصه

داشتن کارت بازرگانی لازمه شروع تجارت با کشورهای خارجی است. افراد حقیقی یا حقوقی در صورت تمایل به انجام هرگونه واردات و صادرات نیاز به کسب کارت بازرگانی دارند.

در این میان دو گونه معافیت وجود دارد. یکی معافیت از پرداخت مالیات و دوم معافیت از دریافت اصل کارت بازرگانی است.

با داشتن کد کارگاه و رمز عبور ثبت سفارش را انجام دهید.

در شرح گزینه دوم معافیت کارت این نکته گفتنی است که چهار دسته از افراد ملزم به وجود کارت بازرگانی برای مبادلات تجاری با خارج از کشور نیستند. این افراد به تفصیل در مقاله بالا توضیح داده شدند.

پیله وران و مرزنشینان دو قشر از ساکنان مرزی که اغلب با هم به اشتباه گرفته می شوند، از داشتن کارت معاف هستند. در این مقاله تعریف کامل پیله وری و مرزنشینی به دقت برای شما شرح داده شد.

معافیت از کارت بازرگانی به این معنا نیست که گروه های اشاره شده نیاز به اجازه قانونی برای واردات و صادرات کالا ندارند بلکه این معنی را می دهد که برای فعالیت های بازرگانی خود به نوع متفاوتی از کارت مثلا کارت پیله وری یا مرزنشینی نیازمند هستند.

به سوال متداول درباره کارت بازرگانی جانبازان و معافیت ها و تخفیف های شامل حال آن ها پرداختیم.

شرکت ثبت فردا با ارائه بهترین خدمات در زمینه فرآیندهای اخذ کارت بازرگانی، موارد معافیت ازداشتن کارت بازرگانی، پیله وری، مرزنشینی و غیره شما را یاری می رساند. این شرکت معتبر از گرد هم آمدن مجرب ترین متخصصان آسانترین راه را برای دستیابی به اهداف ثبتی شما به ارمغان می آورد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد