با کیفیت ترین کاشی سنتی چیدمان

0
یکی از زیباترین و در عین حال سنتی ترین متریال هایی که از دیرباز تاکنون در فضای دکوراسیون داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد، کاشی سنتی چیدمان است این نوع از کاشی ها با توجه به رنگ و لعابی که دارند، جز با کیفیت ترین کاشی های تولیدی به شمار می روند.

با کیفیت ترین کاشی سنتی چیدمان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : موارد کاربرد بسیاری وجود دارد که در آنها از کاشی های هفت رنگ سنتی استفاده می شود. به دلیل طرح و رنگ متنوعی که کاشی های سنتی دارا هستند، در مکان های عمومی و خصوصی مانند: مساجد، ابنیه تاریخی، تابلوهای تزیینی، کافه های سنتی، سر درب منازل، موزه ها، هتل ها، نماسازی های سنتی و غیره از این نوع متریال ساختمان سازی به وفور قابل استفاده می شود. در میان آثار تاریخی به جا مانده از گذشته، این کاشی ها هنوز جذابیت و کیفیت خود را از دست نداده اند. برای آشنایی بیشتر با کاشی سنتی چیدمان و کیفیت آن کافی است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه با کیفیت ترین کاشی سنتی را تشخیص دهیم؟

بدون شک دکوراسیون داخلی یا نمای بیرونی بخش بسیار مهمی از ساختمان سازی را شامل می شود. متریال و مواد بسیاری جهت این امر مورد استفاده قرار می گیرند که یکی از آنها کاشی های سنتی است. در واقع این کاشی ها در هر نمایی به کار نمی روند و در محیط هایی که معمار درصدد ایجاد فضای سنتی است کاربرد دارند. انتخاب بهترین نوع از کاشی های سنتی، نیازمند اطلاعات و آگاهی در مورد روند ساخت آنها است. کاشی هایی که به خوبی تولید شده باشند، تا مدت های طولانی بدون هیچ گونه آسیبی ماندگاری خود را حفظ خواهند کرد و دچار شکستگی یا تغییر رنگ نمی شوند. بنابراین در گروه بهترین کاشی های سنتی در چیدمان قرار می گیرند. در ادامه این مطلب، نکاتی را عنوان می کنیم که به کمک آن ها قادر خواهید بود تا با کیفیت ترین کاشی سنتی را تشخیص داده و در چیدمان از آن به نحو احسن بهره ببرید.

رنگ بندی متنوع

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در کاشی های سنتی به چشم می خورد، رنگ بندی متنوعی است که در آنها به کار برده شده است. کاشی های مدرن را در یک رنگ و طرح مشخص تولید و روانه بازار می کنند. بنابراین جذابیت کاشی های سنتی را ندارند. رنگ کاشی های سنتی بیشتر آبی فیروزه ای، زرد و سبز است. با این حال محدودیتی در رنگ بندی آنها وجود ندارد و در رنگ های متنوعی به بازار عرضه می شوند. بنابراین جهت خرید این کاشی ها باید در ابتدا به رنگ آنها دقت کنید. کاشی هایی که رنگ پررنگ و درخشانی دارند، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و ماندگاری آنها نیز به مراتب بسیار بیشتر از کاشی های دیگر است.

براق و درخشان بودن

کاشی های سنتی چیدمان به گونه ای تولید می شوند که براق و درخشنده باشند. بدون این ویژگی ممکن است طرح و رنگ کاشی کمرنگ دیده شود. از این رو برای براق شدن این متریال، آن را با استفاده از لعاب می پوشانند تا نمایی جذاب و در عین حال با کیفیت را ایجاد کند. از آنجایی که این کاشی ها در رنگ بندی های متنوع و درخشانی تولید می شوند، در کاربری های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. افراد بنا به سلیقه خود به راحتی می توانند بهترین نوع از کاشی سنتی را در چیدمان محیط مورد نظر خود به کار ببرند.

طرح و نقوش منحصر به فرد و برجسته

از جمله بارزترین ویژگی که در کاشی های سنتی به چشم می خورد، تنوع در طرح آنها است. این کاشی ها به گونه ای تولید می شوند که طرح و نقوش برجسته ای در سطح خود دارند. این طرح ها ممکن است اشکال هندسی یا نقوش سنتی را نمایش دهند. همچنین این طرح ممکن است اشعار بزرگان ادب فارسی را به رخ همگان بکشد. انتخاب طرح بر عهده خود افراد است و با توجه به کاربری که قصد دارند در آنجا از کاشی سنتی استفاده کنند، این امر صورت می پذیرد. در یک کاشی ممکن است طرح کلی وجود داشته باشد که بیشتر، شامل طرح های هندسی می شود یا بخشی از طرح کلی در هر یک از کاشی ها قرار داده شود و مجموعه ای از آنها جهت تزئین نما به کار روند.

کاشی سنتی چیدمان چه انواعی دارد؟

این نوع کاشی ها را در دسته بندی های زیر قرار می دهند.
  • کاشی مشبک
  • کاشی معقلی
  • کاشی گره
  • کاشی خشتی
  • کاشی معرق

از کاشی سنتی چیدمان در چه مکان هایی استفاده می شود؟

این کاشی های منحصر به فرد امروزه کاربرد بسیاری دارند و به دلیل نقوش بسیار جذابی که روی آن ها به چشم می خورد در کاربری های فراوانی از آنها استفاده می شود. در واقع با کیفیت ترین کاشی سنتی چیدمان را به وفور در دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می کنند. در ادامه کاربری های این نوع از کاشی های سنتی را عنوان می کنیم.
  • استفاده در دیوار سرویس بهداشتی
  • استفاده در پله های خارجی و داخلی ساختمان
  • روی دیوار آشپزخانه
  • کف سالن ها
  • سر درب خانه ها یا کافه های سنتی
  • روی دیوار مساجد، مناره ها و گنبدها
  • روی شومینه ها
  • در قاب بندی پنجره ها
  • ساخت اشیا و وسایل تزئینی
  • در ساخت کف استخرها و حوض ها
ممکن است کاربری های دیگری نیز جهت استفاده از این نوع کاشی ها وجود داشته باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به شما پیشنهاد می کنیم تا به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید. در این سایت در مورد بهترین و با کیفیت ترین کاشی ها مطالب بسیار مفیدی درج شده است که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

بهترین راه جهت خرید کاشی سنتی چیست؟

خرید کاشی های سنتی یا بسیاری از متریال های ساختمان سازی، ممکن است زمان و هزینه زیادی را به خود اختصاص دهد. با توجه به حجم بالای کار افراد در طول روز، خرید حضوری ممکن است افراد را با مشکلات بسیاری روبرو کند. به همین دلیل بهتر است از روش های نوین خرید استفاده کرد. فضای مجازی و اینترنتی بهترین فرصت ها را در اختیار افراد قرار می دهد تا با صرف هزینه و زمان کم به کالاهای مورد نظر خود دست پیدا کنند. خرید اینترنتی کاشی سنتی یکی از بهترین روش های خرید است که مزیت های بسیاری دارد. از این طریق افراد، دیگر مجبور نخواهند بود تا هزینه حمل بار را بپردازند و این امر به صورت رایگان برای آنان انجام می شود. همچنین تنوع بسیاری از طرح و رنگ های کاشی در فضای اینترنتی و در سایت های متفاوت مانند سایت خوگرپلاس وجود دارد که با مراجعه به آن، به راحتی با کیفیت ترین کاشی را انتخاب خواهید کرد. بنابراین این فضا و خرید اینترنتی کاشی سنتی چیدمان به شما کمک می کند تا کالای خود را در سریع ترین زمان ممکن سفارش دهید. اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد