اصول تنظیم اره دورکن

0
اصول تنظیم اره دورکن همانند دیگر دستگاه های نجاری، اصول و قواعد خاصی حین استفاده دارند. زیرا از این دستگاه ها جهت برش ورق های متفاوت چوب یا ام دی اف استفاده می شود. به همین دلیل عدم رعایت اصول نحوه کار با دستگاه، برش های نامناسب را به همراه خواهد داشت.

اصول تنظیم اره دورکن

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از جمله مهم ترین اصول دستگاه اره دورکن، چگونگی تنظیم این دستگاه است. همانطور که می دانید دستگاه های اره دورکن از نظر چگونگی مصرف برق به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم می شوند. علاوه بر مصرف برق، دستگاه های اره دورکن دستی و اتوماتیک از نظر چگونگی تنظیمات نیز متفاوت هستند. در ادامه ضمن بیان انواع اصول تنظیم اره دورکن، چگونگی این اصول در دستگاه های دستی و اتوماتیک را نیز توضیح می دهیم. همچنین خواهید دانست که اصول تنظیم دستگاه در دیگر انواع اره دورکن ها متفاوت است. مهم ترین عملکرد دستگاه های اره دورکن، برش ورق های چوب یا ام دی اف است. این عمل با استفاده از موتور و تیغه اره در دستگاه انجام می شود. البته علاوه بر این اجزای دیگری همچون گونیا، میز برش، تیغه خط زن وغیره نیز در عمل برش مؤثر هستند. اما نکته قابل توجه این است که دستگاه های اره دورکن قابلیت ایجاد انواع برش با زاویه های مختلف را دارند. بنابراین باید چگونگی زاویه و نوع برش را متناسب با وسیله مورد نظر تنظیم کنید. این تنظیم در دستگاه های دستی توسط نیروی انسانی و در دستگاه های اتوماتیک با استفاده از صفحه لمسی انجام می شود.

اصول تنظیم اره دورکن بر اساس ورق مورد نظر

دستگاه های اره دورکن به طور کلی به شکلی هستند که می توان انواع ورق های چوب یا ام دی اف و حتی پلاستیک را با استفاده آن ها برش داد. اما باید تنظیمات دستگاه را متناسب با طول، عرض و ارتفاع ورق مورد نظر تنظیم کنید. همچنین که تیغه اره دستگاه شما باید به گونه ای باشد که در برش ورق دچار مشکل نشود. بنابراین از تیغه اره ای با جنس، کیفیت، قطر و ضخامت مناسب جهت برش ورق ها استفاده کنید. اگر تیغه اره را متناسب با استاندارد دستگاه تنظیم کنید؛ بهترین برش را خواهید داشت. مسئله تنظیم دستگاه و تیغه متناسب با ورق مورد نظر به دو شکل دستی و اتوماتیک انجام می شود. به شکلی در دستگاه های دستی اپراتور دستگاه ورق را زیر تیغه هل می دهد و ورق را با تیغه تنظیم می کند. اما در دستگاه های اره دورکن اتوماتیک به صورتی است که پس از تنظیم دستگاه با صفحه لمسی آن، برش دقیقاً مطابق با تنظیمات انجام می شود.

عیوب و خطرات ناشی از عدم رعایت اصول تنظیم اره دورکن

دستگاه های اره دورکن به طور کلی کیفیت و مقاومت بسیار خوبی دارند. همچنین این دستگاه ها در عمل برش به بهترین شکل عمل می کنند. بنابراین در صورتی که اصول تنظیم اره دورکن را به خوبی رعایت نکنید؛ با عیوب و مشکلاتی از جمله موارد زیر رو به رو خواهید شد.

عیوب مربوط به تیغه اره دستگاه اره دورکن

یکی از عیوب رایج دستگاه های اره دورکن مربوط به تیغه این دستگاه است. بسیاری از صاحبان صنایع از بروز مشکلاتی همچون ترک خوردگی تیغه حین برش، انحراف و موج تیغه اره، گیر کردن تیغه در ورق، لرزش تیغه و مواردی از این دست در دستگاه خود گلایه دارند. در این رابطه باید بدانید که اکثر این مشکلات ناشی از عدم تنظیم تیغه متناسب با شرایط دستگاه است. زیرا اگر تیغه شما متناسب با شرایط دستگاه خریداری شده و تنظیم شود؛ هیچ یک از این مشکلات رخ نمی دهد.

عیوب مربوط به برش با استفاده از دستگاه اره دورکن

از دیگر مشکلاتی که افراد حین کار با دستگاه اره دورکن با آن مواجه می شود؛ می توان به برش های کج، برش با زاویه نادرست، برش های نامنظم و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. این مشکلات نیز ناشی از عدم تنظیم درست دستگاه است. زمانی که اپراتور دستگاه اره دورکن دستی شما به خوبی ورق را زیر تیغه اره قرار ندهد یا تنظیمات دستگاه اتوماتیک شما را به درستی انجام ندهد؛ با مشکلاتی همچون برش نادرست ورق ها و هدر رفتن پول و زمان خود رو به رو می شوید.

بهترین و ارزان ترین اره دورکن را از کجا بخریم؟

پس از آشنایی با چگونگی تنظیم دستگاه اره دورکن و مسائل مربوط به آن، بهتر است بدانید که سایت های فروش ابزارها و دستگاه های نجاری از جمله بهترین مراکز جهت خرید دستگاه اره دورکن هستند. زیرا با مراجعه به این سایت ها، انواع دستگاه اره دورکن را با امکانات آن ها مشاهده خواهید کرد. سپس دستگاهی متناسب با نیاز خود را با ارزان ترین قیمت تهیه می کنید. زیرا تنوع دستگاه ها در سایت هایی همچون خوگرپلاس، فرصت مقایسه قیمت دستگاه ها را نیز به شما می دهد. به همین جهت بهترین و مناسب ترین دستگاه را از جهت قیمت و امکانات خریداری خواهید کرد. ضمن اینکه با خرید دستگاه مورد نظر خود از این سایت از خدمات دیگری همچون آموزش رایگان اصول تنظیم اره دورکن، تخفیفات ویژه، ارسال رایگان دستگاه، گارانتی و خدمات فروش بهره مند می شوید. در نهایت جهت خرید بهترین دستگاه و دریافت آموزش کار با آن و چگونگی تنظیمات دستگاه به این سایت مراجعه کنید. اگر اره دورکن انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد