خرید فرش وینتیج

0

خرید فرش وینتیج : فرش وینتیج از جدید ترین مدل فرش های تولید شده در ایران به شمار می رود. این فرش برای افرادی که سبک کلاسیک را برای منزل خود انتخاب می کنند، بسیار مورد پسند است.

خرید فرش وینتیج

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : فرش های وینتیج را تحت عنوان فرش های کهنه نما هم می شناسند؛ زیرا طراحی آن شبیه به فرش های قدیمی و تاریخی است. برای دکوراسیون هایی که مدرن هستند، این فرش باعث جذابیت دو چندان این دکور ها می شود. وینتیج در اصلاح به معنای بازنگری و عقب گرد مدرن است.

امروزه فروشگاه های زیادی این مدل را عرضه می کنند و شما می توانید با خرید فرش وینتیج تحولی نو در منزل خود به وجود بیاورید. در این مقاله شما را در خرید این فرش راهنمایی خواهیم کرد.

ویژگی های فرش وینتیج و نحوه تولید آن

اگر قصد خرید این فرش را دارید پیش از هر چیزی باید با ویژگی های این فرش آشنا باشید. نحوه ساخت و تولید فرش های وینتیج به این گونه است که از طریق کوتاه کردن یا برچیدن پرز های موجود روی فرش های معمولی و سنتی ایرانی حاصل می شود.

از جمله ویژگی هایی که شما را به خرید فرش وینتیج  از سرای ابریشم ترغیب می کند، دوام بسیار بالا و خاص بودن طراحی این فرش است. این فرش به گونه ای است که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب کرده و باعث افزایش صمیمت و گرمی هر چه بیشتر محیط می شود.

خرید فرش وینتیج به چه صورت است؟

شما می توانید برای خرید این مدل فرش از دو طریق اقدام کنید. اولین راه از طریق مراجعه حضوری به فروشگاه هایی است که این فرش را موجود دارند. در روش دوم می توانید از طریق اینترنت اقدام به سفارش فرش مورد نظر خود کنید.

مزایا و معایب روش حضوری خرید این مدل فرش

در این روش شما می توانید به راحتی با جنس فرش از نزدیک آشنا شده و آن را ببینید. همچنین با انتخاب مدل مورد نظر خود دقیقاً همان محصول را درب منزل تحویل خواهید گرفت.

در این روش کلاهی سر شما نخواهد رفت و با اطمینان فرش را خریداری می کنید. با مراجعه به فروشگاه های مخصوص می توانید این نمونه از فرش ها را با فروشگاه های دیگر مقایسه کرده و اقدام به خریداری آن کنید.

از طرفی دیگر می بایست زمان زیادی را صرف کرده که به طبع هزینه بر خواهد بود. برای مثال شما وقت کافی برای گشتن تمام مراکز خرید فرش را نداشته و از طرفی هزینه سوخت بالایی را باید پرداخت کنید.

مزایا و معایب خرید فرش وینتیج به صورت اینترنتی

یکی از مهم ترین چالش ها هنگام خرید فرش به صورت آنلاین، هزینه آن است. سایت های مختلف نه تنها تمایل دارند که قیمت خوبی برای فرش های خود ارائه دهند بلکه با تبلیغات نظر شما را جلب می کنند. آن ها با تبلیغاتی نظیر تخفیف، حق استفاده از کوپن یا حمل و نقل رایگان باعث کاهش هزینه های خرید شما می شوند.

انتخاب کردن از دیگر مزایای خرید آنلاین فرش وینتیج است. در این روش می توانید ویژگی های مختلف فرش ها را با یکدیگر مقایسه کنید؛ از طرح و رنگ گرفته تا شیوه های مختلف فروش و حمل و نقل.

اگر مدل خاصی مد نظر دارید، قابلیت جستجوی این مدل ها در سایت های فروش فرش، کار را برای شما بسیار آسان می کنند. برای مثال اگر رنگ یا طرح خاصی مد نظر دارید می توانید با استفاده از گزینه های جست و جو و فیلتر مدل و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در دسترس بودن را می توان از دیگر مزایای خرید آنلاین این فرش برشمرد. معمولاً به فروشگاه هایی که برای خرید حضوری مراجعه می کنید، ممکن است مدل مورد نظر شما را موجود نداشته باشند. این در حالی است که بسیاری از فروشگاه های آنلاین طرح دلخواه شما را با همان رنگ مورد پسند موجود دارند.

صرفه جویی در وقت و هزینه نیز از دیگر مزایای این روش است. این روش هیچ گونه هزینه رفت و آمدی برای شما نداشته و موجب صرفه جویی در وقت شما می شود.

اما از طرف دیگر اگر بخواهیم معایب خرید اینترنتی فرش وینتیج را بیان کنیم، می توانیم به این موارد اشاره کنیم. اولین مورد ارزیابی کلی فرش است. شما در این روش نمی توانید جنس فرش را با سایز جنس ها مقایسه کنید و ممکن است بعد از تحویل، جنس فرش بر خلاف تصور شما باشد.

همچنین بسیاری از سایت های اینترنتی امکان باز پس گرفتن کالا را نداشته و اگر کالای شما دارای ایرادی باشد، امکان برگشت آن وجود نخواهد داشت.

توصیه می شود پیش از سفارش اینترنتی فرش وینتیج ابتدا به نماد تجاری آن توجه کنید. این نماد ثابت می کند که سایت مورد نظر دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و قابل اعتماد است. همچنین در قسمت تماس با ما و درباره ما می توانید از صحت سایت اینترنتی اطمینان حاصل کنید.

خرید نقدی و اقساطی فرش وینتیج

در هنگام مراجعه به فروشگاه جهت خرید فرش می توانید هزینه آن را به دو صورت نقدی و اقساط پرداخت کنید. همانطور که از نام نقدی پیداست کل مبلغ را باید پرداخت کرده و سپس فرش خود را تحویل بگیرید. اما در روش دوم که پرداخت وجه به صورت اقساط است باید قبل از مراجعه به فروشگاه حتماً شرایط پرداخت را از فروشنده جویا شوید.

اگر شرایط خرید به صورت قسطی وجود داشت، می بایست طبق شرایط تعیین شده اقدام به پرداخت هزینه فرش کنید. برای مثال برخی از فروشگاه ها کمی از مبلغ کل فرش را از شما دریافت کرده و مابقی را طی چند فقره چک از شما دریافت می کنند.

عده ای دیگر نیز کل هزینه را از طریق چک از شما دریافت کرده و هیچ مبلغی در ابتدا از شما دریافت نمی کنند. برای خرید اقساطی فرش نیاز به ضامن معتبری دارید که شما را تضمین کند. پس از خرید فرش باید در موعد مقرر کل چک های خود را پاس کنید که برگشت نخورند. اما در این روش مبلغی که برای فرش خود پرداخت می کنید چیزی بیشتر از هزینه تعیین شده بوده و ممکن است برای برخی از افراد هزینه زیادی را در پی داشته باشد.

ما در این مقاله سعی کردیم انواع روش های خرید فرش وینتیج را برای شما بیان کنیم. با خواندن و کسب اطلاعات در مورد این روش ها اقدام به خرید از طریق یکی از این روش ها کنید.

 

اگر فرش وینتیج انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد