لبه چسبان منحنی دستی

0
جهت آشنایی با بهترین دستگاه لبه چسبان ابتدا باید بدانید که دستگاه های لبه چسبان به چندین دسته تقسیم می شوند. از جمله دستگاه های لبه چسبان می توان به دستگاه لبه چسبان سه ایستگاه، لبه چسبان نیمه اتوماتیک، لبه چسبان تمام اتوماتیک، لبه چسبان هفت ایستگاه و لبه چسبان منحنی اشاره کرد. نکته مهم این است که دستگاه های لبه چسبان منحنی دستی نیز انواع دیگری دارند.

لبه چسبان منحنی دستی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : همانطور که می دانید قطعه های چوبی که در وسایل به کار می روند؛ دارای لبه هایی تیز و الیاف چوبی هستند که زخم یا بریدگی ایجاد می کند. به همین جهت در قسمت های لبه این قطعه ها هنگام تولید، نوارهایی چسبانده می شود که از بروز مشکلات جلوگیری کنند. در گذشته چسباندن این نوارها به صورت دستی و توسط افراد متخصص انجام می شد. اما با پیشرفت صنعت چوب امروزه دستگاه های به خصوصی جهت چسباندن نوار به لبه های قطعات تولید شده است. این دستگاه ها با توجه به ویژگی ها و امکانات خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

بهترین دستگاه لبه چسبان

جهت آشنایی با بهترین دستگاه لبه چسبان ابتدا باید بدانید که دستگاه های لبه چسبان به چندین دسته تقسیم می شوند. از جمله دستگاه های لبه چسبان می توان به دستگاه لبه چسبان سه ایستگاه، نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک، لبه چسبان هفت ایستگاه و لبه چسبان منحنی اشاره کرد. نکته مهم این است که دستگاه های لبه چسبان منحنی دستی نیز انواع دیگری دارند. به طوری که دستگاه های لبه چسبان منحنی براساس ویژگی های خود به سه نوع لبه چسبان منحنی دستی، لبه چسبان منحنی نیمه اتوماتیک، لبه چسبان منحنی زن اتوماتیک تقسیم می شوند. از این بین مدل دستی آن یکی از بهترین و پرکاربردترین دستگاه های لبه چسبان است.

امکانات دستگاه لبه چسبان منحنی دستی

دستگاه های لبه چسبان متناسب با نام خود، ویژگی ها و امکانات مختلفی دارند. به طوری که عمل چسباندن نوار با هر یک از این دستگاه ها به صورتی خاص انجام می شود. دستگاه لبه چسبان منحنی دستی که از بهترین دستگاه های لبه چسبان است؛ دارای امکاناتی همچون مخزن چسب، بخش های چسب زنی اتوماتیک، است. همچنین در رابطه با این دستگاه باید بدانید که قابلیت چسب زنی نوار بر قطعات با ضخامت های مختلف را دارد؛ اما باید ضخامت قطعه مورد نظر را در دستگاه تعریف کنید که عملکرد آن به خوبی اجرا شود. از دیگر نکات حائز اهمیت در رابطه با تفاوت این دستگاه با دستگاه های لبه چسبان دیگر، ظرفیت مخزن چسب آن است. همچنین وزن دستگاه منحنی دستی در خرید و استفاده از آن بسیار مهم است.

چگونگی کارکرد دستگاه لبه چسبان منحنی دستی

این دستگاه ها براساس تفاوت امکانات، دارای کارکرد متفاوتی هستند. به طوری که کار با هر یک از آن ها نیازمند تخصص و مهارت مربوط به دستگاه مورد نظر است. بنابراین جهت استفاده درست از لبه چسبان دستی منحنی باید نحوه کار با آن را بدانید. هنگامی که می خواهید با استفاده از این دستگاه نوار بر لبه قطعات مورد نظر خود بچسبانید؛ ابتدا باید چسب را در مخزن دستگاه بریزید. توجه داشته باشید چسب قابل استفاده جهت چسباندن نوار بر لبه قطعات باید در حرارتی مخصوص نگهداری شود و دچار رطوبت نشده باشد. پس از این قطعه مورد نظر را روی ریل می گذارید و دستگاه را متناسب با ضخامت قطعه خود تنظیم می کنید. نکته مهم در رابطه با دستگاه لبه چسبان دستی منحنی این است که تمامی کارهای واحد PLC را باید به تنهایی انجام دهید. زیرا این دستگاه قابلیت اتوماتیک ندارد. به همین جهت باید قدرتی بسیار بالا جهت ورود فشار نوار روی قطعه خود را داشته باشید. به صورتی که با فشار دست شما، نوار بر لبه قطعه چسبانده می شود. بنابراین باید بیشترین فشار وارد شود که در طول زمان نوار از قطعه جدا نشود.

آنچه در خرید دستگاه لبه چسبان باید بدانید

از آنجایی که دستگاه های لبه چسبان انواع متفاوتی دارند و جهت چسباندن نوار بر لبه قطعات مختلفی از آن ها استفاده می شود؛ در خرید این نوع دستگاه خصوصا مدل منحنی دستی آن باید نکاتی را در نظر داشته باشید.
  • در خرید دستگاه لبه چسبان دستی منحنی، به ظرفیت مخزن چسب آن جهت کار خود توجه کنید.
  • وزن دستگاه لبه چسبان دستی منحنی نسبت به دیگر دستگاه ها باید سبک تر باشد؛ به صورتی که به راحتی آن را حمل کنید.
  • دقت کنید که دستگاه لبه چسبان شما، نوار را با چه اندازه عرضی بر لبه قطعه مورد نظر می چسباند.
  • دمای ذوب چسب در دستگاه نیز در مرغوبیت چسبیدن نوار به قطعه بسیار تاثیرگذار است.

قیمت این دستگاه

یکی از مسائل قابل توجه در خرید دستگاه های لبه چسبان، قیمت آن ها است. به طوری که دستگاه های لبه چسبان متناسب با نوع کارایی، جنس، کیفیت، امکانات و بسیاری موارد دیگر، قیمت های متفاوتی دارند. اما پیش تر اشاره کردیم که یکی از پرکاربردترین دستگاه های لبه چسبان، نوع منحنی دستی آن است. یکی از دلایل این امر، قیمت مناسب دستگاه لبه چسبان دستی است. زیرا این دستگاه بسیاری از ویژگی های دستگاه های لبه چسبان اتوماتیک را ندارد و هزینه کم تری را جهت خرید آن پرداخت خواهید کرد. بنابراین اگر به دنبال تهیه دستگاه لبه چسبان دستی ارزان تر از قیمت های موجود در فروشگاه ها هستید؛ بهتر است این دستگاه را به صورت آنلاین تهیه کنید. زیرا با خرید آنلاین دستگاه لبه چسبان دستی منحنی خود از خوگر پلاس نه تنها هزینه کم تری را پرداخت می کنید؛ بلکه از خدمات ویژه و گارانتی پس از فروش نیز برخوردار خواهید شد. به طوری که اگر دستگاه شما دچار مشکلی شود؛ به صورت رایگان آن را تعمیر می کنند یا در صورت عدم رفع مشکل، دستگاهی جدید در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اگر لبه چسبان انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد