فرش ماشینی طرح دستباف

0

فرش ماشینی طرح دستباف : دنیای فرش ها بسیار گسترده و رنگارنگ است و بسیاری از طراحان و تولیدکنندگان این حوزه، تلاش می کنند که طبع تنوع طلب مشتریان را برآورده کنند. انواع فرش های ماشینی و دستباف روانه بازار می شوند.

فرش ماشینی طرح دستباف

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با توجه به استقبال و علاقه مندی زیادی که افراد به فرش های دستباف دارند؛ بسیاری از طرح ها و نمونه های فرش نیز به سوی نمای کهنه و دستباف رفته اند. از این رو در صنایع نوین فرش بافی طرح هایی را می بینیم که تلاش می کنند، بیش از پیش به فرش دستباف شباهت داشته باشند.

همه چیز درباره فرش دستباف گونه

به فرش طرح دستباف، دستباف گونه نیز گفته می شود. دلیل این اصطلاح آن است که تلاش شده است که شباهت زیادی به دستباف داشته باشد! اما طراحان چگونه فرش های ماشینی را به نمونه های کهنه و دستباف تبدیل می کنند؟!

قالی بافان زمانی که می خواهند بافت های ریز و ظریفی را ارائه دهند؛ شانه های فرش را بیشتر می کنند. طراحان ماشین های صنعتی فرش بافی نیز تنظیمات دستگاه های فرش بافی را به گونه ای تنظیم می کنند که طرح های فرش کاملاً ریز و زیبا بافته شود. تراکم ایجاد شده نقش بسیار مهمی در دستباف گونه شدن فرش دارد.

چرا افراد به فرش ماشینی طرح دستباف علاقه دارند؟

بدیهی است که مزیت ها و ویژگی های زیادی در فرش های دستباف و نمونه های شبیه به آن وجود دارد که بسیاری از علاقه مندان همواره به دنبال خریداری فرش دستباف یا فرش طرح دستباف هستند. این ویژگی ها اگر چه در نمونه های طبیعی دستباف پررنگ تر است اما فرش های شبیه از این مزیت ها بی بهره نیستند!

ظریف و با اصالت

بافت فرش هایی با این طراحی، تراکم بسیار زیادی دارد. همین تراکم سبب شده است که فرش در نهایت ظریف دیده شود. در برخی نمونه های فرش حتی امکان مشاهده ریزه کاری ها و بافت طراحی های بسیار ریز و ظریف وجود دارد. اوج قدرت و توانمندی طراحان در این عرصه همواره در نمایش فرش های دستباف و نمونه های شبیه به آن به خوبی دیده می شود.

 

از طرفی فرش های دستباف با نمای زیبا و باشکوهی که دارند؛ اصالت چشمگیری را به دکوراسیون و خانه شما می بخشند. بی شک زیبایی که فرش ماشینی طرح دستباف در طراحی دکورهای شما ایجاد می کند را در هیچ فرش دیگری نمی یابید.

ماندگاری بالا

دوام و ماندگاری فرش ها از دیگر مزیت هایی است که آن ها را پر فروش تر از نمونه های مشابه می کند. هر چه تراکم فرش و گره های به کار رفته در ساختار آن بیشتر باشد؛ پاخور بودن و ماندگاری آن افزایش می یابد. منظور از پاخور بودن این است که فرش با گذر زمان و پس از رفت و آمدهای بسیار نه تنها کیفیت خود را از دست نمی دهد؛ بلکه بافت منسجم تری پیدا می کند.

ماندگاری و دوام فرش ها نشان دهنده طول عمر آن ها است. فرش های دستباف معمولاً طولانی ترین عمر را میان انواع فرش ها دارند. در نمونه هایی که تلاش می شود شبیه دستباف باشند نیز فرش به علت تراکم بالا از دوام و ماندگاری مناسبی برخوردار است. به طور کلی فرش ماشینی طرح دستباف ماندگاری بالایی دارد و به همین علت طرفداران زیادی دارد!

نرمی و لطافت فرش

نوع نخ و مواد اولیه ای که در ساخت فرش های دستباف گونه استفاده می شوند به گونه ای است که شباهت هرچه بیشتر به فرش دستباف میسر شود. بنابراین نخ هایی را به کار می گیرند که نرمی و لطافت فوق العاده ای را به فرش ها می بخشند. لطافت فرش در نهایت سبب می شود که افراد هنگام به کارگیری آن احساس آرامش بیشتری داشته باشند. معمولاً کیفیت تولید این دسته از فرش ها بسیار ایده آل است و از بهترین متریال در ساخت آن ها استفاده می شود.

چرا فرش ماشینی طرح دستباف پرفروش تر از فرش دستباف است؟

فرش های دستباف معمولاً قیمت های بالایی دارند و بسیاری از افراد توانایی خریداری آن ها را ندارند. اما نمونه های فرش دستباف گونه فرصتی را فراهم کرده اند که در عین حال اصالت، لطافت، ظرافت و ماندگاری را برای خود به ارمغان آورید در حالی که قیمت های مناسبی را پرداخت می کنید. در واقع قیمت فرش های طرح دستباف بسیار پایین تر از نمونه های طبیعی دستباف هستند. بنابراین افرادی که علاقه به استفاده از فرش دستباف دارند؛ به خرید فرش های دستباف گونه نیز علاقه مند هستند.

آیا نمونه های دستباف گونه تنوع مناسبی دارند؟

تنوع در طرح و رنگ مساله ای است که هیچ گاه نباید نگران آن باشید! با هر سلیقه و علاقه مندی که به بازارهای فرش که بروید؛ دست خالی بر نمی گردید. تقریباً در همه طرح ها و رنگ های مورد پسند کاربران فرش های زیادی طراحی و بافته می شود. از آن جایی که این فرش ها ماشینی هستند و کار اصلی ماشین را انجام می دهد؛ هیچ محدودیتی در تعداد نیز وجود ندارد!

از آنجایی که این فرش ها باید بیش از دیگران به نمونه های دستباف شبیه باشد؛ معمولاً از طرح های سنتی و قدیمی در بافت آن ها استفاده می شود. این طراحی ها مورد پسند مشتریان است و استقبال زیادی از آن ها می شود. از طرفی در طراحی و بافت فرش های دستباف گونه تلاش می شود که طرح کم رنگ تر باشد که از این لحاظ سنتی تر باشد و به نمونه های دستباف نزدیک تر باشد.

تفاوت عمده فرش ماشینی طرح دستباف با دیگر انواع فرش های ماشینی

معمولاً در بافت انواع فرش های ماشینی از چسب های مخصوصی در طول بافت استفاده می شود که تار و پود بافت شده به خوبی در کنار یکدیگر محکم شوند. وجه تمایز فرش ماشینی و دستباف همین چسب های صنعتی است که در نمونه های دستباف استفاده نمی شود. این چسب ها در طول زمان و با چندین بار شسته شدن، باعث شل شدن تار و پود و از دست رفتن کیفیت فوق العاده بافت ها می شود. در فرش دستباف گونه نیز تلاش شده است که به جای استفاده از این چسب ها، تراکم و شانه بیشتر جهت استحکام بخشی بیشتر به فرش ها به کار گرفته شود.

بنابراین شما می توانید با توجه به ویژگی های بی نظیر فرش ماشینی طرح دستباف آن را از سرای ابریشم متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید، سپس اقدام به خرید نمایید.

 

اگر فرش ماشینی انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد