هزینه ثبت شرکت توسط وکیل

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : یکی از مهم ترین امور اداری، ثبت شرکت ها است. صاحبان شرکت ها ضمن نداشتن اطلاعات کافی در رابطه با ثبت برند زمان مورد نیاز جهت این امر را نیز ندارند. به همین دلیل ثبت شرکت خود را به وکلا واگذار می کنند.

اما مسئله حائز اهمیت در این زمینه، هزینه ثبت شرکت توسط وکیل است. به همین دلیل در ادامه ضمن اشاره به لزوم استخدام وکیل، به بحث هزینه های آن نیز خواهیم پرداخت.

چرا ثبت شرکت خود را به وکیل بسپاریم؟

با توجه به اهمیت ثبت شرکت، امروزه موسسات و سایت های بسیاری در این زمین فعالیت می کنند. بسیاری از این سایت ها دارای وکلایی مجرب و کاردان هستند که امور ثبتی را به بهترین نحو انجام می دهند. شما نیز جهت انجام امور ثبتی خود می توانید به این سایت ها، همچون سایت « ثبت فردا» مراجعه کنید.

اطلاع از قوانین و مراحل ثبتی

یکی از مهم ترین مسائل در ثبت شرکت، اطلاع کافی از قوانین ثبت برند در ایران، چگونگی مراحل و شرایط آن است. برخی از مراحل ثبت شرکت نیازمند علم تخصصی آن است؛ به همین دلیل یک فرد عادی یا صاحب یک شرکت نمی تواند این مراحل را به خوبی طی کند.

بنابراین بهتر است به عنوان صاحب یک شرکت، وکیلی را جهت امور ثبتی شرکت خود استخدام کنید. زیرا وکلا با توجه به علم و تحصیلاتشان، از تمامی قوانین و تبصره های ثبت شرکت مطلع هستند. به طوری که با استفاده از همین قوانین می توانند شرکت شما را به بهترین نحو به ثبت برسانند.

ضمن اینکه در بسیاری از موارد ممکن است شما در ثبت برند خود دچار مشکل شوید یا نتوانید نسبت به مشکلات پیش آمده، اعتراض کنید؛ اما اگر یک وکیل امور ثبتی شما را پیگیری کند، هیچ یک از این مسائل به وجود نمی آید.

انجام امورات ثبتی در زمان کوتاه

از آنجایی که ثبت برند امری اداری است، باید برای انجام آن یک پروسه وقت گیر را پشت سر بگذارید. به شکلی که نه تنها بسیاری از مراحل آن دارای فواصل هفتگی و ماهانه هستند؛ بلکه رفت و آمدها به اداره مالکیت معنوی وقت شما را تلف می کند.

ضمن اینکه پرونده فیزیکی شما در اداره مالکیت معنوی در نوبت قرار داده می شود. این در نوبت ماندن پرونده درخواست ثبت برند نیز زمان زیادی را اشغال می کند. اما اگر ثبت شرکت خود را به وکلای فعال در این زمینه بسپارید؛ در زمان خود بسیار صرفه جویی خواهید کرد.

طوری که وکلا بدون ایجاد زحمتی برای شما، امور ثبتی را در زمانی بسیار کوتاه انجام می دهند. زیرا این افراد تعداد زیادی از مراحل و امورات ثبتی را در دفاتر خود و به صورت آنلاین انجام می دهند. همچنین با استخدام وکیل ثبت برند، دیگر نیازی به رفت و آمد در ادارات نخواهد بود.

هزینه های ثبت شرکت

برای دانستن تفاوت هزینه ثبت شرکت توسط وکیل و ثبت شرکت توسط خودتان؛ باید ابتدا نسبت به هزینه های ثبت شرکت آگاهی داشته باشید. به همین دلیل در ادامه تمامی این هزینه ها را به صورت موردی برای شما بیان می کنیم.

  • هزینه طراحی برند
  • هزینه اظهارنامه
  • هزینه کپی مدارک ثبت شرکت
  • هزینه چاپ روزنامه رسمی اول
  • هزینه چاپ روزنامه رسمی دوم
  • هزینه حق الثبت
  • هزینه های رفت و آمد به اداره

عوامل موثر در هزینه ثبت شرکت توسط وکیل

زمانی که ثبت شرکت خود را به یک وکیل می سپارید؛ باید هزینه هایی را نیز پرداخت کنید. این که هزینه ثبت شرکت توسط وکیل چه مقداری باشد؛ به عوامل بسیاری بستگی دارد. اما مهم ترین عامل در این رابطه می تواند حدود اختیارات وکیل شما باشد.

به این معنا که در زمان تنظیم قرارداد با وکیل خود، در آن حدود اختیارات و اعمال او را جهت وکالت مشخص کرده اید. زمانی که وکالت تام به یک وکیل بدهید و او بخواهد تمامی امورات شما را پیگیری کند؛ قطعا هزینه بیشتری باید پرداخت کنید.

اما هر قدر که اختیارات یک وکیل در قرارداد شما محدودتر شود؛ هزینه پرداختی توسط شما نیز کاهش خواهد یافت. هزینه ثبت شرکت توسط وکیل نسبت به دیگر اموراتی که به وکلا واگذار می شود؛ هزینه مناسب تری دارد.

از جمله دیگر عوامل تاثیرگذار در هزینه ثبت برند توسط وکیل می توان به واگذاری کلیه امور ثبتی یا برخی از آن ها اشاره کرد. امورات ثبتی یک شرکت شامل ثبت برند شرکت، ترمیم ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت وغیره می شود.

بنابراین در استخدام وکیل خود باید به حدود اختیارات او و چگونگی امور ثبتی نیز توجه کنید؛ زیرا این موارد در هزینه ثبت شرکت توسط وکیل بسیار تاثیرگذار است.

کاهش هزینه های ثبت شرکت با استخدام وکیل

همانطور که پیش تر متوجه شدید؛ هزینه های ثبت شرکت می تواند برای شما بسیار گران تمام شود. اما اگر امور ثبتی شرکت خود را به یک وکیل بسپارید؛ بسیاری از این هزینه ها همچون رفت و آمد به اداره مالکیت وغیره کاهش خواهد یافت.

همچنین بیشترین هزینه ای که شما در امور ثبتی خود پرداخت می کنید؛ زمان است. به همین دلیل با استخدام وکیل جهت امور ثبتی خود ضمن کاهش هزینه های ثبتی، در زمان خود نیز صرفه جویی می کنید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک  ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.