پانل بر ایستاده

0
پانل بر ایستاده با توجه به پیشرفت هایی که در حوزه صنایع چوب مخصوصا ام دی اف و پانل­ های چوبی رخ داده است؛ بسیاری از تکنولوژی ها و تجهیزات نیز به سوی مدرنیته پیش رفته اند. امروزه دیگر قطعاتی مانند ام دی اف و پانل به­ صورت دستی بریده نمی شوند و برش های آن ها به دستگاه هایی پیشرفته ای مانند پانل بر سپرده می شود. بهره مندی از چنین دستگاه هایی مزیت های فراوانی دارد و دقت و ظرافت بالایی را در محصولات نهایی ایجاد می کند.

پانل بر ایستاده

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : دستگاه پانل بر دارای تنوع بسیار زیادی است که انواع ایستاده یا عمودی آن کاربرد زیادی در صنایع چوبی دارد. معمولا از این دستگاه ها در صنایع چوبی مختلف مخصوصا حوزه های مرتبط با کابینت سازی استفاده زیادی می شود. توانایی این دستگاه ها به اندازه ای است که به راحتی قادر به برش دادن تعداد ورقه های پانل در ابعاد و ضخامت های زیاد است. همچنین عملیات را با دقت فراوانی انجام می دهد. این ویژگی ها سبب شده است که کاربرد دستگاه پانل بر ایستاده گسترش زیادی در صنایع مختلف داشته باشد. با توجه به اینکه انواع زیادی از دستگاه ها در بازارها موجود است؛ ویژگی هایی باعث شده که استفاده از نمونه های عمودی یا ایستاده رواج بیشتری نسبت به دیگر انواع داشته باشد. در ادامه قصد داریم که شما را با برخی از این مزیت ها آشنا کنیم.

سهولت کار

نوع خاص ساختار دستگاه به گونه ای است که استفاده از آن را برای افراد آسان کرده است. بنابراین کارکنان کارگاه های مجهز به چنین دستگاه هایی در کمترین زمان ممکن، عملیات برش پانل را با دقت بالایی انجام می دهند. از طرفی با توجه به عمودی بودن دستگاه معمولا نسبت به انواع افقی جای کمتری را اشغال می کند و حمل و نقل آن مناسب تر خواهد بود. در نتیجه طول عمر پانل بر نیز به مراتب بیشتر از دیگر نمونه ها است که در نهایت به نفع صاحب کسب و کار است.

هزینه مقرون به صرفه

اگر کارایی ها و ویژگی های دستگاه های پانل بر را با قیمت آن مقایسه کنیم؛ در می یابیم که این نمونه ها به شدت اقتصادی و مقرون به صرفه هستند! بنابراین صاحبان کارخانه های چوب بری و تولید محصولات چوبی ساخته شده از پانل یا ام دی اف ترجیح می دهند که جهت انجام امور خود از چنین دستگاه های ارزان قیمتی استفاده کنند. این در حالی است که قیمت مناسب آن ها اصلا به معنای کیفیت پایین و نامناسب نیست! از طرفی این نمونه از دستگاه معمولا در کارگاه های کوچکی استفاده می شود که کسب و کار خرد محسوب می شوند. بنابراین صاحبان کسب و کارهای نوپا در این حوزه به راحتی امکان سرمایه گذاری و رشد دارند. زیرا خرید چنین دستگاه های ارزان قیمتی در بسیاری از هزینه های اولیه شروع کار صرفه جویی می کند.

عملکرد بهینه و بازدهی حداکثری

معمولا کارگاه ها و شرکت هایی که به بازدهی مناسب و همچنین کیفیت بالا اهمیت ویژه ای می دهند؛ تمایل به استفاده از پانل بر ایستاده دارند. در واقع مجموعه ای از ویژگی های فوق العاده در کنار هم سبب شده اند که دستگاه به این میزان از کیفیت دست یابد. یکی از این مشخصه ها، تجهیز دستگاه به یک اندازه خوان دیجیتال است که در نهایت به بهبود کیفیت و دقت نهایی برش کمک زیادی کرده است. از طرف دیگر دستگاه دارای نشانگری است که انتهای برش پانل را در قطعه به خوبی مشخص می کند. این ویژگی نیز در افزایش دقت کار تاثیر شگرفی ایجاد می کند. به طور کلی مشخصات زیر در دستگاه سبب می شود که بازدهی نهایی سیستم و در نتیجه کیفیت محصول نهایی در حد قابل قبولی افزایش یابد. این ویژگی ها عبارتند از:
  • تیغه های قدرتمند و برنده
  • ظرفیت فوق العاده دستگاه در برش پانل ها
  • قدرت موتور

دقت فوق العاده دستگاه پانل بر ایستاده چگونه حاصل می شود؟

دستگاه پانل بر به صورت خودکار دارای یک مترخوان بسیار دقیق است که سیستم دیجیتالی دارد. بنابراین به راحتی و با سرعت عمل بسیار بالایی قادر به اندازه گیری پانل یا قطعه کار است. بنابراین اپراتور دستگاه به راحتی و طبق برنامه ریزی های انجام شده، تنها اندازه نهایی که موردنظر است را به دستگاه وارد می کند. در نتیجه پس از پایان کار سیستم، قطعه پانل بر با اندازه های دقیق و با کیفیت بالایی برش داده می شود. همین مساله به تنهایی در افزایش دقت و کارایی پانل بر موثر بوده است.

آیا پانل بر ایستاده دست دوم به اندازه نمونه های آکبند کارایی دارد؟

با توجه به قیمت های بالای ماشین آلات صنعتی مانند پانل بر، معمولا نمونه های دست دوم که به آن ها استوک نیز گفته می شود؛ در بازار به وفور یافت می شود. اگرچه نمونه ها و مدل های با کیفیتی از دستگاه های پانل بر در بازارها موجود است؛ اما باید توجه داشته باشید که این نمونه ها باید حتما از نظر کیفی مورد ارزیابی تخصصی قرار بگیرند! از طرفی به علت کارکردهای قبلی دستگاه ممکن است که سیستم و تیغه های آن به اندازه نمونه اصل و آکبند، تیز و برنده نباشند! همچنین امکان خرابی برخی قطعات حساس و حیاتی نیز وجود دارد. بنابراین حتما پیش از خرید نمونه های استوک پانل بر، به عوامل مهمی نظیر برند، مدت زمان فعالیت و کارشناسی فنی اهمیت ویژه ای دهید!

بهترین نمونه های پانل بر ایستاده کدامند؟

از آنجایی که کشور ترکیه در عرصه تولید انواع پانل، ام دی اف و محصولات چوبی تجربه بالایی دارد؛ معمولا در تولید تجهیزاتی که در ساخت محصولات چوبی استفاده می شوند نیز پیشرفت هایی حاصل شده است. معمولا بهترین نمونه های دستگاه های پانل بر متعلق به این کشور هستند و در نمونه های دستی، الکتریکی و تمام اتوماتیک روانه بازار می شوند. معمولا شرکت های ترک به استانداردهای بین المللی اهمیت ویژه ای می دهند و دستگاه های پانل بری را تولید می کنند که قادر به برش در انواع صفحات پانل است. بنابراین عمده محصولات این شرکت ها به خوبی به فروش می روند و در سراسر جهان به کیفیت شهرت دارند. اگرچه برخی نمونه های ایرانی نیز توانسته اند خود را به معیارهای جهانی و استانداردهای موجود برسانند و رضایت کاربران را فراهم کنند. بنابراین جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع پانل بر ها و خرید آن می توانید به سایت خوگر پلاس مراجعه کنید. اگر پانل بر انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد