فرش پذیرایی کلاسیک چه کاربرد و خصوصیتی دارد؟

0

فرش پذیرایی کلاسیک چه کاربرد و خصوصیتی دارد؟ سبک کلاسیک در شرق نسبت به غرب طرفداران زیادی دارد. جالب است بدانید تا زمان سلجوقیان تنها سبک ایرانی ها سبک کلاسیک بوده است. این سبک اصالت را به خوبی نشان می دهد.

فرش پذیرایی کلاسیک چه کاربرد و خصوصیتی دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در این مقاله ما خصوصیت های فرش پذیرایی کلاسیک را مانند رنگ و  طرح آن همچنین کاربرد این فرش را در دکوراسیون تلفیقی کلاسیک با معاصر و دکوراسیون کاملا کلاسیک و سنتی بررسی می کنیم. در صورتی که قصد خرید  فرش کلاسیک را دارید، جهت انتخاب درست با ما همراه باشید.

عنوان هایی که در این مقاله شرح می دهیم، از قبیل زیر است:

  • خصوصیت های رنگی فرش کلاسیک
  • خصوصیت طرح های فرش کلاسیک
  • فرش کلاسیک در تلفیق دکوراسیون کلاسیک با مدرن
  • فرش کلاسیک در درکوراسیون کاملا کلاسیک و سنتی

خصوصیت های رنگی فرش کلاسیک

خصوصیتی که در فرش های سنتی بسیار مشهود است، تنوع رنگی بالای آن ها است. باید به جرات بگوییم که تنوع رنگی فرش های کلاسیک کامل است. کافی است جهت انتخاب رنگ مناسب به رنگ دکوراسیون خود دقت کنید.

در قدیم بیشتر از رنگ های گرم در فرش پذیرایی کلاسیک استفاده می کردند. مانند رنگ قرمز؛ اما امروزه ترکیب رنگ های سرد در فرش کلاسیک نیز استفاده می شود. جهت درک بهتر تنوع رنگی فرش پذیرایی کلاسیک کافی است به فروشگاهی معتبر بروید که انواع رنگ های فرش را داشته باشد. آنجا متوجه خواهید شد که تنوع انتخاب زیادی در انتخاب رنگ فرش کلاسیک دارید.

خصوصیت طرح های فرش کلاسیک

در بافت فرش ها به سبک کلاسیک ما بیشتر شاهد نقش ترمه و ترنج، گل های ریز و درشت به همراه شاخه و برگ آنها هستیم. فرش های ایرانی طرح ها و نقشه های متفاوتی دارند. بعضی از این طرح ها عبارتند از:

  • طرح هایی که نشان دهنده آثار باستانی و ابنیه اسلامی است.
  • فرش هایی با نقشه طرح شاه عباسی
  • فرش هایی با نقشه های طرح اسلیمی
  • فرش هایی با نقشه های طرح افشان
  • فرش هایی با نقشه های طرح بته ای
  • فرش هایی با نقشه های طرح درختی
  • فرش هایی با نقشه های طرح ترکمن یا بخارا
  • و غیره.

همانطور که مشاهده می کنید، فرش پذیرایی کلاسیک دارای نقشه های متنوعی است زیرا ایران در صنعت فرش سابقه ای بس طولانی دارد.

چند نمونه از این نقشه ها را در ادامه شرح می دهیم.

شرح فرش هایی با نقشه طرح شاه عباسی

فرش های شاه عباسی از گل های معروف به شاه عباسی تشکیل شده اند. این گل ها با بندهایی به یکدیگر متصل هستند. بعضی از این نقشه های معروف عبارتند از: افشان شاه عباسی، شاه عباسی جانوری، لچک ترنج شاه عباسی، شاه عباسی درختی و غیره.

شرح فرش هایی با نقشه های طرح افشان

طرح افشان دارای گل و برگ های افشان است که با بندهایی به هم متصل هستند. به طوری که با مشاهده نقش این فرش پیوستگی را حس می کنید.  بعضی از این نقشه های معروف عبارتند از: افشان ترنجی، افشان ختایی و غیره.

فرش کلاسیک در تلفیق دکوراسیون کلاسیک با مدرن

امروزه تلفیق سبک کلاسیک با مدرن میان مردم رواج پیدا کرده است. به خصوص جوان ترها که به سبک مدرن علاقه بیشتری نشان می دادند، در حال حاضر به تلفیق سبک مدرن با کلاسیک علاقه نشان می دهند.

نمونه ای از تلفیق این دو سبک:

تلفیق فرش پذیرایی کلاسیک رنگ قرمز با یک مبل مدرن به رنگ طوسی روشن به همراه لوستری مدرن به رنگ طوسی تیره با تابلویی کلاسیک و گل های مدرن جذابیت خاصی به پذیرایی شما می دهد. این ترکیب جوان پسند است و نیز آنکه حس آرامش و اصالت در خانه ایجاد می کند.

فرش کلاسیک در دکوراسیون کاملا کلاسیک و سنتی

جهت چیدمان خانه به سبک کلاسیک باید حتما فرش ها، مبلمان، تابلو، گل لوستر و هر چیزی که در خانه وجود دارد، سبک کلاسیک داشته باشد. سبک کلاسیک معمولا به رنگ های گرم است؛ در نتیجه حس شادابی را در خانه ایجاد می کند. بهتر است در انتخاب فرش کلاسیک جهت چیدمان کلاسیک به ترکیب رنگ منزل خود توجه داشته باشید.

لازم به ذکر است که بعضی از افراد تصور می کنند که اگر خانه به سبک کلاسیک چیده شود، حالت رسمی و سخت به خود می گیرد. در حالی که اینگونه نیست. خانه هایی به سبک کلاسیک طراحی شده اند که دارای فضایی کاملا صمیمانه هستند.

درنتیجه تصور نکنید که با انتخاب فرش پذیرایی کلاسیک در فضای کلاسیک محیط خانه رسمی می شود. در ادامه عکسی وجود دارد که طراحی یک خانه به سبک کلاسیک با فرش کلاسیک؛ اما با محیطی دوستانه و صصمیمی را به تصویر کشیده است.

سخن آخر

ما در این مقاله به خصوصیات طرح ها و رنگ های فرش پذیرایی کلاسیک اشاره کردیم. گفتیم چگونه سبک کلاسیک را با مدرن تلفیق کنید؛ همچنین نشان دادیم که سبک کلاسیک لزوما سبک رسمی نیست. ممکن است خانه را به سبک کلاسیک طراحی کنید؛ اما فضا حس صمیمت را داشته باشد.

امیدواریم اطلاعات خوبی در زمینه انتخاب فرش کلاسیک به شما داده باشیم. دقت کنید که فرش کلاسیک با کیفیت را از مراکز معتبر بخرید. سرای  ابریشم خدمات حرفه ای در زمینه فروش فرش باکیفیت را به شما عرضه می کند.

تنوع فرشی ما را ببینید و انتخاب خود را در سایت ما براساس سایز، رنگ و سبک مدیریت کنید؛ در این صورت انتخاب و خرید اینترنتی فرش کلاسیک برای شما راحت است.

اگر فرش کلاسیک انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد