طراحی فرش وینتیج

0

طراحی فرش وینتیج : وینتیج، به فرش های کهنه نمایی گفته می شود که امروزه طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. امروزه طرفداران سبک مدرن در دکوراسیون منزل، به فرش های کهنه نما بیشتر شده و آن ها به فرش هایی که در آن ها شدت رنگ کاهش یافته باشد، علاقه زیادی نشان داده اند. این فرش ها شباهت زیادی به فرش هایی با قدمت بالا دارند.

طراحی فرش وینتیج

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از همین جهت بسیاری از کارخانه های تولید فرش، با استفاده از روش های خاص اقدام به کهنه نما کردن فرش های نو می کنند. این فرش ها دارای ویژگی هایی هستند که خریدار را از خرید آن پشیمان نخواهند کرد. طراحی فرش وینتیج به گونه ای است که چشم هر بیننده ای را به سمت خود می کشاند. در این مقاله به بررسی طراحی وینتیج خواهیم پرداخت.

طراحی فرش وینتیج چگونه است؟

از آن جهت که به فرش های وینتیج کهنه نما هم گفته می شود پس در طراحی آن باید ویژگی کهنه نما کردن لحاظ شود. کهنه نما شدن فرش به این معنا است که فرش، رنگ آمیزی خود را از دست داده باشد. منظور از اینکه فرش رنگ آمیزی خود را از دست بدهد این است که بافت فرش فرسایش یافته باشد. در گذشته فرش در محل عبور مردم قرار داده می شد تا پاخوری بیشتری پیدا کند یا فرش ها را با خاکستر شستشو می دادند. همچنین آن ها فرش را در معرض تابش نور مستقیم آفتاب نگهداری می کردند تا آفتاب خوردگی بیشتری پیدا کند.

در حال حاضر برای اینکه این فرش ها مانند طرح های قدیمی شود، آن را با ماده ای به نام هیپروکلریک شستشو می دهند که حالت ساییدگی به فرش می بخشد. این ویژگی برای فرش های قدیمی نبوده بلکه در کارخانه، فرش های نو را با این ماده می شویند. علت این امر به این خاطر است که مقداری از سطح الیاف فرش از بین برود. در این کارخانه ها دستگاه هایی وجود دارد که با دستکاری در الیاف فرش، حالت پا خوردگی به آن می دهند.

طراحی فرش وینتیج مناسب چه فضایی است؟ 

این فرش ها را بر حسب سلیقه خود می توانید در هر کدام از فضا های منزل که تمایل دارید، پهن کنید. به طور معمول از این فرش بیشتر در فضای پذیرایی استفاده می شود. اگر این نمونه از فرش ها را سفارش دهید، جلوه ای خاص به سالن پذیرایی خود می بخشید.

در اتاق خواب نیز می توانید از این فرش استفاده کنید. با خرید فرش وینتیج در ابعاد کوچک می توانید باعث سبک مدرن را به اتاق خواب خود هدیه دهید.

زیبایی و چشم نوازی این فرش از جمله مواردی است که تا کنون توانسته نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کند. این فرش در رنگ های روشن و مناسب دکوراسیون های مدرن طراحی شده است. طراحی و ظاهر این فرش چشم هر بیننده ای را به سمت خود می کشاند.

استفاده از این فرش نشانگر اصالت، ذوق هنری، و سلیقه صاحب خانه است. فرش وینتیج تا کنون توانسته نظر بسیاری از افراد را در خارج از کشور به خود جلب کند. بسیاری از افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند جهت حفظ اصالت خود این فرش را خریداری می کنند.

ویژگی های فرش وینتیج

از ویژگی های این فرش می توان به نرمی و لطافت بالای آن اشاره کرد. بر خلاف ظاهر فریبنده ای که این فرش ها دارند، بسیار نرم و لطیف بوده و احساس راحتی را به مشتریان خود هدیه می دهند. جنس این فرش ها بیشتر از نخ صد در صد آکریلیک بوده و ضمن داشتن کیفیت بسیار بالا، ظاهری زیبا دارند.

قیمت مناسب فرش وینتیج از دیگر ویژگی های این فرش است. با وجود اینکه قیمت این فرش ها از فرش های ماشینی کمی بیشتر است ولی در مقایسه با فرش های دستبافت ایرانی از قیمت بهتری برخوردار هستند.

صادرات فرش وینتیج

طراحی این فرش به گونه ای است که بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور، استقبال خوبی از آن کرده اند. به همین دلیل کارخانه های بسیاری هر سال علاوه بر عرضه فرش به بازار های ایرانی، درصد بالایی از آن را به کشور های دیگر صادر می کنند.

قیمت این فرش برای ایرانیان خارج از کشور بسیار به صرفه تر از فرش دستبافت است. بسیاری از مردم به دلیل علاقه به حفظ فرهنگ ایرانی از این نمونه فرش در منازل خود استفاده می کنند. عده ای دیگر نیز به دلیل طراحی و رنگ های جذاب به کار گرفته شده در آن، از این فرش در منزل خود استفاده می کنند.

بنا به دلایلی که گفته شد صادرات فرش هر سال به کشور های مختلف انجام گرفته و موفق به جذب مشتریان بسیاری به خود شده است. پس اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به این طراحی علاقه دارید، می توانید با مراجعه به فروشگاه یا سایت های مخصوص فروش این فرش همچون سرای ابریشم، اقدام به خریداری آن کنید.

مزایای استفاده از فرش وینتیج

طراحی به کار گفته شده در این فرش علاوه بر زیبایی، از مزایایی نیز برخوردار است. یکی از مزایایی که این فرش نسبت به سایر فرش ها دارد، قیمت آن است. قیمت فرش وینتیج در عین حال که ظاهری بسیار قدیمی دارد نسبت به فرش های سنتی و دستباف ایرانی بسیار پایین تر است.

این فرش در ابعاد متنوعی عرضه شده که مناسب انواع فضا ها است.

با توجه به الیاف به کار گرفته شده در این فرش، اصالت و دوام بالای آن بسیار زبانزد است. با خرید این فرش تا مدت طولانی به تعویض فرش نیازی نداشته و می توانید مدت زیادی از آن استفاده کنید.

این فرش به علت سادگی و در عین حال جذابیتی که دارد تا کنون فروش زیادی را از میان مدل های دیگر به خود اختصاص داده است. همچنین با توجه به مواردی که در بالا گفته شد، اصالت آن مورد توجه بسیاری از افراد خارج از کشور بوده و جهت صادرات مورد توجه قرار گرفته است.

بنابراین متخصصان بسیاری با تلاش شبانه روزی در این راستا اقدام به طراحی فرش وینتیج کرده اند. آن ها همه مواردی که یک مشتری مد نظر دارد مانند قیمت، اصالت وغیره را در این طراحی لحاظ کرده اند تا خریدی به صرفه برای مشتری باشد. امیدواریم با خواندن این مطلب کمک کوچکی در راستای آشنایی با ویژگی های طراحی این مدل فرش به شما کرده باشیم.

 

اگر فرش وینتیج انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد