فرش ماشینی حاشیه آبی

0

امروزه به دلیل گسترش تولید فرش های ماشینی انواع رنگ و طرح آن به بازار عرضه شده است. یکی از طرح های پرطرفدار فرش های ماشینی حاشیه آبی است. این فرش ها به دلیل جلوه خاصی که به منزل می بخشند بهترین گزینه برای انتخاب به حساب می آیند.

فرش ماشینی حاشیه آبی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با گسترش روز افزون تولید فرش های ماشینی دارای حاشیه آبی، انواع این فرش با تراکم های متفاوت به بازار عرضه گشته است. این فرش با طراحی خاص و منحصر به فردی که دارد نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می کند. به منظور اشنایی بیشتر با این فرش پیشنهاد می کنیم تا ادامه مطلب با ما همراه باشید.

شانه و تراکم فرش ماشینی حاشیه آبی

همانطور که گفته شد این فرش از تراکم و شانه های متفاوتی برخوردار است. اگر زیبایی و جلوه فرش از اهمیت بالایی برای شما برخوردار است پیشنهاد می کنیم نمونه تراکم و شانه بالای آن را خریداری کنید.

هر چقدر شانه و تراکم فرش بیشتر باشد، فرش نازکتر شده و جلوه بهتری دارد. در طرف دیگر اگر می خواهید فرش از دوام و مقاومت بالایی برخوردار باشد بهتر است از فرش ماشینی با شانه و تراکم پایین استفاه کنید.

توجه به شانه و تراکم از اهمیت بالایی برخوردار است. اهمیت این موضوع به این خاطر است که پیش از هر چیزی باید به محل پهن کردن فرش توجه داشته باشید. اگر فرش های با شانه و تراکم پایین را در محل هایی که پاخوری بیشتری دارد استفاده کنید بهتر است.

چند نکته برای محافظت از فرش ماشینی حاشیه آبی

به دلیل اینکه فرش جز مهم ترین وسایل منزل محسوب می شود بهتر است برای نگهداری آن نکاتی را مد نظر قرار دهید. به دلیل خاص بودن طراحی فرش های ماشینی حاشیه آبی بهتر است مراقبت های لازم را با توجه کردن به نکات زیر به عمل بیاورید.

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید جلوگیری از نگهداری فرش در محیط های مرطوب است. رطوبت موجب خراب شدن فرش شده و با گذشت زمان باعث پوسیدگی فرش می شود.

اگر فرش شما در اثر عوامل بیرونی مانند ریخته شدن چایی بر روی فرش یا انواع لکه ها کثیف شد، بلافاصله به تمیز کردن آن اقدام کنید. توجه داشته باشید که در هنگام تمیز کردن فرش های حاشیه آبی حتما از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید.

بهتر است از قرار دادن فرش در نزدیکی حرارت خودداری کنید. اگر فرش خود را نزدیک بخاری پهن کنید رنگ آن به مرور زمان دچار تغییر می شود.

اگر تراکم فرش شما پایین بوده و روی سرامیک و پارکت لیز می خورد، بهتر است از ترمز گیر های مخصوص استفاده کنید. استفاده از ترمز گیر مانع از سر خوردن فرش شده و فرش را ثابت نگه می دارد.

برای جمع کردن این مدل فرش بهتر است آن را به صورت رول شده جمع کنید. اگر هنگام جمع کردن فرش آن را تا کنید به آن آسیب رسانده و تغییر شکل خواهد داد.

بهتر است هیچ گونه وسیله سنگینی روی فرش قرار ندهید. اگر به دلیل کمبود فضا مجبور به قرار دادن آن ها روی فرش شدید، از فوم چند لایه در زیر پایه های آن ها استفاده کنید. توصیه می شود پس از مدتی وسایل را جا به جا کنید تا فرش دچار آسیب کمتری شود.

جارو کردن فرش به صورت هفتگی موجب تمیزی آن می شود. در این صورت مجبور نیستید فرش خود را طی دفعات متعدد به خشکشویی واگذار کنید.

برای اینکه فرش شما عمر بیشتری داشته و به سرعت فرسوده نشود بهتر است آن را هر شش ماه یکبار سر و ته کنید.

از قرار دادن فرش های حاشیه آبی در معرض مستقیم نور آفتاب خودداری کنید. زیرا به مرور زمان فرش رنگ اصلی خود را از دست داده و کدر می شود.

برای شستشوی فرش بهتر است آن را به قالیشویی واگذار کنید. افراد متخصص در شستشوی فرش آن را به واسطه دستگاه و مواد مرغوب شستشو می دهند.

با توجه کردن به این نکات عمر فرش ماشینی خود را بالا خواهید برد. نگهداری فرش های حاشیه آبی چندان کار سختی به نظر نمی رسد اگر موارد ذکر شده را رعایت کنید.

روش های خریداری فرش ماشینی حاشیه آبی

اگر فرش حاشیه آبی انتخاب شما است و نمی دانید آن را به چه صورت خریداری کنید بهتر است ادامه این مطلب را مطالعه کنید. دو روش مرسوم جهت خرید فرش، خرید حضوری و اینترنتی است. این روش ها هر کدام محاسن و معایب مربوط به خود را دارند که به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

روش حضوری خرید فرش ماشینی با حاشیه

در روش حضوری می توانید جنس فرش را از نزدیک مشاهده کنید. در خرید حضوری باید دقت و حوصله بالایی به خرج داده و به تمام فروشگاه ها سر بزنید. از معایب این روش می توان به هزینه حمل و نقل و زمان بر بودن اشاره کرد. اگر هزینه و وقت لازم را در خرید فرش حاشیه آبی دارید این روش به شما توصیه می شود.

خرید فرش حاشیه آبی به صورت اینترنتی

برخی از سایت های فروش فرش به صورت آنلاین ممکن است تخفیفاتی در سایت خود لحاظ کنند. برخی دیگر ممکن است با ارائه کوپن هایی برای مشاغل خاص یا رساندن فرش به درب منزل به صورت رایگان موجب جذب مشتری شوند.

چنانچه مدل انتخابی فرش شما حاشیه آبی است می توانید با وارد کردن حاشیه آبی در قسمت جستجو و فیلتر به راحتی فرش خود را پیدا کنید. انتخاب کردن این گزینه به شما امکان می دهد تا فقط فرش های با حاشیه آبی برای شما نمایش داده شوند.

در روش اینترنتی خرید فرش های ماشینی حاشیه آبی، به راحتی می توانید فرش های حاشیه آبی از برند های مختلف را از لحاظ مختلف با هم مقایسه کنید. برای مثال ممکن است بعضی از آن ها ارسال را به صورت رایگان انجام داده و بعضی دیگر هزینه ارسال را از شما دریافت کنند.

از معایب این روش می توان به عدم امکان مشاهده فرش از نزدیک اشاره کرد. ممکن است فرش حاشیه آبی که در عکس مشاهده می کنید با واقعیت تفاوت زیادی داشته باشد. برخی از فروشگاه های اینترنتی فرش، امکان باز پس گرفتن کالا را ندارد. اگر فرشی که سفرش می دهید به هر دلیل دچار مشکل باشد ممکن است آن را از شما پس نگیرند.

اگر در منزل خود فرش ماشینی حاشیه آبی دارید با نکات گفته شده درباره شیوه های نگهداری آن می توانید از فرش خود محافظت کنید. اما اگر قصد خریداری فرش هایی با حاشیه آبی را دارید بهتر است با معایب و محاسن روش های حضوری و اینترنتی آشنا بوده و سپس اقدام به خریداری آن کنید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

 

اگر فرش ماشینی انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد