فرش ماشینی ایرانی

0

به طور کلی فرش های ایرانی به دو نوع دستبافت و ماشینی تقسیم می شوند. اما امروزه فرش ماشینی ایرانی بسیار پرطرفدارتر از نوع دستبافت آن است. دلیل این امر نیز تنوع بسیار زیاد فرش های ماشینی ایرانی است.

فرش ماشینی ایرانی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به طوری که فرش های ماشینی مطابق با نوع طرح، رنگ، متراژ، قالب، جنس و غیره دارای انواع مختلفی هستند. همچنین هر فرش متناسب با ویژگی های به خصوص خود، کاربرد و قیمت متفاوتی با دیگر فرش ها دارد.

از آنجایی که اهمیت طرح فرش در خرید آن بسیار بیشتر از دیگر ویژگی های فرش ها است؛ در اینجا انواع فرش ماشینی ایرانی را براساس طرح های معروف آن برای شما ذکر می کنیم. به شکلی که با چگونگی قیمت و کاربرد آن ها نیز آشنا شوید.

فرش های ماشینی ایرانی با طرح های سنتی

فرش های ماشینی نمونه ای جهت جایگزینی فرش های دستباف هستند. به همین جهت دسته ای از فرش های ماشینی از نظر طرح شباهت زیادی به فرش های دستباف دارند. به گونه ای که بسیاری از طرح های فرش دستباف همچون طرح کاشان، طرح ترک، طرح گل افشان، طرح شاه عباسی، طرح لچک و ترنج وغیره را در فرش های ماشینی نیز مشاهده می کنید.

این شباهت طرح در فرش های ماشینی ایرانی با فرش های دستبافت به دلیل سهولت و کاهش هزینه های افراد علاقه مند به طرح فرش های دستبافت است. در فرش های ماشینی دارای طرح سنتی، نقش های بسیار ظریف و متعدد بافته شده است.

همچنین این فرش ها دارای تنوع رنگ زیادی هستند. اما به طور کلی طیف اصلی رنگ فرش ماشینی ایرانی با طرح سنتی، رنگ های لاکی، کرم، گردویی، فیروزه ای وغیره است. خوب است بدانید که فرش های طرح سنتی دارای تراکم و شانه ای بسیار زیاد هستند. علت تراکم بالای این فرش ها نیز ظرافت در طرح سنتی است.

فرش ماشینی ایرانی طرح سنتی در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

ویژگی های به خصوص فرش های ماشینی طرح سنتی باعث می شود که از این فرش ها تنها در مواردی خاص بتوان استفاده کرد. از آنجایی که تراکم فرش های ماشینی با طرح سنتی بسیار زیاد است؛ این فرش ها بیشتر جنبه تزئینی دارند.

به طوری که از فرش های طرح سنتی در مکان های پر رفت و آمد استفاده نمی شود. زیرا به مرور زمان بر اثر پاخوردگی زیاد، بافت و طرح این فرش ها دچار مشکل می شود. بنابراین کاربرد فرش های طرح سنتی بیشتر در سالن های کنفرانس، سالن های تئاتر، تالارها، رستوران ها وغیره است.

فرش ماشینی ایرانی مدرن

از آنجایی که فرش های ماشینی طرح سنتی تنها با سلیقه برخی از افراد هماهنگی داشت؛ امروزه انواع دیگری از فرش ها تولید می شوند که طرح های لچک و ترنج و غیره را ندارند. بلکه فرش های ماشینی ایرانی مدرن در ساده ترین طرح ها بافته می شوند.

از جمله فرش های ماشینی مدرن می توان به فرش اسپرت، فرش فانتزی، فرش شگی، فرش پرز بلند، فرش سه بعدی وغیره اشاره کرد. هر یک از این فرش ها ویژگی های به خصوصی دارند اما شباهت آن ها در سادگی طرح و رنگ است. فرش های ماشینی ایرانی جدید در طرح هایی همچون شکل های هندسی، خطوط مورب، اشکال طراحی شده و خالی از گل و بوته های شلوغ تولید می شوند.

همچنین در فرش های ماشینی مدرن، تنوع رنگی زیادی را مشاهده نمی کنید؛ بلکه رنگ های انگشت شماری در این فرش ها به کار می رود. همچنین فرش های ماشینی جدید برخلاف فرش های طرح سنتی در انواع قالب ها همچون مستطیل، مربع، بیضی وغیره تولید می شوند.

از فرش ماشینی مدرن در کجا استفاده می شود؟

مهم ترین خصوصیات فرش های ماشینی جدید، سادگی و قابلیت هارمونی آن ها با انواع دکوراسیون چوبی، فلزی، رنگی وغیره است. به طوری که با خرید فرش های مدرن ماشینی دیگر دچار مشکل عدم هارمونی با دکوراسیون خود نخواهید شد. به همین جهت از فرش های مدرن ماشینی در مکان های مختلفی همچون موارد زیر می توان استفاده کرد.

  • سالن پذیرایی، اتاق خواب و اتاق کودک منازل مختلف
  • سالن های کنفرانس
  • سالن تئاتر و سینما
  • رستوران ها
  • کافه ها
  • دفاتر ادارات
  • مطب پزشکان
  • دکور برنامه های زنده و تلویزیونی
  • و بسیاری موارد دیگر

قیمت فرش ماشینی

یکی از مهم ترین مسائل در خرید فرش، قیمت آن است. از آنجایی که قیمت فرش های دستبافت ایرانی بسیار زیاد است؛ امروزه فرش های ماشینی جایگزین آن ها شده اند. به طوری که با خرید فرش های ماشینی ایرانی، ضمن پرداخت هزینه ای مناسب، فرشی با کیفیت خواهید داشت.

همچنین که قیمت فرش های ماشینی نسبت به ویژگی ها و کیفیت آن ها بسیار مناسب است. بنابراین تصور نکنید که قیمت ارزان فرش های ماشینی نسبت به فرش های دستبافت ناشی از بی کیفیتی آن ها خواهد بود. بلکه برخی از فرش های ماشینی طول عمر بیشتری نیز دارند.

اما جهت تهیه فرش ماشینی با قیمت ارزان تر بهتر است به سایت های فروش فرش همچون سایت سرای ابریشم مراجعه کنید. زیرا قیمت فرش های ماشینی در این سایت ها نسبت به فروشگاه های فرش بسیار مناسب تر است.

ضمن اینکه با مشاهده فرش های زیاد و مقایسه قیمت آن ها، فرشی متناسب با سلیقه و دکوراسیون خود را با قیمتی ارزان تهیه می کنید. همچنین که در خرید فرش از این سایت، هزینه های رفت و آمد و ارسال فرش را پرداخت نخواهید کرد.

از دیگر مسائل قابل توجه در خرید فرش های ماشینی ایرانی از این سایت، آن است که این سایت در زمان های به خصوصی برای مشتریان خود تخفیفات ویژه ای لحاظ می کند. بنابراین با برخورداری از این تخفیفات و بسیاری از خدمات رایگان این سایت ها، فرشی ارزان قیمت را تهیه می کنید.

 

اگر فرش ماشینی انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد