فرش مدرن وینتیج

0

فرش مدرن وینتیج : بسیاری از مردم امروزه خواستار تحولی نو در دکوراسیون منزل خود هستند. استفاده از طراحی مدرن و کلاسیک در طراحی منزل تا کنون نظر بسیاری از افراد علاقه مند به این سبک را به خود جلب کرده است. اگر به دنبال فرش باشید احتمالاً تا کنون اصطلاح فرش کهنه نما به گوشتان رسیده است.

فرش مدرن وینتیج

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این فرش ها با نام وینتیج یاد می شود که در بسیاری از فروشگاه ها و همچنین سرای ابریشم به چشم می خورد. همانطور که از اسم این فرش پیدا است، این فرش ظاهر قدیمی تر نسبت به عمر آن دارد. در واقع فرش وینتیج فرشی نیست که به مرور زمان کهنه شده باشد، بلکه فرشی با ظاهر نو و طراحی قدیمی است. در این مقاله قصد آشنایی شما با فرش مدرن وینتیج را داریم.

فرش های وینتیج مناسب چه فضاهایی هستند؟

این فرش ها را بر حسب سلیقه خود می توانید در هر قسمتی از منزل تمایل دارید، پهن کنید. به طور معمول از این فرش بیشتر در فضای پذیرایی استفاده می شود. اگر این نمونه از این فرش ها را سفارش دهید، جلوه ای خاص به سالن پذیرایی خود می بخشید.

در اتاق خواب نیز می توانید از این فرش استفاده کنید. با خرید فرش وینتیج در ابعاد کوچک می توانید باعث جلب نظر شده و سبک مدرن را به اتاق خواب خود هدیه دهید.

ویژگی های فرش مدرن وینتیج

زیبایی و چشم نوازی این فرش از جمله مواردی است که تا کنون توانسته نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کند. این فرش در رنگ های روشن و مناسب دکوراسیون های مدرن طراحی شده است. طراحی و ظاهر این فرش چشم هر بیننده ای را به سمت خود می کشاند. استفاده از این فرش نشانگر اصالت، ذوق هنری و سلیقه صاحب خانه است. این فرش تا کنون توانسته نظر بسیاری از افراد را در خارج از کشور به خود جلب کند. بسیاری از افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند جهت حفظ اصالت خود این فرش را خریداری می کنند.

از دیگر ویژگی های این فرش می توان به نرمی و لطافت بالای آن اشاره کرد. بر خلاف ظاهر فریبنده ای که این فرش ها دارند این است که بسیار نرم و لطیف بوده و احساس راحتی را به مشتریان خود هدیه می دهند. جنس این فرش ها بیشتر از نخ صد در صد آکریلیک بوده و ضمن داشتن کیفیت بسیار بالا، ظاهری زیبا دارند.

قیمت مناسب فرش وینتیج از دیگر ویژگی های این فرش است. با وجود اینکه قیمت این فرش ها از فرش های ماشینی کمی بیشتر است ولی در مقایسه با فرش های دستبافت ایرانی از قیمت بهتری برخوردار است.

شیوه کهنه نما نمودن فرش وینتیج

کهنه نما شدن فرش به این معنا است که فرش، رنگ آمیزی خود را از دست داده باشد. منظور از اینکه فرش رنگ آمیزی خود را از دست بدهد این است که، بافت فرش فرسایش یافته باشد. در گذشته فرش در محل عبور مردم قرار داده می شد تا پاخوری بیشتری پیدا کند یا فرش ها را با خاکستر شستشو می دادند. همچنین آن ها فرش را در معرض تابش نور مستقیم آفتاب نگه داری می کردند تا آفتاب خوردگی بیشتری پیدا کند.

در حال حاضر برای اینکه این فرش ها مانند طرح های قدیمی شود آن را ماده ای به نام هیپروکلریک شستشو می دهند که حالت ساییدگی به فرش می بخشد. این ویژگی برای فرش های قدیمی نبوده بلکه در کارخانه فرش های نو را با این ماده می شویند. علت این کار به این خاطر است که مقداری از سطح الیاف فرش از بین برود. در این کارخانه ها دستگاه هایی وجود دارد که با دستکاری در الیاف فرش، حالت پا خوردگی به آن می دهند.

مزایای استفاده از فرش مدرن وینتیج

یکی از مزایایی که این فرش نسبت به سایر فرش ها دارد، قیمت آن است. قیمت فرش وینتیج در عین حال که ظاهری بسیار قدیمی دارد، نسبت به فرش های سنتی و دستباف ایرانی بسیار پایین تر است.

این فرش در ابعاد متنوعی عرضه شده که مناسب انواع فضاها بوده و برای محل های مختلف مناسب است.

با توجه به الیاف به کار گرفته شده در این فرش، اصالت و دوام بالای آن بسیار زبانزد است. با خرید این فرش در مدت طولانی به تعویض فرش نیازی نداشته و می توانید مدت زیادی از این فرش استفاده کنید.

این فرش به علت سادگی ولی در عین حال جذابیتی که دارد تا کنون فروش زیادی را از میان مدل های دیگر به خود اختصاص داده است. همچنین اصالت آن مورد توجه بسیاری از افراد خارج از کشور بوده و در جهت صادرات مورد توجه اکثر افراد قرار می گیرد.

شستشوی فرش مدرن وینتیج چگونه انجام می شود؟

این مدل فرش به دلیل وزن پایینی که دارد از شستشوی راحت تری برخوردار است. اگر قصد شستشوی آن در منزل را دارید، بهتر است فرش را در مدت زمان کم و با توجه به دستور العمل های مخصوص شستشو تمیز کنید.

اما در حالت کلی به منظور اینکه فرش شما از هرگونه آسیب مصون باشد، بهتر است آن را به قالیشویی های معتبر و ماهر بسپارید. آن ها با بهره گیری از شیوه های نوین در شستشو مانع از آسیب رسیدن به بافت فرش شما شده و بدون هیچ ایرادی به شما تحویل می دهند.

نحوه خرید فرش های وینتیج

جهت خرید فرش مدرن وینتیج می توانید از چند روش اقدام کنید. خرید اینترنتی و حضوری. در خرید فرش به صورت اینترنتی در هزینه ها و وقت خود صرفه جویی کرده و آن را پس از سفارش درب منزل تحویل می گیرد.

در روش حضوری باید حوصله زیادی به خرج داده و تمام فروشگاه ها را جستجو کنید. در این روش قادر به گشتن تمام مغازه ها نخواهید بود و خسته کننده است. انتخاب یکی از این دو مورد بستگی به خودتان دارد و می توانید توسط یکی از این روش ها اقدام به خریداری فرش مورد نظر خود کنید.

خرید فرش وینتیج به صورت نقدی یا حضوری از شیوه های پرداخت هزینه فرش است. عده ای از افراد کل هزینه را در ابتدای کار پرداخت کرده و آن را خریداری می کنند؛ عده ای دیگر خرید فرش به صورت قسطی را ترجیح داده و مبلغ فرش را طی چند فقره چک به صورت اقساطی پرداخت می کنند.

سخن آخر اینکه اگر با فرش وینتیج آشنایی نداشتید، حال با این فرش و کلیه ویژگی های آن آشنایی پیدا کرده اید. امیدواریم کمکی در راستای شناخت این فرش به شما کرده باشیم.

 

اگر فرش وینتیج انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد