فرش وینتیج ماشینی

0

فرش وینتیج نوعی از فرش های ماشینی است که امروزه طرفداران مخصوص به خود را دارد. این فرش ها در واقع مشابه فرش های دستبافت قدیمی هستند.

فرش وینتیج ماشینی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از آنجایی که فرش های دستبافت پا خورده دارای قدمت و کیفیت بالایی هستند؛ افراد زیادی به دنبال خرید این نوع فرش هستند.

اما قیمت سرسام آور فرش های دستبافت قدیمی باعث می شود که افراد توانایی خرید این فرش ها را نداشته باشند. بنابراین کارخانه های فرش بافی به تولید فرش های وینتیج اقدام کرده اند. به طوری که این فرش علاوه بر ویژگی های فرش دستبافت قدیمی، قیمت بسیار مناسبی نسبت به آن ها دارد.

فرش وینتیج ماشینی چگونه تولید می شود؟

پیش تر اشاره کردیم که فرش های وینتیج در کارخانه های فرش بافی تولید می شوند. به طوری که طرح و نقش فرش های دستبافت قدیمی را افرادی متخصص طراحی کرده و در دستگاه های فرش بافی در کارخانه قرار می دهند و فرش وینتیج مطابق با آن طرح ها بافته می شود.

از آنجایی که فرش های دستبافت قدیمی دارای آسیب ها و خرابی های به خصوصی هستند؛ در فرش های وینتیج نیز انواع آسیب همچون ساییدگی، پوسیدگی، رنگ رفتگی وغیره با استفاده از ابزارهای مخصوص ایجاد می شود.

خوب است بدانید که فرش وینتیج ماشینی همچون بسیاری دیگر از فرش های ماشینی براساس متراژ، قالب، جنس، طرح، شانه و رنگ به انواع مختلفی تقسیم می شود. به همین جهت در خرید فرش های وینتیج باید تمامی انواع و ویژگی های آن ها را در نظر داشته باشید.

انواع فرش وینتیج براساس شانه و تراکم

به طور کلی فرش ها در دو طرف طول و عرض گره هایی جهت تولید مناسب دارند. به گره های طولی یک فرش تراکم و به گره های عرضی آن، شانه می گویند. به همین جهت فرش های ماشینی در تراکم و شانه های مختلفی تولید می شوند.

اما در فرش های وینتیج رایج ترین عدد شانه ۵۰۰ و ۷۰۰ است. از آنجایی که این فرش ها مشابه فرش های قدیمی هستند؛ نباید شانه زیادی داشته باشند. اینکه فرش وینتیج شما ۵۰۰ شانه یا ۷۰۰ شانه باشد نیز به طرح فرش بستگی دارد. هر اندازه که طرح فرش شلوغ تر و ظریف تر باشد؛ شانه آن بیشتر خواهد بود.

همچنین در رابطه با تراکم فرش های وینتیج باید بدانید که این فرش ها دارای تراکم ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ هستند. چنان که تراکم و شانه فرش نیز در قیمت آن تاثیرگذار است. به طوری که با افزایش تراکم و شانه، قیمت فرش وینتیج بیشتر می شود.

فرش های وینتیج چه الیافی دارند؟

همانطور که می دانید فرش های دستبافت با استفاده از الیاف های طبیعی همچون پشم، ابریشم وغیره بافته می شوند. همچنین فرش های ماشینی علاوه بر الیاف های طبیعی با استفاده از الیاف های مصنوعی همچون آکریلیک، پلی استر و هیت ست تولید می شوند.

در رابطه با الیاف فرش های وینتیج باید بدانید که الیاف به کار رفته در آن بیشتر آکریلیک و پلی استر است. اما فرش های وینتیج جدید با استفاده از هیت ست نیز بافته می شوند. این نوع از الیاف در واقع کیفیت و مقاومت فرش های وینتیج را تضمین می کند.

انواع فرش وینتیج ماشینی براساس رنگ

از جمله رنگ های متداول فرش وینتیج می توان به رنگ لاکی، کرم، گردویی، گلبهی، موشی، طلایی وغیره اشاره کرد. اگر به دنبال فرش وینتیج با رنگی روشن هستید؛ بهتر است فرش لاکی تهیه کنید. زیرا فرش های لاکی روشنی و زیبایی بسیاری به فضای شما می دهند.

اما اگر فرشی می خواهید که با دکوراسیون های مختلف هماهنگ شود؛ فرش های وینتیج با رنگ های آرام و ملایم همچون نقره ای، موشی، کرم وغیره را خریداری کنید. این رنگ ها علاوه بر سادگی، آرامش بسیاری نیز در مکان مورد نظر شما ایجاد می کنند.

فرش وینتیج ماشینی ارزان قیمت

در ابتدا گفتیم که فرش های وینتیج جهت جلوگیری از هزینه های سرسام آور فرش های دستبافت قدیمی استفاده می شوند. اما به طور کلی فرش وینتیج نسبت به دیگر فرش های ماشینی گران تر است. بنابراین باید این فرش را از مرکزی خریداری کنید که ارزان تر باشد.

مراکز فروش فرش های وینتیج ماشینی به دو صورت حضوری و آنلاین هستند. جهت پرداخت هزینه کم تر در خرید فرش های وینتیج بهتر است به سایت های فروش فرش مراجعه کنید. زیرا قیمت فرش در این سایت ها بسیار ارزان تر است. چنان که با مشاهده فرش های مختلف و مقایسه قیمت آن ها، فرش وینتیج ماشینی ارزان تر را خریداری می کنید.

همچنین با خرید فرش از سایت های فروش فرش همچون سایت سرای ابریشم، بسیاری از خدمات را در حین خرید فرش خود به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارائه مشاوره رایگان در زمینه ویژگی فرش ها و قیمت آن ها
  • ارائه تعداد زیادی فرش با رنگ ها و طرح های متنوع
  • ارسال رایگان فرش مورد نظر شما
  • ارائه نظر مشتریان در رابطه با فرش انتخابی شما
  • تعویض فرش در صورت بروز هرگونه مشکلی بدون دریافت خسارت
  • ارائه تخفیفات ویژه در زمان های مختلف

بنابراین جهت خرید بهترین فرش وینتیج ماشینی متناسب با سلیقه و دکوراسیون خود ضمن دریافت خدمات بیشتر به این سایت مراجعه کنید. فرش خود را با قیمتی مناسب تر از دیگر مراکز فروش فرش تهیه خواهید کرد. همچنین با خرید فرش وینتیج به صورت آنلاین، فرش خود را در زمانی بسیار کوتاه دریافت خواهید کرد.

 

اگر فرش وینتیج انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد