تاسیس و ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تضامنی در انگلیس

0

تاسیس و ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تضامنی در انگلیس : کشور انگلستان به نسبت سایر کشورهای پیشرفته اروپایی مقرراتی ساده تر و پیچیدگی ها و سخت گیری های کمتری در زمینه ثبت انواع شرکت و کارهای حقوقی آن دارد؛ از طرفی شرایط ایده آل این کشور برای ثبت شرکت های مختلف و اقتصاد دارای محیط و فضای کسب و کار آزاد این فرصت را به سرمایه داران و فعالان اقتصادی این کشور و ملیت های خارجی مختلف می دهد تا بدون دردسر و با صرف حداقل زمان به ثبت شرکت خود اقدام کنند.

تاسیس و ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تضامنی در انگلیس

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به همین جهت است که کشور انگلستان یکی از ۵ کشور تاپ و اول دنیا در زمینه ثبت شرکت و امور تجاری بازرگانی است. در این کشور طبق آمار رسمی حدود ۵ میلیون شرکت ثبت شده است که چیزی بالغ بر ۷۶% آن ها تنها با یک عضو به کسب و کار می پردازند.

شما عزیزان این فرصت را دارید تا برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تضامنی در کشور انگلیس و سایر کشورهای معتبر در این زمینه با کارشناسان متخصص ما در سایت ثبت فردا که در حیطه ثبت انواع شرکت ها در ایران و خارج مشغول به فعالیت هستند، تماس حاصل فرمایید.

تقسیم بندی شرکت ها در کشور انگلیس

در قوانین مصوب کشور انگلیس در یک تقسیم بندی کلی شرکت ها به دو بخش عمده تقسیم می شوند که به شرح زیر است:

  1. این شرکت ها دارای شخصیت حقوقی بوده که بر طبق مقررات ثبت می شوند و به شرکت های ثبت شده یا به اختصار شرکت ها مشهور هستند.
  2. این دسته از شرکت ها در مقابل شرکت های دسته اول قرار می گیرند که اگر بخواهیم برای معرفی آن ها به شرکت هایی در کشور خود اشاره کنیم باید از شرکت های مدنی نام ببریم.

شرکت های دسته اول یعنی شرکت های ثبت شده به ۳ دسته تقسیم می شوند:

  1. شرکت های با مسئولیت محدود به سهام
  2. شرکت های با مسئولیت محدود به ضمانت
  3. شرکت های دارای مسئولیت نامحدود

در شرکت های دسته اول یعنی شرکت های با مسئولیت محدود به سهام مسئولیت شرکا محدود به سرمایه اولیه آن هاست که در شرکت سرمایه گذاری کرده اند، خود این شرکت ها به دو دسته خصوصی و عمومی تقسیم می شوند که در قوانین حقوقی کشور انگلیس شرکت های با مسئولیت محدود سهام خصوصی در این کشور معادل با شرکت های با مسئولیت محدود در قوانین حقوقی کشور ما ایران هستند.

دسته دیگر از شرکت ها در کشور انگلیس شرکت های با مسئولیت نامحدود هستند که در این نوع شرکت ها در هنگام انحلال یا ورشکستگی شرکت مسئولیت شرکا وابسته و محدود به سرمایه اولیه آن ها نیست بلکه نامحدود بوده و از این حیث این دسته از شرکت ها در کشور انگلیس نیز هم راس با شرکت های تضامنی در قوانین حقوقی ایران است.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در انگلیس

در قوانین حقوقی انگلیس بر طبق قانون شرکت های بازرگانی تصویب شده در سال ۱۹۸۰ ثبت شرکت با مسئولیت محدود با وجود حداقل دو نفر امکان داشت که انجام شود ولی در قانون نوین سال ۱۹۹۲ ثبت این نوع شرکت ها با وجود تنها یک نفر نیز مقرر و امکان پذیر شد. اشخاص تبعه خارجی نیز همانند شهروندان انگلیسی این امکان را دارند که عضو شرکت بشوند حتی اگر تمامی شرکای شرکت خارجی باشند، شرکت مزبور هیچ تفاوتی با شرکتی که در آن تمامی شرکا دارای ملیت انگلیسی هستند، ندارد.

در قوانین حقوقی این کشور سرمایه اولیه و یا آورده سرمایه داران در شرکت های با مسئولیت محدود ممکن است وجه نقد، ملک، زمین، اموال محسوس یا نامحسوس و خدمات یا دارایی های دیگر باشد. سهام در این شرکت ها قابلیت انتقال دارد و مطابق قانون انتخاب مدیران با خود شرکا است. شرکا این حق را دارند تا در اساس نامه حدود اختیارات و فعالیت مدیران را محدود کنند.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در انگلیس

  1. تهیه و ارائه مدارک و اساسنامه شرکت
  2. تعیین اعضای شرکت
  3. تعیین آدرس رسمی و دارای اعتبار برای شرکت مذکور
  4. تسلیم مدارک رسمی و حقوقی تایید ثبت شرکت در انگلیس
  5. انتخاب نام برای شرکت که لازم است تکراری نباشد. در اینجا شما باید چند نام مناسب برای شرکت انتخاب کنید و پس از تسلیم نام ها لازم است درباره آن ها استعلام قانونی صورت پذیرد؛ پس از تایید آن نام برای شرکت شما به ثبت می رسد.
  6. ساخت و ارائه مهر مربوط به شرکت.
  7. اگر فرایند را به صورت غیر حضوری انجام می دهید لازم است یک وکیل یا نماینده جهت اجرای امور اختیار کنید.

مدارک لازم به منظور ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تضامنی در انگلیس

  1. مدارک شناسایی ( اعم از ویزا یا کارت شناسایی)
  2. ترجمه مدارک ضروری
  3. ترجمه رسمی یکی از قبوضی که به نام شما است؛ مانند: قبض آب یا تلفن
  4. تایید رسمی این مدارک
  5. پرداخت مخارج مورد نیاز

نظارت و بازرسی در شرکت های با مسئولیت محدود و تضامنی در قوانین حقوقی انگلیس

حقوق کشور انگلیس در مورد شرکت های بازرگانی با مسئولیت محدود و تضامنی دو سبک نظارتی بر شرکت های بازرگانی تخصیص داده است که می شود آن ها را تحت عنوان نظارت از بیرون یا خارج شرکت و نظارت از درون یا درون شرکت طبقه بندی کرد.

قانون شرکت های سال ۱۹۸۵ بخش ۱۴ را مشتمل بر مواد ۴۳۱ تا ۴۵۳ به عنوان بازرسی از شرکت ها و امور مربوط به آن ها مطالبه اسناد به بازرسی و نظارت از بیرون شرکت ها اختصاص داده است.

در حقوق کشور انگلیس نظارت از بیرون از طرف وزارت صنعت و تجارت اعمال می شود. وزیر صنعت و تجارت بازرسان ویژه ای را طبق درخواست شرکت مورد بازرسی یا سهامداران و شریک های شرکت به حکم دادگستری ها و یا تشخیص خود وزارت به منظور بازرسی کار شرکت ها انتخاب می کند. بازرسان یاد شده هیچ ارتباط سازمانی با شرکت های مورد نظر ندارند و حقوق و دستمزد خود را نیز از وزارتخانه صنعت و تجارت دریافت می کنند.

سخن آخر

کشور انگلیس با ایجاد قوانینی مناسب و غیر سختگیرانه به یکی از کشورهای پیشرو در زمینه ثبت شرکت هم از طرف سرمایه داران خارجی و هم سرمایه گذاران داخلی تبدیل شده است. ما در این مقاله شما را با قوانین کشور انگلستان در زمینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تضامنی و همچنین با انواع شرکت در این کشور و وظایف نهادهای مربوطه آشنا کردیم.

شما می توانید با مراجعه به سایت ثبت فردا و تماس با متخصصین ما در خصوص ثبت شرکت در کشور انگلیس و سایر کشورهای مورد نظر خود مشاوره رایگان دریافت کنید و با پرداخت حداقل دستمزد و صرف کمترین زمان ممکن به ثبت شرکت مورد نظر خود بپردازید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد