دوام و ماندگاری فرش کلاسیک ترک چگونه است؟

0

دوام و ماندگاری فرش کلاسیک ترک چگونه است؟ فرش ترک یکی از نمونه های بسیار فاخر فرش های کلاسیک است. این نوع از فرش ها به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند، جلوه ای بی نظیر و باشکوه را به فضای داخلی خانه می بخشند. فرش ترکیه کلاسیک همانطور که از نام آن مشخص است، دارای طرح های فاخر است.

دوام و ماندگاری فرش کلاسیک ترک چگونه است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : یکی از ویژگی های بسیار مهم این فرش ها هماهنگی آن با دکوراسیون مدرن و کلاسیک عنوان می شود. در واقع این فرش ها به دلیل طرح های کلاسیک ساده، مدرن و بسیار جذاب همراه با رنگ های روشن و خیره کننده محیطی لوکس و به دور از تنش و استرس را برای شما ایجاد می کنند.

شاید تصور کنید که این نوع از فرش های کلاسیک نیز مانند فرش های کلاسیک ایرانی دارای طرح های شلوغ و پر نقش و نگار هستند و ترکیب بندی رنگ آنها به سمت تیره گرایش دارد؛ به طوری که رنگ زمینه فرش کمتر دیده می شود.

 

دوام و ماندگاری فرش کلاسیک

 

لازم به ذکر است که فرش کلاسیک ترک در طرح و نقشه های ساده و رنگ بندی های ملایم و محدود در بافت تولید می شود و از این حیث با دیگر فرش های کلاسیک ایرانی متفاوت است.

که این ویژگی سبب می شود تا فرش های کلاسیک ترک برای انواع دکوراسیون ها استفاده شوند.

فرش های کلاسیک ترک در دکوراسیون مدرن و کلاسیک به کار می رود و هیچ محدودیتی در زمان استفاده از آنها وجود ندارد. در این مقاله می خواهیم تا در مورد این نوع از فرش ها، ویژگی ها و همچنین دوام و ماندگاری آنها مطالبی را ارائه دهیم تا در زمان خرید فرش کلاسیک مشکلی برای شما به وجود نیاید.

فرش کلاسیک ترک به چه نوع فرشی گفته می شود؟

ترکیه کشوری است که در همسایگی ایران و اروپا قرار گرفته است و از این حیث از لحاظ فرهنگی متاثر از دو قاره بسیار بزرگ اروپا و آسیا است. یکی از ویژگی های بارز فرهنگ را ممکن است در طرح و نقش فرش ها مشاهده کرد. فرش های ایرانی به دلیل قدمت و ارزشی که دارند، از زمان های گذشته تاکنون مورد توجه تجار خارجی قرار گرفته اند و مخاطبان مخصوص به خود را در سرتاسر جهان دارند.

این فرش ها با استفاده از ماشین آلات صنعتی پیشرفته و مدرن تولید می شوند و طرح های کلاسیک و سنتی را در خود به نمایش می گذارند. همانطور که می دانیم، فرش های ایرانی دارای طرح و نقش های بسیار شلوغ و با رنگ بندی محدود هستند و به همین دلیل از آنها تنها در دکوراسیون کلاسیک استفاده می شود.

بر این اساس فرش های ترک کلاسیک تا حدودی از این طرح ها الهام گرفته اند و با ترکیب فرهنگ های متفاوت فرش جدیدی را به عنوان فرش کلاسیک ترک به بازار عرضه کرده اند. با این حال این فرش ها مانند فرش های کلاسیک ایرانی طرح و نقشه شلوغ و گیج کننده ندارند و در آنها از طرح های اسلیمی استفاده نشده است بلکه طرح گل های بسیار مدرن اروپایی روی این فرش ها دیده می شود.

به همین دلیل آنها در دکوراسیون مدرن و سنتی فضایی دلچسب را ایجاد می کنند. افرادی که قصد خرید فرش کلاسیک را دارند، بهتر است تا به صورت اینترنتی این کار را انجام دهند. امروزه فضای اینترنت بسیار گسترده شده است و این امر فروشگاه های آنلاین بسیاری مانند سرای ابریشم را ایجاد کرده است تا امکان خرید آنلاین برای شما ایجاد شود.

در این سایت در مورد انواع فرش های کلاسیک و مدرن توضیحاتی ارائه شده است و نمونه های بسیار فاخر و ارزشمندی از آنها به فروش می رسد که این امر انتخاب را برای شما راحت تر می کند؛ بنابراین خرید اینترنتی فرش کلاسیک به دلیل مزایای بسیاری که دارد، روز به روز مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

ویژگی های فرش کلاسیک ترک چیست؟

فرش های کلاسیک ترک همانطور که گفته شد، در طرح و رنگ با فرش های کلاسیک ایرانی متفاوت هستند و در آنها از رنگ هایی با زمینه قهوه ای، طوسی روشن، کرم، آبی روشن و صورتی ملایم و طرح های ساده و مدرن استفاده می شود.

  • این فرش ها دارای گل های برجسته ای هستند که در برخی از مواقع به صورت تک رنگ یا در ترکیب با رنگ های گرم ملایم دیگر به کار می روند. برجستگی نقش ها نیز در فرش کلاسیک ایرانی به چشم می خورد؛ اما در فرش های ترکی این ویژگی بسیار متفاوت است.
  • به دلیل وجود اقوام مختلف در ترکیه به خصوص اقوام بیابانگرد که در قدیم به این کشور هجوم آورده بودند، از آن زمان تاکنون بیشتر از طرح ها و نقوش هندسی برای طراحی فرش ترک استفاده می شود.
  • یکی از ویژگی های بسیار مهم فرش های کلاسیک ترک ضد حساسیت بودن آنها عنوان می شود که این ویژگی نیز به دلیل استفاده از الیاف بسیار با کیفیت در ساخت این نوع از فرش ها است. در واقع طرح این فرش ها بیشتر الهامی از طبیعت و اشکالی مانند گل و برگ درختان است و طرح های دیگر کمتر در این نوع از فرش ها به چشم می خورد.
  • از جمله ویژگی های بسیار مهم و بارز این فرش ها بافت مناسب آنها عنوان می شود که بسیار محکم و بادوام است و تا سال های طولانی قابل استفاده خواهد بود. به دلیل ظرافت بسیار بالا در ساخت تار و پود این فرش ها آنها در شرایط متفاوت دچار پارگی و از هم گسستگی نمی شوند و این ویژگی آنها را به فرش کلاسیک ترک بادوام تبدیل کرده است.
  • الیافی که در این فرش به کار برده می شود، هیچ گونه پرزی را ایجاد نمی کنند و از نوع الیاف بسیار مرغوب و مدرن هستند.
  • وزن سبک یکی دیگر از ویژگی های این فرش ها عنوان می شود که امکان جابجایی آنها را برای افراد راحت تر می کند. به همین دلیل شستشو و نگهداری آنها با سختی همراه نیست و این امر در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

آیا فرش کلاسیک ترک دارای دوام و ماندگاری است؟

یکی از مهمترین دلایلی که در مقاومت و دوام فرش تاثیرگذار است، تراکم و ضخامت آن عنوان می شود. فرش ترک کلاسیک بر اساس قیمت هایی که دارد و کیفیت آن دارای تراکم های متفاوتی است که واحد آن به نام شانه در نظر گرفته می شود.

فرش ها را بر اساس کیفیتی که دارند، در دو نوع درجه یک و دو تقسیم بندی می کنند و بر این اساس قیمت گذاری روی آنها انجام می شود. فرش هایی با شانه بیشتر تراکم بافت و ظرافت بالاتری دارند. در نتیجه کیفیت آنها نیز به گونه ای است که تا مدت های طولانی قابل استفاده هستند و هیچ گونه مشکلی از نظر پارگی، خرابی، از بین رفتگی رنگ الیاف و کاهش تراکم فرش در آنها ایجاد نمی شود.

فرش کلاسیک ترک یکی از نمونه های بسیار بارز فرش های مدرن است که در طرح و نقش کلاسیک با استفاده از روش های مدرن و دستگاه های پیشرفته تولید می شود و با فرش کلاسیک ایرانی تفاوت های بسیاری دارد.

این نوع از فرش ها به دلیل طرح های ساده، رنگ بندی های روشن و ظرافتی که دارند، معروف هستند و به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود با انواع دکوراسیون های داخلی کلاسیک و مدرن به کار می روند.

اگر فرش کلاسیک انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد