چه نوع فرش ماشینی خوب است؟

0

چه نوع فرش ماشینی خوب است؟ وقتی صحبت از خرید فرش می شود، دقت و حساسیت به مراتب بالا می رود. زیرا فرش معمولا چندین سال استفاده می شود.

چه نوع فرش ماشینی خوب است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : بنابراین خریداران فرش همیشه به دنبال خرید بهترین نوع فرش هستند. به نظر شما چه نوع فرش ماشینی خوب است؟ آیا با انواع این نوع فرش آشنا هستید؟ شناخت شما از انواع فرش ها، تصمیم گیری برای خرید یک فرش خوب را آسان می کند.

بهترین نوع فرش ماشینی از نظر شانه و تراکم

شانه و تراکم نشان دهنده استحکام فرش است. در واقع هرچه میزان شانه و تراکم یک فرش بیشتر باشد به این معنی است که این فرش دارای گره های بسیار بیشتری در طول و عرض خود است. افزایش تعداد گره ها، میزان ظرافت و استحکام فرش را دو چندان می کند.

مهمترین نکته هنگام انتخاب یک فرش خوب، توجه به میزان شانه و تراکم آن است. امروزه انواع فرش ماشینی با تعداد شانه متفاوت در بازار موجود است. بنابراین بهتر است اگر به دنبال یک فرش خوب هستید، فرش های بالای ۱۰۰۰ شانه را انتخاب کنید.

با این حال این موضوع به میزان بودجه شما برای خرید فرش نیز بستگی دارد. زیرا افزایش تعداد شانه فرش، افزایش کیفیت و در نتیجه افزایش قیمت را به دنبال دارد. اگر تمایل دارید فرش ارزانتر بخرید، فرش های ۷۰۰ شانه می توانند بهترین گزینه باشند. بنابراین باید بگوییم که عوامل متعددی پاسخ این سوال را که چه نوع فرش ماشینی خوب است، تحت تاثیر قرار می دهد.

شناسایی فرش ۷۰۰ شانه اصل

فرش های ۷۰۰ شانه به دلیل تعداد گره های کمتر، دارای ضخامت بیشتری نسبت به سایر فرش ها هستند. اگر چه استحکام این نوع فرش ها کمتر است، با این حال فرش های ۷۰۰ شانه نیز می توانند نیاز شما به یک فرش خوب را تامین کنند. اما قبل از خرید یک فرش ۷۰۰ شانه لازم است نکاتی را بدانید.

فرش ۷۰۰ شانه دارای سه نوع ۷۰۰ شانه واقعی، ۷۰۰ شانه تبدیلی و طرح ۷۰۰ شانه است. بنابراین تنها به شنیدن نام فرش ۷۰۰ شانه بسنده نکرده و راجع به جزئیات فرش از فروشنده سوال کنید. فرش ۷۰۰ شانه تبدیلی اگر چه ۷۰۰ گره دارد اما دارای تراکم کمتری است.

فرش طرح ۷۰۰ شانه نیز همانطور که از نام آن پیداست، تنها طرح یک فرش ۷۰۰ شانه را دارا بوده و در واقع ۵۰۰ شانه است. بنابراین شما باید تنها به دنبال فرش ۷۰۰ شانه واقعی باشید. این نوع فرش علاوه بر اینکه دارای ۷۰۰ گره است، تراکم بالایی نیز دارد. معمولا تراکم یک فرش خوب ۷۰۰ شانه باید بین ۲۱۰۰ تا ۳۰۰۰ گره باشد.

نرم ترین نوع فرش ماشینی

فرش های ماشینی از الیاف با جنس های متفاوت بافته می شوند. کیفیت این الیاف با یکدیگر متفاوت است، بنابراین باید هنگام انتخاب یک فرش خوب، به جنس آن نیز دقت کنید. همانطور که مشخص است این فرش ها از الیاف جنس پشم بافته شده اند. جنس پشم طبیعی بوده و دوام خوبی دارد. علاوه بر این معمولا فرش های پشمی گرد و غبار کمتری به خود می گیرند. با این حال ممکن است برخی از انواع فرش های پشمی از پشم ۱۰۰ درصد تولید نشده و دارای ناخالصی باشند.

فرش های پشمی به دلیل طبیعت گرمی که دارند برای مکان های سرد بسیار مناسب هستند. تنها عیب این نوع فرش ها این است که رطوبت را به خود جذب می کنند. به دلیل نرم بودن بیش از حد فرش های پشمی، این نوع فرش ها می توانند گزینه مناسبی برای مکان های پر رفت و آمد مانند سالن غذاخوری باشند.

فرش مخصوص مناطق مرطوب

الیاف پلی پرولین ایراد فرش های پشمی را رفع کرده و رطوبت را به خود جذب نمی کند. بنابراین می توانید از این نوع فرش در مناطق مرطوب نیز استفاده کنید. علاوه بر این الیاف پلی پرولین نیز به اندازه کافی نرم بوده و به راحتی شسته می شود. بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای فرش اتاق کودکان باشد. بنابراین گاهی آب و هوا منطقه زندگی شما می تواند، تعیین کند که چه نوع فرش ماشینی خوب است.

فرش مورد علاقه خانم های خانه دار

الیاف نایلون معمولا بخش عمده ای از الیاف فرش های ماشینی را در بر می گیرد. یک حسن قابل توجه الیاف نایلون این است که اجسام سنگین روی فرش جا نمی اندازند. معمولا خانم های خانه دار از جا انداختن وسایل روی فرش ها گله مندند.

اما این الیاف نیز مانند سایر الیاف دارای عیب هایی نیز است. به عنوان مثال رنگ فرش های نایلونی بعد از مدتی کم شده و از زیبایی فرش کاسته می شود. با این حال این نوع فرش ها به دلیل دوام بالا و مزیت هایی که ذکر کردیم، می توانند گزینه مناسبی برای خرید یک فرش خوب باشند.

زیباترین و ارزانترین جنس در بین فرش های ماشینی

فرش های ماشینی با جنس پلی استر به دلیل براق و درخشنده بودن همیشه طرفداران خاص خودش را دارد. در واقع می توان گفت فرش های با الیاف پلی استر دارای طرح و نقش و تنوع رنگی بسیار بالایی هستند. بنابراین اگر ظاهر و زیبایی فرش برای شما در اولویت است، این نوع فرش می تواند بهترین انتخاب باشد.

فرش های پلی استر در مقایسه با الیاف دیگر از قیمت پایین تری برخوردارند. زیرا دوام این فرش ها در مقایسه با سایر فرش های ماشینی کمتر است. با این حال فرش های پلی استری بسیار سبک بوده و ظاهر زیبایی دارند. بنابراین معمولا هر سلیقه با هر توان مالی می تواند این نوع فرش را انتخاب کند.

بهترین جنس فرش ماشینی

الیاف آکریلیک یکی از بهترین انواع الیاف برای بافت فرش است. این نوع فرش ها معمولا قیمت بالاتری نسبت به سایر الیاف دارند. فرش های با جنس آکریلیک دوام خوبی داشته و به راحتی لک نمی شوند. فرش های آکریلیک می توانند به نرمی فرش های پشمی و به زیبایی فرش های پلی استر باشند. این نوع فرش ها نیز مانند فرش های پلی پرولین رطوبت را به خود جذب نکرده و دوام بسیار بالایی دارند.

بنابراین ما یک پیشنهاد عالی برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه نوع فرش ماشینی خوب است ارائه می دهیم. اگر به دنبال یک فرش خوب و با کیفیت هستید، به شما سرای ابریشم را پیشنهاد می کنیم. با مراجعه به سایت سرای ابریشم، با اطمینان و آسان خرید کنید.

 

اگر فرش ماشینی انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد