آیا خرید فرش کلاسیک گل برجسته ایده خوبی است؟

0

آیا خرید فرش کلاسیک گل برجسته ایده خوبی است؟ آیا زیبایی فرش های گل برجسته شما را به حیرت آورده است؛ اما نمی دانید خرید آن ایده خوبی است یا نه؟

آیا خرید فرش کلاسیک گل برجسته ایده خوبی است؟

جهت آن که پاسخ سوال خود را دریافت کنید، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید؛ از جمله این نکات:

  • آیا فرش کلاسیک گل برجسته کیفیت مناسبی دارد؟
  • فرش گل برجسته مناسب چه سبکی از دکوراسیون است؟
  • جنس فرش های گل برجسته
  • نحوه شستن فرش گل برجسته
  • معایب فرش گل برجسته
  • قیمت فرش گل برجسته

جهت انتخاب فرش کلاسیک بادوام و زیبا در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

آیا فرش گل برجسته کیفیت مناسبی دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : کیفیت فرش های کلاسیک ارتباطی با طرح و رنگ آنها ندارد. حتی اگر طرح فرش کلاسیک موردنظر دارای طرح برجسته باشد، دلیلی بر کیفیت خوب یا بد فرش نیست.

کیفیت فرش های کلاسیک به جنس نخ، تعداد شانه و تراکم آن بستگی دارد؛ درنتیجه اگر قصد خرید فرش کلاسیک گل برجسته را دارید، به این نکات توجه کنید.

بهترین نخ های مناسب فرش گل برجسته نخ آکرلیک، هیت ست، ترک، برایت و هایبالک است. نخ هایبالک معمولا در این فرش استفاده می شود؛ همچنین نخ هیت ست شده نخی بادوام است که در برابر سوختگی نیز بسیار مقاومت دارد.

نکته دیگر در کیفیت این محصولات تراکم و تعداد شانه های آنها است. فرش های گل برجسته از ۷۰۰ شانه تا ۱۲۰۰ شانه موجود هستند. هر چه میزان شانه فرش بیشتر باشد، فرش مقاوم تر و سفت تر می شود؛ همچنین هرچه میزان شانه فرش کمتر باشد، فرش از لطافت بیشتری برخوردار است.

فرش گل برجسته درچه سبکی از دکوراسیون استفاده می شود؟

درصورت انتخاب فرش کلاسیک گل برجسته با رنگ های زیبا از آن به عنوان نقطه کانونی منزل استفاده کنید. فرش های گل برجسته در تنوع رنگی بسیار و با طرح های متنوع موجود هستند. اینکه این فرش ها مناسب دکوراسیون هایی به سبک کلاسیک، سنتی یا مدرن باشند یا خیر؛ بستگی به طرح و رنگ آن دارد.

درنتیجه اگر انتخاب شما فرش گل برجسته است، توجه داشته باشید که طرح فرش با چه سبکی از دکوراسیون هماهنگ می شود. این فرش ها از ظرافت ویژه ای برخوردار هستند که با هر سبک دکوراسیونی ترکیب می شوند. این فرش ها اغلب طرح های سنتی دارند؛ اما رنگ های زیبای آنان جلوه ای مدرن به خانه شما می دهد.

جنس فرش های گل برجسته

در ابتدای مقاله در مورد کیفیت فرش کلاسیک گل برجسته گفتیم و اشاره کردیم که جنس این کالاها در کیفیت آنها نقش بسزایی دارند. اکنون قصد داریم جنس انواع فرش های گل برجسته را برای شما شرح دهیم. توجه داشته باشید خرید فرش گل برجسته ایده خوبی است؛ اگر کیفیت، طرح و رنگ مناسبی داشته باشد.

جالب است بدانید که تولید کننده ها در ساخت فرش ها از دو نوع نخ بهره می برند؛ نخ اصلی که ۸۰ درصد جنس فرش را تشکیل می دهد، نخ خاب است که جنس های مختلفی دارد. نخ تار و پود و دیگر مواد اولیه ۲۰ درصد باقی مانده جنس فرش را تشکیل می دهد؛ درنتیجه جنس نخ خاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرش های گل برجسته معمولا از نخ های هیت ست شده اند و هایبالک بافته شده که از نخ هایبالک به صورت ویژه در فرش های گل برجسته استفاده می شود.

نحوه شستشو فرش گل برجسته

اگر فرش کلاسیک گل برجسته انتخاب شما است؛ قبل از خرید از مشاوران فروش درمورد نحوه شستشو این فرش ها سوال کنید. بهتر است در صورت ریختن مایعات روی فرش از دستمال مرطوب جهت تمیزی آن استفاده کنید.  همچنین فرش را در مقابل نور مستقیم خورشید در مدت طولانی قرار ندهید. بهتر است درصورت شستشوی بیشتر فرش و لکه زدایی از آن فرش را به قالیشویی معتبری بسپارید.

معایب فرش گل برجسته

اگر تصور می کنید که فرش گل برجسته به معنی برجستگی زیاد فرش است، سخت در اشتباه هستید. فرش های گل برجسته تنها چند میلی متر با سطح اصلی فرش فاصله دارند؛ به گونه ای که برجستگی از فاصله نزدیک و با لمس دست احساس می شود.

از دیگر نکات مهم در رابطه با فرش های گل برجسته نحوه جارو کشیدن آنها است. جارو کشیدن این فرش ها کمی سخت تر از فرش های معمولی است؛ اما آنقدر سخت نیست که به این دلیل از خرید چنین فرشی منصرف شوید.

قیمت فرش کلاسیک گل برجسته

در صورتی که سایز و کیفیت فرش معمولی با فرش گل برجسته یکسان باشد، قیمت این نوع فرش با همان کیفیت از فرش ساده بیشتر است زیرا فرش گل برجسته روند تولید سخت تری دارد و از ظرافت بیشتری برخوردار است.

سخن آخر

با توجه به نکات گفته شده اگر فکر می کنید که فرش کلاسیک گل برجسته ایده خوبی در چیدمان است؛ به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید. در این سایت تنوع بالایی از رنگ ها و طرح های فرش گل برجسته دیده می شود. این سایت پیشرو در خدمت رسانی فروش فرش دارای نماد اعتماد الکترونیکی است.

در این مقاله آموختیم که کیفیت فرش های گل برجسته متفاوت است؛ همچنین این فرش ها علاوه بر سبک کلاسیک در سبک مدرن نیز استفاده می شوند. اکنون جهت آنکه بهترین کیفیت را داشته باشید؛ از فروشگاه های معتبر که محصولات خود را ضمانت می کنند؛ خرید کنید.

سرای ابریشم تمام فرش های کلاسیک خود را تضمین می کند و خرید اینترنتی فرش کلاسیک را به تجربه ای لذت بخش برای شما تبدیل می کند.

اگر فرش کلاسیک انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد