تولید فرش وینتیج

0

تولید فرش وینتیج : فرش ها یکی از اساسی ترین وسایل جهت تکمیل دکوراسیون هستند. امروزه یکی از انواع پرطرفدار فرش، فرش های دستبافت قدیمی است.

تولید فرش وینتیج

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : فرش های دستبافت به گونه ای هستند که طرح و جنسی بسیار مناسب دارند. به طوری که با گذشت زمان نه تنها کیفیت خود را از دست نمی دهند؛ بلکه فرش های دستبافت قدیمی پرفروش تر هستند.

اما نکته مهم در خرید فرش های قدیمی دستبافت، قیمت سرسام آور آن ها است. به همین جهت امروزه کارخانه های فرش بافی، نوعی از فرش را مشابه فرش های دستبافت کهنه تولید می کنند. در واقع فرش های وینتیج نمونه جایگزین فرش های دستبافت قدیمی هستند.

چگونگی تولید فرش وینتیج

فرش های وینتیج یا کهنه نما نوعی از فرش های ماشینی هستند که با استفاده از دستگاه های مخصوص فرش بافی، در کارخانه های فرش بافی تولید می شوند. از آنجایی که فرش وینتیج مشابه فرش های قدیمی دستبافت است؛ در کارخانه های فرش بافی توسط نیروهای متخصص و ابزار خاص در آن ها انواع ساییدگی، پوسیدگی، رنگ رفتگی وغیره ایجاد می شود.

در واقع ابتدا فرش های ماشینی با طرح های سنتی و قدیمی تولید می شوند؛ سپس طی فرایندی در آن ها کهنگی ایجاد می کنند. از نکات مهم در رابطه با فرش وینتیج این است که این فرش ها در جنس، رنگ و متراژ مختلف بافته می شوند.

بنابراین در ادامه انواع فرش های وینتیج را براساس ویژگی های مخصوص آن برای شما شرح می دهیم. به طوری که با در نظر گرفتن انواع فرش های وینتیج، بهترین فرش را متناسب با سلیقه خود تهیه کنید.

تولید فرش وینتیج در متراژ متنوع

با توجه به متراژ مکان های مختلفی که از فرش وینتیج در آن ها استفاده می شود؛ این فرش ها دارای اندازه های متنوعی هستند. طوری که در کارخانه های فرش بافی، فرش وینتیج را در انواع مختلف ۱۲ متری، ۹ متری، ۶ متری وغیره تولید می کنند.

تفاوت در متراژ فرش های وینتیج این فرصت را به مشتریان می دهد که در هر مکانی از این فرش استفاده کنند. اما به طور کلی طرح فرش وینتیج و کهنه نمایی آن جهت استفاده در برخی مکان ها همچون رستوران های سنتی، منازلی با دکوراسیون سنتی، کافه ها، سالن های کنفرانس، سالن سینما وغیره مناسب تر هستند.

تولید فرش وینتیج در جنس های متفاوت

همانطور که می دانید فرش ها در جنس های مختلفی همچون پشم، ابریشم، آکریلیک وغیره تولید می شوند. در واقع فرش ها با استفاده از الیاف های طبیعی یا مصنوعی بافته می شوند. فرش های وینتیج نیز همچون دیگر فرش ها دارای جنس های مختلفی هستند.

جنس هر یک از این فرش ها دارای ویژگی های به خصوصی است که در کاربرد فرش بسیار تاثیر دارد. به طوری که فرش های وینتیج با جنس پشم قابلیت استفاده در انواع آب و هوای گرم و سرد را دارند. زیرا پشم متناسب با آب و هوای سرد، گرم است و در هوای گرم، خنکی مطلوبی را به فضا می دهد.

اما فرش های ابریشم و آکریلیک زیبایی بیشتری دارند. به طوری که از این فرش ها بیشتر جهت تزئین و زیبایی دکوراسیون استفاده می شود. بنابراین در خرید فرش وینتیج خود دقت کنید که جنس آن با نوع کاربرد شما تناسب داشته باشد.

تولید فرش وینتیج با تنوع رنگی زیاد

از آنجایی که هر نوع مکان و دکوراسیونی نیازمند رنگ خاصی از فرش است؛ فرش های وینتیج نیز در رنگ های مختلفی تولید می شوند. از جمله رنگ های متداول فرش های وینتیج رنگ لاکی، رنگ کرم، گردویی، فیروزه ای و غیره است.

به طوری که هر یک از این رنگ ها در فضایی خاص استفاده می شوند. ضمن اینکه طرح شلوغ فرش های وینتیج باعث می شود که تنوع رنگی در یک فرش وینتیج بسیار زیاد باشد. به شکلی که با استفاده از فرش های وینتیج، سادگی فضای شما از بین می رود و زیبایی چشمگیری در دکوراسیون ایجاد می شود.

هزینه های تولید فرش

قیمت فرش های وینتیج متناسب با ویژگی های آن ها بسیار متفاوت است. به همین جهت در ادامه عوامل موثر در قیمت تولید فرش وینتیج را برای شما بیان می کنیم.

  • استفاده از الیاف طبیعی در فرش وینتیج، قیمت آن را افزایش می دهد.
  • با افزایش متراژ و اندازه های فرش وینتیج، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.
  • هر اندازه که طرح فرش وینتیج شما ظریف تر و شلوغ تر باشد؛ هزینه بیشتری را جهت خرید آن باید پرداخت کنید.
  • با افزایش تراکم و شانه در فرش های وینتیج، این فرش ها گران تر می شوند.

آیا می خواهید فرش وینتیج را ارزان بخرید؟

پس از آشنایی با چگونگی تولید فرش های وینتیج، انواع و هزینه های تولید آن، اگر تصمیم به خرید فرش وینتیج گرفته اید؛ بهتر است به سایت های فروش فرش مراجعه کنید. زیرا قیمت فرش وینتیج در این سایت ها بسیار مناسب تر از قیمت فروشگاه های فرش است.

همچنین که با خرید فرش از سایت های فروش فرش همچون سایت سرای ابریشم، ضمن پرداخت هزینه ای مناسب از بسیاری خدمات رایگان برخوردار می شوید. به طوری که این خدمات در خرید فرش از فروشگاه ها، هزینه های قابل ملاحظه ای را برای شما به همراه دارند. از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مشاوره رایگان در رابطه با ویژگی و قیمت فرش ها در تمام طول روز
  • ارسال رایگان فرش خریداری شده توسط شما
  • تعویض فرش در صورت بروز مشکل بدون دریافت خسارت
  • ارائه تخفیفات ویژه در زمان های مختلف

بنابراین جهت برخورداری از بیشترین تنوع در فرش ها و خرید فرشی ارزان قیمت ضمن برخورداری از بهترین و بیشترین خدمات؛ بهتر است به این سایت ها مراجعه کنید.

 

اگرفرش وینتیج انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد