فرش وینتیج چیست؟

0

فرش وینتیج چیست؟ تا به حال به این فکر کرده اید که با خرید کالایی خاص به محیط خود زندگی ببخشید؟ اگر به این موضوع فکر کرده اید؛ فرش وینتیج یکی از بهترین کالاهایی است که این امکان را به شما می دهد.

فرش وینتیج چیست؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اگر نمی دانید فرش وینتیج چیست؛ باید بگوییم که این فرش نوع خاصی است که در آن از تکنیک های کهنه کاری استفاده می شود. در نتیجه به واسطه استفاده از این کالا قادر خواهید بود تا دکوراسیون بی نظیر و منحصر به فردی را در منزل خود به ارمغان بیاورید.

فرش کهنه کاری شده از جمله کالاهایی است که به صورت غالب از نظر رنگ و الگو غنی است. به همین جهت در یک محیط انرژی بی نظیری از خود ساطع می کند. به دور از آنکه سبک دکوراسیون در منزل شما چیست؛ استفاده از این فرش پیشنهاد می‌شود. هر خانه ای لایق آن است که یک عدد از این کالا با ارزش را در خود داشته باشد. در ادامه به شما کمک خواهیم کرد که متوجه شوید؛ فرش وینتیج چیست.

وینتیج چیست؟

اگر بخواهیم معنای لغتی این واژه را مورد بررسی قرار دهیم؛ باید بگوییم که وینتیج به معنای سنتی یا قدیمی است. به همین جهت کالاهایی که صفت وینتیج را در کنار خود دارند؛ ما را به دوران گذشته باز می گردانند. برخی از افراد این واژه را با معنای کهنه نیز می شناسند.

بهترین تعریف برای فرش وینتیج

فرش وینتیج چیست؟ همانطور که در ابتدای متن مطرح کردیم؛ قرار است در این مقاله به بررسی ماهیت فرش کهنه کاری شده بپردازیم. فرش وینتیج در واقع فرش آنتیک نیست اما فرش نو هم نیست. در واقع زمانی که کلمه وینتیج را به کار می‌بریم به نوع خاصی از سبک اشاره می کنیم. در نتیجه فرش وینتیج، فرشی است که استایل وینتیج دارد.

این سبک فرش، یکی از جدیدترین سبک هایی است که امروزه در ایران تولید می شود. البته در گذشته هم طرفداران بسیاری داشته است اما امروزه به صورت قابل توجهی توسط برندهای تولید فرش، ارائه می شود. این فرش در دکوراسیون نمادی از قدمت و اصالت خواهد بود. در نتیجه اگر می خواهید قدرت و اصالت خود را به رخ همگان بکشانید؛ استفاده از این کالا به صورت ویژه‌ای پیشنهاد می شود.

ویژگی های فرش وینتیج

همانطور که می دانید؛ هر کالایی ویژگی های منحصر به فردی دارد؛ این ویژگی ها سبب می شود تا کالا طرفداران خود را پیدا کند. فرش وینتیج هم نیز ویژگی های منحصر به فردی دارد که شناخت آن ها خالی از لطف نیست.

  •     دوام نسبتا بالا و قابل توجه
  •     طرح های متنوع و خاص
  •     رنگ های گرم و عنی

تفاوت بین فرش آنتیک و فرش وینتیج چیست ؟

باوری که در بین علاقه مندان به دکوراسیون و فرش وجود دارد؛ این است که هر اندازه یک کالا در دکوراسیون عمر بیشتری کرده باشد؛ ارزشمندتر است. همین باور سبب شده است تا این استایل طرفداران بسیاری پیدا کرده باشد. اما تفاوت فاحشی میان فرش آنتیک و فرش وینتیج وجود دارد.

فرش استفاده شده، قدمت بسیار بیشتری دارد و بر اساس زمان این نام را گرفته است؛ در نتیجه ممکن است سبک متفاوتی داشته باشد. اما در فرش وینتیج برای آنکه ظاهر قدیمی داشته باشد؛ پس از تولید از فرایندهای کهنه کاری استفاده می شود؛ در نتیجه فرش تولید شده به این سبک، ظاهری قدیمی دارد. به همین جهت در دکوراسیون طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

اما یک ویژگی مشترک بین فرش آنتیک و وینتیج وجود دارد. این ویژگی ظاهر قدیمی هر دو نوع است. البته سبک وینتیج به نوعی در تلاش است که نقش کالاهای آنتیک را بازی کند. علت این امر بالا بودن هزینه خرید کالاهای آنتیک است. اگر شما هم دوست دارید با هزینه کم، قدمت را در محل مورد نظر خود داشته باشید؛ استفاده از این سبک به شدت پیشنهاد می شود.

نقش فرش وینتیج در دکوراسیون

فرش وینتیج چیست؟ مهم نیست که چه سبک دکوراسیونی دارید؛ استفاده از این فرش جهت تکمیل زیبایی دکوراسیون منزل شما پیشنهاد می شود. هرجایی که این فرش قرار بگیرد؛ زیبایی منحصر به فردی پیدا می کند. در نگاه اول هر کسی که در منزل یا محل کار شما قدم بگذارد و با این فرش رو به رو شود؛ شیفته آن خواهد شد. اما به صورت غالب از این فرش در دکوراسیون های مدرن و کلاسیک استفاده می شود. اگر شما هم شیفته قدمت و اصالت هستید؛ این فرش پیشنهاد مناسبی خواهد بود.

این سبک فرش قدرت بی نظیری در تغییر فضا دارد. در واقع اگر از این سبک استفاده کنید؛ ناخودآگاه خودتان و افرادی که در فضا حضور پیدا می کنند به سال های دور باز می گردند و احساس خوشایندی خواهند داشت. در نتیجه اگر ازجمله افرادی هستید که به سنت و اصالت اهمیت می دهید، انتخاب این فرش، یکی از فوق العاده ترین انتخاب های شما خواهد بود.

نحوه تولید فرش وینتیج چگونه است؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید؛ چگونه می شود فرشی را که نو است با طرح قدیمی خرید؟ در واقع تکنیک هایی در صنعت فرش وجود دارد که این امکان را فراهم کرده است. روش های بسیاری جهت رسیدن به این سبک فرش وجود دارد. در فرایند کهنه کردن فرش، الیاف تحت تاثیر قرار می گیرند. در نتیجه حالت تیزی از بین می رود و ظاهر فرش به گونه ای می‌شود که احساس می کنیم سال ها است که از آن استفاده شده است.

کوتاه کردن

در این روش پرزهای فرش با تخصص بالایی کوتاه می شود؛ در نتیجه فرش ظاهری قدیمی و کهنه به خود می گیرد.

دوشوار کردن

در این روش هیپوکلریت کلسیم به کمک تولید کنندگان می آید تا فرش حالت قدیمی و با ارزش پیدا کند. این ماده شیمیایی قادر است که الیاف فرش را تحت تاثیر قرار دهد.

البته روش هایی جهت کهنه نمایی فرش وجود دارد که برخی از افراد با ذوق در منزل از آن استفاده می کنند. موارد زیر بخشی از این روش ها است:

  •     آفتاب
  •     خاکستر
  •     پوست انار
  •     پوست گردو
  •     کاهگل
  •     و غیره

سخن آخر

وینتیج نوعی از سبک است که با نام های متفاوتی همچون قدیمی یا کهنه شناخته می شود. این سبک امروزه با توجه به تمایل افراد به بازگشت زندگی گذشته، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. شناخت طرح ها و سبک های استفاده شده در تولید این سبک، کمک می کند تا انتخاب بی نظیری در زمان خرید فرش وینتیج داشته باشید. در این مقاله قصد داشتیم؛ شما را با ماهیت این سبک در تولید فرش که امروزه در ایران و جهان با استقبال بی نظیری مواجه شده است؛ آشنا کنیم. در مقالات بعدی فرش وینتیج اطلاعات ارزشمندی جهت خرید این کالا در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

اگر فرش وینتیج انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد