لوازم یدکی راهسازی در چه مواردی کاربرد دارند؟

0
لوازم یدکی راهسازی در چه مواردی کاربرد دارند؟ امروزه اجرای پروژه های بزرگ عمرانی و ساخت و ساز با زمان گذشته بسیار متفاوت است. در ساخت پروژه های ساختمانی از ابزارآلات سنگین و سبک ویژه  استفاده می کنند و در پروژه های مربوط به جاده و راه ماشین آلات سنگین کارها را تسهیل خواهند کرد.

لوازم یدکی راهسازی در چه مواردی کاربرد دارند؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در این زمان لزوم ساخت و ارائه  لوازم یدکی راهسازی بیش از پیش احساس می شود. آیا مرجع تخصصی جهت مشاهده و خرید این ملزومات وجود دارد؟ آیا به صورت تخصصی خرید آسان قطعات مرتبط با راهسازی قابل انجام است؟ آیا امکان خریدی بی واسطه از تولیدکنندگان وجود دارد؟ روت کالا در چند سال اخیر بازار خرید محصولات و قطعات یدکی راهسازی را ساده کرده است. سیستمی یک پارچه و منظم دراد که قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی را به قیمتی مناسب و مستقیم از تولیدکننده به دست مصرف کنندگان می رساند. در این مقاله به کاربرد این لوازم اشاره می کنیم و به مزیت های خرید لوازم یدکی ماشین راهسازی سیستم روت کالا می پردازیم. با ما همراه باشید.

لوازم یدکی راهسازی شامل چه قطعاتی هستند؟

کلیه ماشین آلاتی که در عملیات عمرانی استفاده می شود؛ به چهار دسته ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین، سبک و ماشین آلات کارگاهی قابل تقسیم است. برخی از این ماشین آلات به صورت مشترک در راهسازی و ساختمان سازی استفاده می شود. لوازم یدکی راهسازی شامل انواع زیر است:
  • قطعات موتوری
  • قطعات برقی
  • هیدرولیک و انواع چکش هیدرولیک
  • فیلتر و اگزوز
  • پمپ گازوئیل و انژکتور
  • بلبرینگ
  • لوازم چرخ و دیفرانسیل
  • سیل کیت
  • و بسیاری از قطعات کوچک و بزرگ در زیربندی ماشین آلات راهسازی.

کاربردهای قطعات و لوازم یدکی راهسازی چیست؟

هر یک از لوازم یدکی متناسب با نیازی که ماشین آلات ایجاد می کنند؛ کاربردهای متفاوتی دارند. کارکرد درست تمامی قطعات در کنار یکدیگر منجر به عملکرد مناسب ماشین می شود. کسانی که در این سیستم فعالیت می کنند یا ماشین آلات راهسازی در اختیار دارند؛ باید با کاربردهای لوازم یدکی راهسازی آشنایی کافی داشته باشند که در صورت ایجاد مشکل به عیب یابی بپردازند. تعمیر ماشین  آلات سنگین امری تخصصی محسوب می شود؛ اما آشنایی با کاربرد قطعات تا حد زیادی به شما در رفع عیب کمک می کند. بنابراین در ادامه این مطلب به کاربردهای برخی لوازم اشاره می کنیم:

قطعات موتوری

مهم ترین بخش هر ماشینی موتور است. سلامت موتور با کارایی تک تک  قطعات موتوری ارتباط مستقیم دارد؛ اما عیوب این قطعات موتوری چگونه مشخص می شود و چه وظایفی دارند؟ موتورها در ماشین آلات راهسازی به صورت دیزلی کار می کنند و بسیار بزرگ و سنگین هستند. پیستون و سیلندر باید به خوبی آب بندی شده باشد که عملکرد بهتری را در ماشین شاهد باشیم. سایر قطعات مانند رینگ ، بوش و سوپاپ ها هر کدام در کارکرد بالقوه موتور تاثیر به سزایی دارند. ضمن اینکه نسبت ایجاد آلودگی هوا در این موتورها نسبت به انواع بنزینی کم تر است.

پمپ گازوئیل و انژکتور

موتورها در ماشین آلات راهسازی با سوخت گازوئیل کار می کنند. برای سوخت رسانی به قدرت بالایی جهت پاشیدن سوخت به هوای فشرده نیاز است. بنابراین پمپ گازوئیل و پمپ انژکتور این وظیفه را بر عهده دارند. همچنین باید بدانید که این پمپ ها در دو نوع ردیفی و دوار کارایی بالایی در سیستم موتوری خواهند داشت.

فیلتر و اگزوز

یکی دیگر از لوازم یدکی راهسازی فیلتر و اگزوز است. احتراق در ماشین آلات راهسازی دودی ایجاد می کند که عدم تنظیم قطعات و فرسایش قطعات موتوری باعث ایجاد دود رنگی، زیاد و آلاینده می شود. این امر نشان دهنده نقص در سیستم احتراق است. گاهی تشکیل دود به رنگ سیاه به دلیل کثیفی فیلتر است که در آن صورت باید در اولین فرصت  به فکر تعویض فیلتر باشید. اگر از سلامت فیلتر اطمینان دارید؛ به بررسی فرسایش و خرابی سایر قطعات موتور بپردازید. همان طور که گفته شد؛ کارکرد لوازم بسیار به یکدیگر وابسته است. ایجاد دود آبی یا خاکستری و مشاهده جرقه آتش در قسمت اگزوز نشانه احتراق نادرست خواهد بود.

قطعات زیر بندی

شرکت های تولیدکننده این محصولات بسیار زیاد هستند و انواع ملزومات زیربندی را با ابعاد مختلف به تولید می رسانند. دنده، پیچ و مهره اسپراکت، رولیک، چرخ زنجیر، تیغه، بوش و بسیاری قطعات دیگر در این دسته قرار می گیرند و به یکدیگر متصل می شوند. هر یک از این قطعات اختصاصی در ماشین آلات مختلف با اندکی تفاوت کارکردی مشابه دارند.

سخن آخر

با اطلاعاتی که از شیوه کارکرد ماشین آلات راهسازی کسب می کنید؛ در تشخیص عیوب ماشین دچار مشکل نخواهید شد. خرید و تعمیر لوازم یدکی راهسازی کار هر کسی نیست. در این رابطه باید بدانید که روت کالا فروشگاه اینترنتی عرضه کننده قطعات لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی است. موتورهای دیزلی پیچیده هستند. بنابراین بهتر است که پیش از خرید به جداول عیب یابی مراجعه کرده یا با تعمیرکار ماهر عیب قطعه را پیدا کنید و قطعه مرغوب را در انواع برند مختلف از روت کالا بخرید. وب سایت روت کالا در بخش محتوا اطلاعات بسیاری در مورد قطعات ماشین آلات راهسازی به افراد ارائه می دهد. به طوری که با استفاده از آن خریدی مطمئن خواهید داشت. ضمن اینکه کیفیت اتفاقی نیست و اگر به دنبال قطعات باکیفیت و طول عمر بالا هستید؛ بهتر است که به عرضه کننده بزرگ لوازم یدکی راهسازی مراجعه کنید. اگر لوازم یدکی راهسازی انتخاب شما است می توانید به سایت  روت کالا مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد