دستگاه لبه چسبان استوک

0
دستگاه لبه چسبان استوک ، به معنی در حد صفر بودن دستگاه است که تمام کارایی محصولات نو را انجام خواهد داد. لبه چسبان های استوک قیمتی به مراتب پایین تر از لبه چسبان های نو دارند. شما می توانید این دستگاه را از فروشگاه های مخصوص فروش این دستگاه و همچنین سایت خوگر پلاس به صورت استوک خریداری کنید. در ادامه به بررسی این دستگاه خواهیم پرداخت.

دستگاه لبه چسبان استوک

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در گذشته به دلیل عدم وجود دستگاه های مخصوص جهت چسباندن نوار لبه به کابینت، لبه های آن بسیار خشن و نامنظم می شد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی دستگاه هایی تحت عنوان لبه چسبان اختراع شد. از جمله مصارف این دستگاه می توان به چسباندن نوار های پلیمری روی کابینت ها و غیره اشاره کرد. لبه چسبان استوک ، به معنی در حد صفر بودن دستگاه است که تمام کارایی محصولات نو را انجام خواهد داد. لبه چسبان های استوک قیمتی به مراتب پایین تر از لبه چسبان های نو دارند. شما می توانید این دستگاه را از فروشگاه های مخصوص فروش این دستگاه و همچنین سایت خوگر پلاس به صورت استوک خریداری کنید. در ادامه به بررسی این دستگاه خواهیم پرداخت.

کاربرد دستگاه لبه چسبان استوک

لبه چسبان های استوک از لحاظ کاربرد، تفاوت چندانی با نمونه تازه آن ندارند. در صنعت پی وی سی و ام دی اف پس از برش قطعات، لبه های خشن و بدون روکشی بر لبه قطعات به وجود می آید. اگر قطعات به همین ترتیب چسبانده شوند، زیبایی نداشته و بسیار نا مرتب خواهد بود. در قطعات چوبی مانند ام دی اف میزان نفوذ پذیری آن ها نسبت به آب و رطوبت بسیار بالا است. به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به این قطعات نوار لبه هایی به واسطه دستگاه های لبه چسبان به لبه ها چسبانده می شوند. جهت انجام این کار قطعه کار وارد دستگاه شده و به لبه های ام دی اف یا پی وی سی چسب زده می شود؛ غلتک ها نوار را به لبه کار متصل کرده و پس از حرارت دیدن نوار به لبه می چسبد. در مرحله آخر جهت تراز شدن و زیبایی بیشتر، کار را فرز کاری کرده و پولیش می دهند. از انواع دیگر لبه چسبان می توان به نوع دستی و اتومات آن اشاره کرد. لبه چسبان های دستی معمولا قابل حمل بوده و در مصارف کارگاهی کاربرد دارد. لبه چسبان های اتومات نیز ثابت بوده و در کارخانه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

 طریقه استفاده بهینه از لبه چسبان استوک

اگر نمونه استوک این دستگاه را خریداری می کنید، بهتر است جهت استفاده بهینه و افزایش طول عمر آن نکاتی را مد نظر قرار داده و رعایت کنید. در نخستین گام باید به جنس چسبی که برای چسباندن نوار لبه ها استفاده می کنید، توجه داشته باشید. چسب با کیفیت در هنگام کار با این دستگاه حرف اول را می زند. این چسب ها باید فاقد رطوبت بوده و در درجه حرارتی بین ۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد نگه داری شوند. نکته مهمی که در نگهداری این چسب ها باید به آن توجه داشت، این است که چسب ها را نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار داد. مکنده ای که برای دستگاه های لبه چسبان استفاده می شود، باید از قدرت مکش بالا و استاندارد برخوردار باشد. علت این امر به این خاطر است که دستگاه بتواند به خوبی ذرات فرز خورده نوار ها را مکش کند. نکته بعدی که باید آن را رعایت کرد،  تاثیر رطوبت بر عملکرد دستگاه است. رطوبت بر عملکرد دستگاه تاثیر منفی گذاشته و به شدت برای دستگاه مضر است. به طور کلی رطوبت برای مصنوعات چوبی یک عامل اذیت کننده بوده و بیشتر این محصولات در برابر آن واکنش منفی نشان می دهند. رطوبت نسبی محیط برای کارکرد این دستگاه باید بین ۵ تا ۵۵ درصد باشد تا بتواند به خوبی لبه های برش خورده را نوار بزند. نکته بعدی که جهت استفاده بهینه از دستگاه لبه چسبان باید مد نظر داشت، عدم وجود گرد و غبار در محیط است. اگر گرد و غبار در محیط زیاد باشد، ممکن است چسب کثیف شده و قدرت چسبندگی از خود نشان ندهد. به طور معمول در کارگاه های نجاری میزان گرد و غبار زیاد بوده و دستگاه ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. به همین دلیل لازم است که مراقب گرد و غبار در هنگام کار با این دستگاه باشید. فاکتور اصلی که تاثیر بسزایی در کارکرد و طول عمر دستگاه لبه چسبان دارد، دمای محیط است. دمای محیط برای دستگاه نه باید خیلی زیاد و نه خیلی کم بوده که روی کیفیت تاثیر نگذارد. دمای مناسب برای این دستگاه عموما بین ۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد است. اگر دمایی به غیر از اعداد گفته شده در محیط لحاظ شود، باعث می شود لبه چسبان ها نتوانند نوار ها را به خوبی پیاده کنند.

لبه چسبان های استوک چگونه کار می کنند؟

این دستگاه کارکرد پیچیده ای نداشته و نحوه عملکرد آسانی دارد. شیوه کار با این دستگاه همان طور که در بالا به آن اشاره شد، به این گونه است که ابتدا قطعه ای وارد دستگاه می شود. لبه های کار چسب خورده و نواری در این وسط به واسطه غلتک به لبه کار متصل می شود. پس از انجام این مراحل لبه ها حرارت داده شده و جهت زیبایی هر چه بیشتر در آخر پولیش می شوند. کارکرد نمونه استوک این دستگاه با نوع تازه آن هیچ تفاوتی نداشته و تنها فرق آن فقط در تازه بودن قطعات دستگاه است. از همین رو اگر با نمونه استوک این دستگاه مشکلی ندارید، می توانید این دستگاه را خریداری کنید.

این ماشین آلات را از کجا می توان خریداری کرد؟

برای خرید این دستگاه به صورت استوک، می توانید به سمساری ها مراجعه کنید. بعضی از آن ها ممکن است، نمونه استوک این دستگاه را موجود داشته و می توانید از این طریق اقدام به خریداری این دستگاه کنید. روش دیگری که برای خرید این دستگاه وجود دارد از طریق مراجعه به وب سایت است. شما می توانید با مراجعه به سایت های فروش این دستگاه نمونه استوک آن را پیدا کرده و سفارش دهید. از جهت پرداخت هزینه می توان این دستگاه را به دو صورت نقد و اقساط خریداری کرد. اما همان طور که در مقدمه به هزینه این دستگاه اشاره کردیم، قیمت این دستگاه در مقایسه با نمونه صفر آن به صرفه تر است. با این وجود اگر باز هم نگران پرداخت هزینه دستگاه هستید با امکان پرداخت قسطی می توانید به راحتی آن را خریداری کنید. در پایان ما شما را در این مطلب با طریقه استفاده بهینه از دستگاه لبه چسبان و کاربرد آن آشنا کردیم. اگر با خرید دستگاه لبه چسبان استوک به صورت استوک مشکلی ندارید می توانید به راحتی اقدام به خریداری این وسیله کنید. اگر لبه چسبان انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد