لبه چسبان ۳ ایستگاه

0
دستگاه های لبه چسبان بر اساس ویژگی ها و امکانات خود به انواع مختلفی همچون لبه چسبان صنعتی، لبه چسبان اتوماتیک، لبه چسبان منحنی، لبه چسبان قابل حمل، لبه چسبان ۳ ایستگاه، لبه چسبان ۵ ایستگاه وغیره تقسیم می شوند.

لبه چسبان ۳ ایستگاه

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : دستگاه های لبه چسبان نوعی از دستگاه های صفحه ای در امور صنایع چوب است. از این دستگاه ها جهت چسباندن نوار بر لبه قطعات چوب استفاده می شود. به طوری که از تیزی و برندگی لبه این قطعات جلوگیری شود. دستگاه های لبه چسبان بر اساس ویژگی ها و امکانات خود به انواع مختلفی همچون لبه چسبان صنعتی، لبه چسبان اتوماتیک، لبه چسبان منحنی، لبه چسبان قابل حمل، لبه چسبان ۳ ایستگاه، لبه چسبان ۵ ایستگاه وغیره تقسیم می شوند. همچنین هر یکی از دستگاه های ذکر شده؛ دسته بندی به خصوصی دارند. در اینجا در رابطه با تقسیم بندی دستگاه های لبه چسبان براساس ایستگاه های آن ها برای شما توضیحاتی ارائه می دهیم.

دستگاه های لبه چسبان براساس ایستگاه

دستگاه های لبه چسبان به طور کلی دارای ایستگاه های مختلفی هستند که براساس آن ها به لبه چسبان ۳ ایستگاه، ۴ ایستگاه، ۵ ایستگاه، ۶ ایستگاه، ۷ ایستگاه، ۸ ایستگاه و ۹ ایستگاه تقسیم می شوند. همانطور که متوجه شدید، ابتدایی ترین و پرطرفدارترین دستگاه لبه چسبان، مدل ۳ ایستگاه آن است. به طوری که این دستگاه دارای ۳ ایستگاه واحد چسب، سر و ته زن قطعه و فرز پرداخت است. به دیگر دستگاه های لبه چسبان علاوه بر این ۳ مورد، ایستگاه های دیگری همچون پولیش، لیسه، واحد پیش فرز، کرنر زن وغیره اضافه می شود. بنابراین جهت آشنایی با تمامی این دستگاه ها، بهتر است نوع اول آن که لبه چسبان سه ایستگاه است را بشناسید. زیرا دستگاه های دیگر تنها امکاناتی اضافه تر نسبت به این مدل از لبه چسبان دارند. به همین دلیل در ادامه ایستگاه های لبه چسبان سه ایستگاه را برای شما شرح می دهیم.

ایستگاه واحد چسب

یکی از مهم ترین بخش های دستگاه لبه چسبان، ایستگاه واحد چسب است. این ایستگاه به صورتی است که در مخزن چسب دستگاه، چسب مربوطه را قرار می دهید. سپس با ورود قطعه کار بر ریل دستگاه، نوار با چسب آغشته می شود و به لبه قطعات می چسبد. نکته مهم در این مرحله این است که سطح مورد نظر را باید کاملا تمیز کنید. زیرا گرد و غبار موجود روی سطح باعث می شود که نوار پس از مدتی از لبه جدا شود. همچنین که دستگاه لبه چسبان ۳ ایستگاه به صورتی است که تنها قطعات صاف را با استفاده از آن می توانید، نوار بچسبانید.

ایستگاه سر و ته زن قطعه

همانطور که می دانید نوارهای مورد استفاده در دستگاه های لبه چسبان در اندازه ها و ابعاد متفاوتی هستند. به طوری که برخی از آن ها بزرگتر از قطعه مورد نظر شما خواهند بود. در این شرایط اگر از دستگاه لبه چسبان سه ایستگاه استفاده کنید؛ نیازی به خرید نواری متناسب با قطعه نخواهید داشت. بلکه این دستگاه مجهز به ایستگاه سر و ته زن قطعه است. به شکلی که پس از چسباندن نوار بر لبه قطعه مورد نظر شما، با استفاده از اره مخصوص، قسمت های اضافه نوار را از قطعه جدا می کند. این امر باعث می شود که نوار دقیقا منطق بر قطعه قرار گیرد و کار شما زیبا و تمیز به نظر برسد.

ایستگاه فرز پرداخت

ایستگاه فرز پرداخت در دستگاه های لبه چسبان در واقع جهت زیبایی قطعه استفاده می شود. به صورتی که در این ایستگاه یک تا سه میلی متر از لبه قطعه پرداخت می شود. چنان که اگر در قطعه شما آثاری از خرابی، خطا در برش قطعه، فرورفتگی، برآمدگی و بسیاری مشکلات دیگر وجود داشته باشد؛ در این مرحله از بین خواهد رفت. همچنین اگر هنگام چسباندن نوار بر قطعه، رطوبت فضا برآمدگی در سطح کار ایجاد کرده باشد؛ با استفاده از ایستگاه فرز پرداخت این برآمدگی ها نیز برطرف می شود. طوری که در نهایت قطعه ای نوار شده بسیار زیبا و مناسب خواهید داشت.

مزایای دستگاه لبه چسبان ۳ ایستگاه

دستگاه لبه چسبان سه ایستگاه نسبت به دستگاه های دیگر دارای موتور بسیار با کیفیتی است. زیرا چگونگی موتور دستگاه در رابطه با عملکرد این نوع از دستگاه های صفحه ای، اهمیت زیادی دارد. به همین جهت دستگاه لبه چسبان سه ایستگاه، موتور و قطعات الکتریکی با کیفیتی دارد که باعث افزایش طول عمر این دستگاه می شود. همچنین لبه چسبان سه ایستگاه در عمل چسباندن نوار، دقت بسیار زیادی دارد. به طوری که نوار را بر قطعه مورد نظر با ظرافت و دقت می چسباند. بدون اینکه دچار خطای برش یا چسباندن شود.

مهم ترین نکته در رابطه با خرید و استفاده از لبه چسبان ۳ ایستگاه

یکی از مسائل قابل توجه در خرید و استفاده از دستگاه های لبه چسبان، گارانتی و خدمات پس از فروشی است که توسط شرکت مورد نظر شما ارائه می شود. زیرا این دستگاه ها تحت شرایطی ممکن است دچار آسیب شوند. بنابراین باید دستگاه لبه چسبان خود را از مرکزی خریداری کنید که از بهترین خدمات پس از فروش و گارانتی برخوردار باشد. در این رابطه اگر دستگاه لبه چسبان ۳ ایستگاه را با مراجعه به سایت خوگر پلاس تهیه کنید؛ دیگر نگران بروز آسیب در دستگاه خود نخواهید بود. زیرا پرسنل این سایت در صورت بروز هرگونه مشکل به تعمیر یا تعویض دستگاه شما می پردازند. ضمن اینکه خدمات این سایت نسبت به دستگاه شما کاملا رایگان است. همچنین با خرید دستگاه به صورت آنلاین از بسیاری خدمات دیگر همچون تخفیفات ویژه سایت، مشاوره رایگان در رابطه با خرید و ارسال رایگان دستگاه بهره مند خواهید شد. اگر لبه چسبان انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد