مزایای کاشی سنتی ایرانی

0
مزایای کاشی سنتی ایرانی : کاشی سنتی از صنایع دستی دیرینه ایرانیان است که تاریخ درخشانی از هنر قرون گذشته را در سینه دارد. از کاخ های هخامنشی و آشور تا مساجد و حرم های اسلامی همه تحت تاثیر این هنر قرار داشته اند و بخش بزرگی از تزئینات و زیبایی خود را مرهون کاشی کاری های رنگین و زیبای سنتی هستند.

مزایای کاشی سنتی ایرانی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : علاوه بر آثار تاریخی و جلوه های ماندگاری که با این کاشی کاری ها ارزشمندتر شده اند، میادین شهرها و نمادهای تمدن نیز از زیبایی این سفالینه های رنگین بهره برده اند. در هر کوی و برزن می توان آثار درخشان و کم نظیری از کاشی کاری سنتی ایرانی را یافت. در خانه ها، ادارات و دفاتر کار و… خلاصه همه جا این قطعات رنگین و شاد حضور دارند. اکنون این سوال مطرح است که مزایای کاشی سنتی ایرانی نسبت به انواع مشابه چیست؟ چه چیز باعث شده است که مردم این نوع کاشی را بر انواع دیگر ترجیح دهند؟ از جمله مواردی که در انتخاب کاشی مناسب برای مکان های مختلف مدنظر است تناسب بین کاشی کاری با سایر اجزاء موجود در محیط است. از آنجا که وجود عامل تناسب بسیار مهم و از شروط اصلی زیبایی هر مکان است نمی توان به راحتی از آن صرف نظر کرد. در مورد اجرای کاشی کاری نیز روال کار چنین است. برای داشتن یک کاشی کاری زیبا با نقوش دلنشین و چشمگیر وجود تناسب بین این بخش و سایر قسمت های کار لازم و ضروری است. به طوری که حتی زیباترین نقوش کاشی کاری نیز اگر از عنصر مهم تناسب با محیط اطراف بهره مند نباشند نمی توانند زیبایی لازم را به بیننده القا کنند. بسیار پیش آمده است که پس از انتخاب یک طرح کاشی زیبا و درخشان با اطمینان تمام منتظر اجرای زیبای آن در محل مورد نظرتان باشید. اما پس از کاربرد کاشی مورد نظر در کمال ناباوری تاثیر آن را کاملا متفاوت با تصورات خود بیابید! باید دید مشکل کار در کجاست…

تناسب در اجزاء و هماهنگی با محیط پیرامون

وجود تناسب در اجزای هر طرح از عوامل موثر در زیبایی آن محسوب می شود. در طراحی دکوراسیون و چیدمان هر محل نیز تکمیل زیبایی بستگی مستقیم به وجود این عنصر دارد. اگر کاشی انتخابی، تناسبی با محیط پیرامون خود نداشته باشد نمی تواند متضمن زیبایی آن شود. کاشی سنتی ایرانی از آنجا که ریشه در فرهنگ و سنت ایرانی دارد، می تواند به خوبی با سایر اجزای محیط و چیدمان ایرانی تطبیق یابد. برای مثال کاشی کاری فیروزه ای که در حمام و سرویس بهداشتی کاربردهای خوبی دارد کاملا با فرهنگ و سلیقه ایرای منطبق است. از طرفی به خاطر هندسی و گرافیکی بودن طرح های کاشی ایرانی، امکان تطبیق آن با طرح های متنوع دیگر نیز به راحتی وجود دارد. نمونه های ترکیب کاشی سنتی با دکوراسیون و نمای مدرن به خوبی این مطلب را به اثبات می رساند.

صنایع بومی و مزیت قیمت مناسب

صنایع بومی هر منطقه به دلیل دسترسی آسان به مواد اولیه، امکانات ساخت در محل و نیروهای کارآزموده محلی معمولا از قیمت بسیار مناسب تری نسبت به سایر موارد برخوردارند. در مورد کاشی ایرانی هم وجود همه امکانات لازم برای تهیه آن در داخل کشور باعث شده تا قیمت تمام شده آن نسبت به انواع غیربومی به مراتب ارزان تر تمام شده و برای مشتریان کاملا مقرون به صرفه باشد. توجه به ریشه این هنر در میان ایرانیان و سابقه طولانی آن در سنت ایرانی بسیار مهم است. وجود چنین پیشینه ای باعث شده تا یافتن نیروهای کارآزموده و باذوق برای اجرای طرح های زیبای کاشی سنتی ایرانی کار چندان دشواری نباشد. وجود دوره های آموزشی این هنر در مراکز هنرهای تجسمی و صنایع دستی ایران نیز بستر را برای رشد این زمینه از هنر مهیا نموده است. مجموعه این عوامل باعث شده تا تهیه این نوع کاشی برای ایرانیان کاملا در دسترس و مقرون به صرفه باشد.

خاک خوب، سفال زیبا، کاشی سنتی ایرانی!!

عامل دیگری که می توان به عنوان یک مزیت برای کاشی سنتی ایرانی برشمرد خاک رس بسیار مرغوبی است که در بسیاری از مناطق ایران وجود دارد. از این خاک کم نظیر گل رس اعلا با خصوصیات لازم برای ساخت سفالینه های فوق العاده به دست می آید. همین گل رس مبنای اولیه و اساس ساخت کاشی زیبای ایرانی شده و چشم جهانیان را به خود خیره می نماید.

خرید اینترنتی کاشی سنتی و مزیت های فوق العاده!

آیا تا بحال به خرید اینترنتی کاشی فکر کرده اید؟ مزیتی که برای دست یافتن به آن نیازی به صرف هزینه یا اتلاف وقت خود ندارید. کافی است تا وارد سایت فروشگاه اینترنتی خوگرپلاس شده و طرح کاشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این شرایط امکان مشاهده طرح ها و نقوش بی شمار و مقایسه آنها با یکدیگر نیز فراهم آمده است. سایر مراحل کار از قبیل دریافت قیمت، شرایط پرداخت و ثبت سفارش نیز تنها با چند کلیک قابل انجام است. ارسال رایگان کالای انتخابیِ شما نیز برعهده خوگرپلاس بوده و شما می توانید با اطمینان از ارسال سالم کالا فقط منتظر دریافت آن بمانید.

نتیجه

با توجه با نوشتار فوق درمی یابیم که کاشی ایرانی از جایگاه ویژه ای در هنر و صنعت ایرانی بهره مند است. از گذشته تا کنون و از کاخ و تالار و سرسرا تا مسجد و محراب و گنبد و مناره همه و همه با این هنر اصیل ایرانی آراسته شده اند. در میادین، ادارات و سالن ها و نیز در منازل ایرانیان همه جا آثاری از کاشی کاری سنتی و زیبای ایرانی نگاه ها را به خود خیره کرده است. وجود عوامل متعددی چون بومی بودن این هنر در میان ایرانیان، وجود مواد اولیه و نیروهای مشتاق و اهل هنر و بسترهای فرهنگی نیز بر سهولت کار کاشی سازی ایرانی موثر است. وجود خاک رس اعلای ایران که با آن گل رس کاملا مرغوب برای تهیه سفالینه های ایرانی از جمله کاشی به دست می آید، نیز از عوامل رشد این صنعت هنری در ایران است. امکانات موجود برای اجرای متناسب این کاشی در محیط های مدرن و سنتی نیز حوزه استفاده از آن را گسترده تر نموده است. فراهم آوردن تناسب بین کاشی ایرانی با محیطی از همان جنس نیز به آسانی میسر است و می تواند از مزیت های کاربرد آن محسوب شود. چنین مجموعه ای قیمت مناسب را نیز بر دیگر مزایای این نوع کاشی افزوده است. در خرید اینترنتی کاشی ایرانی علاوه بر قیمت ارزان از سهولت و اطمینان در معامله و امکانات ارسال رایگان نیز بهره مند خواهید بود. اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد