دستگاه پانل بر دستی

0
با ورود انواع دستگاه های پانل بر به صنعت چوب و بسیاری از صنایع وابسته، این حوزه به سرعت رشد کرد و تنوع قابل قبولی یافت. امروزه کمتر کارخانه یا کارگاهی دیده می شود که همچنان از روش های سنتی جهت برش انواع پانل های چوبی، ام دی اف وغیره استفاده کند. معمولا انواع مختلفی از دستگاه های پانل بر در بازار وجود دارد اما عمدتا از نمونه های دستی یا اتوماتیک که هرکدام دارای انواع عمودی یا افقی هستند؛ استفاده بیشتری می شود. بسته به حجم و نوع کار نمونه های مختلفی وجود دارند.

دستگاه پانل بر دستی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : پانل برهای دستی تقریبا قادر به برش انواع پانل برها اعم از چوبی و پلاستیک هستند. برای دستگاه هایی با این قدرت و کیفیت، میزان ضخامت صفحات و تعداد لایه ها هیچ اهمیتی ندارد و با توجه به درجه سختی برش ممکن است تنها سرعت عملیات کمی تفاوت داشته باشد. ظرفیت برش نیز در دستگاه های مختلف کاملا متفاوت است و بسته به نیازهای مختلف، معمولا نمونه های متنوعی به بازار عرضه می شود. بنابراین بهتر است با پانل بر دستی آشنا شوید و در صورتی که مناسب با نیازهای شما بود؛ نسبت به خرید آن اقدام کنید.
  1. تفاوت های پانل بر دستی و اتوماتیک
  2. نمونه های پانل برهای عمودی و افقی در دسته بندی پانل های دستی قرار می گیرند و این دستگاه ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نیازمند دخالت انسان هستند. این در حالی است که نمونه های تمام اتوماتیک به صورت کاملا خودکار فعالیت می کنند! این مساله مهم ترین تفاوت مدل های مختلف پانل برهای دستی و اتوماتیک محسوب می شود.

قیمت تمام شده دستگاه

بدیهی است که دستگاه های تمام اتوماتیک دارای دقت و سرعت بسیار بالایی هستند و در مدت زمان کوتاه­ تری نمونه کار برش کاری شده را تحویل می دهند! اما قیمت بالای این سری از دستگاه ها سبب شده است که همچنان پانل برهای دستی در اولویت بسیاری از کارگاه های چوب بری و صنایع مرتبط باشد.

اپراتور متخصص

یکی دیگر از علت هایی که استفاده از پانل برهای دستی را همچنان پررونق کرده است؛ نیروی انسانی آشنا با سیستم است. کار با تجهیزات مدرن و پیشرفته اگرچه سرعت و دقت کار را در حد گسترده ای افزایش می دهد؛ اما همچنان به اپراتورهای متخصص و کاربلد نیازمند است. بنابراین بسیاری از افراد ترجیح به استفاده از پانل برهای دستی دارند.

انواع پانل برهای دستی در بازار

همانطور که گفته شد؛ نمونه های عمودی یا افقی از جدیدترین تنوع موجود در بازار دستگاه های پانل بر است که تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند! در واقع کارایی و عملکردهای متفاوت نمونه های پانل برهای دستی سبب شده است که در جایگاه های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از مهم ترین تفاوت های این نمونه ها، میزان فضایی است که به خود اختصاص می دهند. طبعا نمونه های عمودی به علت ساختار خاصی که دارند؛ محیط کمتری را اشغال می کنند. همچنین پانل برهای ایستاده دارای قابلیت هایی هستند که باعث شده است این دستگاه ها در مقایسه با نمونه های افقی امنیت، سرعت و دقت بیشتری داشته باشند! بنابراین معمولا از این دستگاه ها در کارگاه های کوچک و برای حجم کارهای کمتر استفاده می کنند. پانل برهای افقی اگرچه فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهند؛ اما امکان تولید انبوه را به راحتی و با سرعت زیادی فراهم می کنند. در نتیجه در کارگاه های بزرگ و بسیاری از کارخانه های مرتبط با صنعت چوب مانند کابینت سازی کارایی فراوانی دارند. این دستگاه ها به اندازه ای قدرتمند هستند که قابلیت دارند چندین لایه ضخیم از پانل ها را در یک حرکت و با دقت زیادی برش دهند!

قیمت دستگاه پانل بر دستی به چه عوامل بستگی دارد؟

نکات زیادی در تعیین قیمت نهایی دستگاه تاثیرگذار هستند که از جمله آن ها به مونتاژ بودن دستگاه اشاره می شود. مونتاژ سیستم های پانل بر دستی نیز به دو صورت کارخانه ای یا کاملا دستی انجام می شود که نمونه دستی دارای قیمت های به مراتب پایین تری است. در این صورت کاربر باید قطعات دستگاه را به صورت صفر تا صد سرهم بندی کند. برند و شرکت سازنده، تا اندازه ای در تعیین قیمت نهایی سیستم اهمیت دارد. نمونه های ترک به همین علت در راس گران ترین و در عین حال پر فروش ترین دستگاه های پانل بر قرار می گیرند. معمولا سابقه این شرکت ها باعث می شود که کیفیت قابل ملاحظه ای را به بازار ارائه دهند. اگرچه برخی برندهای ایرانی نیز قابل رقابت با نمونه های با کیفیت ترک هستند اما همچنان قیمت دستگاه های ترک به دلیل عواملی همچون هزینه گمرک، عوارض و حمل و نقل بیشتر از نمونه های ایرانی است.

نکاتی که باید هنگام خرید پانل بر دستی توجه کنید!

هنگام خرید دستگاه پانل بر دستی باید توجه داشته باشید که این سیستم حتما دارای فریم یک دستی باشد! فریم یا قاب نگهدارنده قطعه ای است که تمام اتصالات دستگاه را به خوبی در کنار یکدیگر نگهداری می کند. جنس قطعه بسیار با کیفیت است و به نحوی است که امکان گسستگی بر اثر فشار در آن کم است. بنابراین ایمنی نهایی، طول عمر بالا و بازدهی کلی دستگاه را تضمین می کند. هنگام خرید پانل بر حتما توجه داشته باشید که قدرت تیغه ها باید به اندازه حجم و نوع کار شما مناسب باشد! در واقع با دقت در این مساله، کیفیت نهایی محصولات خود را مشخص می کنید. همچنین عملکرد و بازدهی موتور دستگاه نیز بسیار با اهمیت است و طول عمر نهایی سیستم را تعیین می کند. در نتیجه اگر قصد دارید در خرید خود صرفه جویی قابل ملاحظه ای انجام دهید؛ حتما به موتور و عملکرد تیغه ها توجه کنید. زیرا با توجه به کارکردهای فراوان دستگاه، عمر متوسط سیستم را مشخص می کند. بنابراین خوگر پلاس به عنوان یکی از عرضه کنندگان انواع پانل برها علاوه بر ارائه نمونه های مختلفی از دستگاه، اطلاعات مفیدی را در این خصوص در اختیار مشتریان قرار می دهد. همچنین با مراجعه به خوگر پلاس امکان بهره مندی از مشاوره های تخصصی و رایگان وجود دارد. کارشناسان مجرب و حرفه ای خوگر پلاس در زمینه انواع پانل برها مخصوصا نمونه های دستی اطلاعات فنی مناسبی داشته و امکان راهنمایی مشتریان را دارند. همین حالا جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه مراجعه کنید! همچنین امکان خرید انواع دستگاه های دسته دوم و استوک نیز وجود دارد. اگر پانل بر دستی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد