دستگاه خط زن نجاری

0
دستگاه خط زن نجاری مورد استفاده در صنایع چوب انواع مختلفی دارند. از جمله بهترین دستگاه های برش می توان به اره دورکن اشاره کرد. از این دستگاه جهت برش ورق های چوب یا ام دی اف در تهیه وسایل چوبی استفاده می شود. اره دورکن ها بر اساس قابلیت ها، کاربرد، نحوه کار، اجزای تشکیل دهنده و بسیاری از موارد دیگر به انواع مختلفی تقسیم می شوند. از جمله دسته بندی های مهم اره دورکن ها می توان به چگونگی قابلیت های دستگاه اشاره کرد.

دستگاه خط زن نجاری

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به طوری که دستگاه خط زن نجاری و ساده از جمله دستگاه های اره دورکن هستند که از نظر نحوه کار، کاربرد، قطعات وغیره با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه جهت آشنایی بیشتر شما، ویژگی های دستگاه خط زن نجاری را توضیح می دهیم.

تفاوت دستگاه خط زن نجاری و ساده در چیست؟

یکی از تفاوت های اصلی دستگاه های اره دورکن خط زن و ساده در قطعات این دو دستگاه است. به صورتی که دستگاه های خط زن دار یک موتور و یک تیغه نسبت به اره دورکن ساده بیشتر دارند. اره دورکن های خط زن دار یک موتور اصلی و یک موتور با توان کم تر جهت خط زنی دارند. همچنین در این دستگاه ها یک تیغه اصلی جهت برش ورق ها و یک تیغه جهت خط زنی تعبیه شده است. دیگر تفاوت دستگاه های خط زن دار و ساده در سرعت و دقت این دستگاه ها هنگام برش است. به طوری که دستگاه های خط زن دار دقت بسیار بیشتری در برش ورق ها دارند. همچنین که تعداد زیادی از ورق های چوب یا ام دی اف را در زمان کوتاهی برش می دهند.

دستگاه خط زن نجاری چند نوع است؟

همانطور که پیش تر اشاره شد؛ دستگاه های خط زن دار به صورتی هستند که با استفاده از دو تیغه اره کار می کنند. به همین جهت با توجه به این دو تیغه دستگاه های خط زن دار به دو نوع یک تکه و دو تکه تقسیم می شود. این تقسیم بندی بر اساس تیغه خط زنی دستگاه انجام شده است. زیرا تیغه های اصلی در همه دستگاه ها یکسان است. تفاوت دستگاه های خط زن دار دو تکه و یک تکه در این است که تیغه یک تکه دارای ۲۴ دندانه است. اما دستگاه های خط زن دار دو تکه، دو تیغ اره با ۱۲ دندانه دارند. وجود این تیغه ها به طور کلی در دو دستگاه باعث تمیزی و ظرافت و دقت بیشتر در برش ورق های چوب و خصوصاً ام دی اف می شود. در ادامه برخی از تفاوت های این دو دستگاه را به صورت موردی بیان می کنیم.
  • دستگاه اره دورکن خط زن دار دو تکه قابلیت تنظیم دهنه اره را دارد. این امر با استفاده از فیلر فلزی انجام می شود. نکته مهم در تنظیم دهنه این است که از ۲.۸ تا ۳.۶ تغییر پذیر است.
  • دندانه های دستگاه خط زن نجاری دو تکه شکلی مخروطی یا کونیکال دارند.
  • دندانه های دستگاه خط زن دار یک تکه شکلی هندسی یا کونیک دارند.

نحوه عملکرد دستگاه های خط زن دار دو تکه و یک تکه چگونه است؟

دستگاه های خط زن دار دو تکه و یک تکه عملکردی کاملاً مشابه دارند. به طوری که ابتدا با استفاده از تیغه اره خط زن، خطی کم عمق در جایگاه مورد نظر جهت برش ایجاد می شود. سپس با استفاده از تیغه اصلی مطابق با همان خط، برش ورق انجام می شود. نکته قابل توجه در رابطه با این نوع عملکرد دستگاه های خط زن دار این است که کیفیت برش ورق های چوب یا ام دی اف افزایش پیدا می کند. در واقع باعث تمیزی و ظرافت در برش می شود. زیرا در دیگر دستگاه های اره دورکن همچون اره دورکن دستی، این دقت در برش وجود ندارد. همچنین که نحوه کار دستگاه های خط زن دار به صورت کاملاً اتوماتیک است. به طوری که ورق ها به طور دقیق زیر اره می روند؛ بدون اینکه هیچ جا به جایی یا تغییر در برش ایجاد شود.

انواع دیگر دستگاه اره دورکن

علاوه بر دستگاه های دو تکه و یک تکه، دستگاه های خط زن دار دسته بندی دیگری بر اساس قطر و ضخامت تیغه نیز دارند. به طوری که متناسب با چگونگی کار، ورق مورد نظر، نوع برش و بسیای موارد دیگر، تیغه مورد استفاده در دستگاه متفاوت است. در دستگاه های اره دورکن خط زن دار از انواع مختلف تیغه های با قطرها و ضخامت های مختلف استفاده می شود. به همین جهت این دستگاه ها را بر اساس تیغه های مختلف نیز می توان تقسیم کرد. بنابراین در استفاده از دستگاه های خط زن دار باید به چگونگی تیغه بر اساس استاندارد دستگاه توجه کنید.

قیمت این دستگاه

از جمله دغدغه های مهم افراد در خرید دستگاه خط زن نجاری، قیمت آن ها است. زیرا قیمت این دستگاه ها بسیار زیاد است. بنابراین روش های مختلفی جهت خرید ارزان دستگاه های خط زن دار همچون خرید اقساطی، خرید دستگاه دست دوم و خرید آنلاین وجود دارد. اما بهترین روش، خرید آنلاین دستگاه های خط زن است. زیرا در خرید آنلاین ضمن پرداخت هزینه ای مناسب از خدمات مختلفی همچون مشاوره رایگان، آموزش رایگان کار با دستگاه، ارسال رایگان، خدمات پس از فروش و گارانتی بهره مند می شوید. بنابراین جهت خرید بهترین دستگاه خط دار زن با قیمتی ارزان و بهره مندی از بیشترین خدمات به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید. زیرا با خرید دستگاه خود از این سایت، در صورت بروز هر خرابی، تعمیرکاران آن به صورت رایگان دستگاه شما را در مدتی کوتاه تعمیر می کنند. اگر دستگاه خط زن نجاری  انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد