معایب نئوپان ملامینه

0
اگرچه مزیت ها و فواید مهم و حائز اهمیت نئوپان های ملامینه را نمی توان نادیده گرفت، اما با این وجود از کنار معایب نئوپان ملامینه نیز نمی توان به سادگی عبور نمود. به طور کلی، ورق نئوپان تولید شده با استفاده از فرآیند پرس، روکش می گردند.

معایب نئوپان ملامینه

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : وکش کردن نئوپان ها به منظور افزایش دوام و استحکام و زیبایی ظاهری آن انجام می پذیرد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که روکش ملامینه به عنوان یکی از روکش های پرکاربرد در صنایع چوبی، برای روکش کردن انواع و اقسام فرآورده های چوبی مورد استفاده واقع می شود. از سوی دیگر، نمونه های مختلف محصولات و فرآورده های چوبی، از معایب و مزایایی در ساختار خود بهره می برند. بر این اساس، یکی از معایب نئوپان ملامینه را می توان در عدم امکان ماشین کاری لبه های آن دانست. چراکه ام دی اف های ملامینه از قابلیت ماشین کاری برخوردار بوده و از این طریق می توان لبه های ماشین کاری شده ام دی اف ملامینه را فرم داده یا عملیات پروفیل کاری را بر روی آن انجام داد. در حالی که در ساختار نئوپان ملامینه چنین امکانی قابلیت اجرایی و انجام نخواهد داشت. عدم مقاومت کافی در برابر رطوبت و آب، از دیگر معایب نئوپان ملامینه قلمداد می گردد. بر این اساس، قرار گرفتن نئوپان های ملامینه در مجاورت مکان های مرطوب و نم دار، سبب فرسایش و کاهش طول عمر آن می شود. همچنین عدم مقاومت کافی و لازم در برابر مواد اسیدی و قلیایی، از دیگر معایب نئوپان ملامینه محسوب می گردد. همانطور که عنوان شد، علی رغم مزیت های بسیار زیاد، معایب نئوپان ملامینه نباید از نظر دور بماند. از سوی دیگر، نئوپان های ملامینه، در مقایسه با روکش هایی نظیر هایگلاس، پی وی سی و اکریلیک، نه تنها براق نبوده بلکه مات و غیر شفاف می باشند. این در حالی است که سایر روکش ها از براقیت و شفافیت قابل توجهی بهره می برند. یکی از مهمترین معایب نئوپان ملامینه را باید مقاومت و استحکام پایین این محصول در مقایسه با سایر اوراق چوبی عنوان نمود. اگرچه وزن سبک و مناسب، یکی از ویژگی های مثبت نئوپان های ملامینه تلقی می گردد، اما این محصولات در ساختار خود از دوام و مقاومت کمتری برخوردار می باشند. به همین جهت، در برابر اعمال فشارهای زیاد و بیش از حد، نئوپان های ملامینه تاب و تحمل کافی و لازم را ندارد. از دیگر معایب نئوپان ملامینه می توان به خرد شدن و شکسته شدن آن، علی الخصوص در هنگام جابجایی و حمل و نقل، اشاره نمود. بر همین اساس، در هنگام جابجایی این محصولات باید نهایت دقت و حساسیت را به کار بست تا از وارد شدن صدمه و آسیب به سطح نئوپان های ملامینه جلوگیری به عمل آید. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که ورق های ام دی اف به علت برخورداری از تراکم و چگالی مناسب، از استحکام و دوام قابل توجهی بهره می برند. با این وجود، نئوپان های ملامینه به علت عدم برخورداری از تراکم مناسب در ورق، احتمال ترک خوردگی و شکستگی این محصول بیش از پیش افزایش پیدا می کند. بنابراین، عدم برخورداری از تراکم مناسب و کافی، از دیگر معایب نئوپان ملامینه محسوب می شود.

سایر معایب آن

بدون تردید، مقاومت پایین در برابر آب، یکی از مهم ترین معایب نئوپان ملامینه به شمار می آید. به همین جهت، استفاده از این محصول در شرایط جوی مرطوب و نم دار، به علت کاهش کارایی و کیفیت آن، با توجیه منطقی همراه نمی باشد. ناگفته نماند که قرار گرفتن نئوپان در معرض رطوبت، علاوه بر پوسته و متورم شدن سطح آن، تغییر رنگ این محصول را نیز با خود به دنبال دارد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که در فرآیند ساخت نئوپان های ملامینه، از چسب های شیمیایی استفاده به عمل می آید. به همین جهت، استفاده از چسب شیمیایی در ساختار این محصولات، هیچگونه سازگاری با محیط زیست را در بر ندارد. بر این اساس، عدم سازگاری مناسب و مطلوب با محیط زیست، از دیگر معایب نئوپان ملامینه قلمداد می گردد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که با وجود معایب نئوپان ملامینه و با در نظر گرفتن مزیت های قابل توجه این محصول، امروزه یکی از فرآورده های چوبی پرکاربرد و پر استفاده برای تولید و ساخت مصنوعات چوبی به شمار می آید.

بررسی مزیت های نئوپان ملامینه

اگرچه مهمترین معایب نئوپان ملامینه مورد بررسی قرار گرفت، اما مزیت ها و فواید این محصول را نیز نباید نادیده انگاشت. بر این اساس، قیمت بسیار ارزان و مناسب، در کنار قابلیت ماشین کاری و ابزار خوری، از مزیت های مهم و حائز اهمیت نئوپان ملامینه محسوب می شود. مضاف بر این، برخورداری از رنگبندی متنوع و طرح های مختلف و زیبایی و جذابیت بصری قابل توجه، از دیگر نکات مثبت نئوپان های ملامینه قلمداد می شود. همچنین مقاومت در برابر سایش و حرارت و پرکاربرد بودن، از مزیت های قابل ملاحظه این محصول به حساب می آید. گفتنی است که خوگرپلاس ارائه دهنده نئوپان ملامینه باکیفیت و مرغوب می باشد. استحکام و دوام مناسب، تنوع رنگی قابل توجه و ارائه مدل های به روز و منحصر به فرد، از شاخصه های بارز برند خوگرپلاس تلقی می شود. اگر نئوپان ملامینه انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد