فرش ماشینی مدرن

0

فرش ماشینی مدرن : فرش جزئی جدا ناپذیر از زندگی ایرانی است. فرش ایرانی از دیرباز در دکوراسیون منازل استفاده می شده و شهرتی جهانی دارد.

امروزه با پیشرفت صنعت فرش و توسعه ابزار و ماشین آلات تولید فرش، فرش ها در انواع مختلفی تهیه و تولید می شوند.

فرش ماشینی مدرن

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : فرش ماشینی مدرن، از جمله فرش هایی است که در دنیای امروزی بسیار محبوب شده است. فرش های فانتزی و مدرن با تنوع طرح ها و رنگ های چشم نواز امکان تناسب رنگ ها را در خانه شما فراهم می کنند و زیبایی خانه را دو چندان می کنند.

در این مطلب هر چیزی که درباره فرش های ماشینی مدرن نیاز است بدانید، جمع آوری شده است. اگر در فکر خرید یک فرش فانتزی هستید این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

فرش دستباف یا فرش ماشینی؟

فرش دستباف، همیشه جلوه ای خاص در طراحی منازل ایجاد کره است. هنر فرش بافی که از گذشته تا امروز دنبال شده، هنری چشم نواز است که ارزشی والا به فرش های دستباف اعطا می کند. با این حال، با تغییر فرهنگ ها و ورود مدرنیته به زندگی های ایرانی، فرش های ماشینی جایگاه ویژه ای در منازل و محیط های کاری پیدا کردند.

فرش های ماشینی با تنوع در ابعاد، تراکم و طرح های زیبا، برای بسیاری از مخاطبان جذاب تر هستند. در این میان فرش ماشینی مدرن با داشتن طرح های فانتزی و رنگ هایی که کمتر در نمونه های کلاسیک می بینیم، زیبایی خاصی دارد که مخاطبان خود را پیدا کرده است.

فرش ماشینی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

برای خرید فرش های ماشینی از جمله فرش ماشینی مدرن، در نگاه اول به پرز های آن توجه کنید. پرزهای فرش ماشینی، دوام و ماندگاری فرش را نشان می دهد.

علاوه بر پرز، بافت فرش ماشینی نیز اهمیت ویژه ای دارد. اطلاعات مربوط به بافت را در قسمت پشت فرش مطالعه کنید. تراکم، شمارش گره ها و… از جمله این اطلاعات است.

اگر زیبایی فرش برای شما مهم تر است، فرش هایی که شانه و تراکم بیشتری دارند، تهیه کنید. یکی از دلایلی که دوام فرش های ۷۰۰ شانه را کمتر از سایر فرش ها می کند، لطیف بودن نخ این فرش هاست.

برای خرید فرش ماشینی خوب، لازم است به مراکز معتبر سر بزنید. در این مراکز فرش هایی با کیفیت بالا در دسترس شما خواهد بود.

فرش ماشینی مدرن مناسب کجاست؟

فرش های ماشینی مدرن به دلیل تنوع بالایی که در طرح و رنگ دارند، بسیار پرطرفدار شده اند. یکی از متداول ترین مصارف این فرش ها، دکوراسیون اتاق کودک است. اتاق کودک با داشتن عناصر فانتزی و کودکانه با رنگ های شاد، به فرشی متناسب با آن نیاز دارد. فرش های ماشینی مدرن در انواع طرح های فانتزی و کودکانه تولید می شوند که امکان هماهنگی المان های اتاق کودک را فراهم می کند.

علاوه بر اتاق کودک، فرش ماشینی مدرن در بسیاری از خانه ها که از ترکیب رنگ های شاد در دکوراسیون استفاده کرده اند، کاربرد دارد.

این فرش ها معمولا طرح های ساده و جذاب با رنگ های تند و تیز دارند. استفاده از این فرش ها در ابعاد مختلف، انرژی بیشتری به طراحی و دکوراسیون وسایل خانه می دهد.

طرح های ساده این فرش ها یکی از عواملی است که آن ها را جذاب تر کرده است. با وجود طرح هایی ساده که از چند رنگ اصلی تشکیل شده اند، امکان هماهنگی در دکوراسیون منزل بیشتر خواهد شد.

علاوه بر این، سادگی همیشه زیبایی خاصی را با خود به همراه داشته است و در نگاه اول جذاب تر به نظر می رسد.

قیمت فرش ماشینی مدرن

از آنجایی که فرش های ماشینی با ابزار و ماشین آلات بافت فرش تهیه می شوند، نسبت به فرش های دستباف قیمت ارزان تری دارند. به همین دلیل خرید فرش ماشینی در چند دهه اخیر گسترده تر شده است.

قیمت فرش های ماشینی بستگی به عوامل متعددی دارد. ابعاد، تراکم بافت و جنس الیاف از جمله این موارد هستند.

فرش های ماشینی امروزه در تنوع جنسی بالایی تولید می شوند که روی قیمت آن ها موثر است. به عنوان مثال قیمت فرشی که با الیاف پشمی تولید شده است نسبت به سایر انواع بالاتر است.

علاوه بر این تراکم بافت فرش ماشینی مدرن تاثیر زیادی در قیمت آن دارد. منظور از تراکم فرش ها، تعداد گره هایی است که در طول و عرض فرش به کار رفته است. به طور معمول هرچه تعداد گره ها بالاتر باشد، دوام فرش بیشتر بوده و قیمت آن بیشتر خواهد شد.

کلام آخر

اگر به دنبال طرح های جدید و متنوع برای فرش خانه تان هستید، فرش های ماشینی مدرن انتخاب مناسبی برای شماست که می توانید این نوع از فرش ها را از سرای ابریشم تهیه کنید . این فرش ها با داشتن رنگ های متنوع و طرح های جذاب، زیبایی بیشتری در خانه و محیط کار شما ایجاد می کنند و انرژی بیشتری به محیط اطراف شما می دهند.

فرش های ماشینی فانتزی را می توان پرطرفدارترین فرش ها برای طراحی اتاق کودک دانست. این فرش ها با داشتن طرح های ساده و جذاب، یکی از عناصر چشم نواز در دکوراسیون محیط های کاری نیز محسوب می شوند.

 

اگر ام فرش ماشینی انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

 

 

 

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد