لبه چسبان دستی ام دی اف

0
دستگاه های لبه چسبان با چسباندن نوار لبه ها، در یک فرایند کاملاً کنترل شده و استاندارد از لبه های کار محافظت می کنند. حال استفاده از لبه چسبان های دستی ام دی اف موجب مرتب شدن و تمیزی کار شما می شوند.

لبه چسبان دستی ام دی اف

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : لبه های نامنظم و زمختی که پس از عملیات برش روی صفحات چوبی به وجود می آید، افرادی را ملزم به استفاده از نوار لبه کرد. در ابتدا نوار لبه ها بدون دخالت هیچ دستگاهی به لبه های ام دی اف چسبانده می شد. پس از گذشت مدتی عده ای از افراد دستگاهی به نام لبه چسبان اختراع کردند. این دستگاه در دو نوع دستی و اتومات به بازار عرضه شد و نظر بسیاری از صنعتگران را به خود جلب کرد. هدف ما در این مقاله معرفی دستگاه لبه چسبان دستی ام دی اف به شما است. در ادامه با ما باشید تا با این محصول بیشتر آشنا شوید.

لزوم استفاده از دستگاه لبه چسبان

در صفحات چوبی صنعتی مانند ام دی اف و لمنیت، پشت و روی آن ها به واسطه محافظ های پلیمری روکش شده است. اما در نواحی برش خورده این محافظ ها از بین رفته و مقاومت خود را در برابر عوامل بیرونی و محیطی مانند حرارت و رطوبت از دست می دهند. دستگاه های لبه چسبان با چسباندن نوار لبه ها، در یک فرایند کاملاً کنترل شده و استاندارد از لبه های کار محافظت می کنند. حال استفاده از لبه چسبان های دستی ام دی اف موجب مرتب شدن و تمیزی کار شما می شوند.

روش کار و کاربرد دستگاه لبه چسبان دستی ام دی اف

پس از اینکه اقدام به خریداری دستگاه لبه چسبان از نوع دستی کردید، در مرحله اول باید در جریان روش کار باشید. آشنایی با روش کار با این دستگاه، سرعت شما را در کار با این دستگاه بالا برده و موجب بهبود عملکرد شما می شود. روش کار با این دستگاه به این گونه است که ابتدا با سشوار صنعتی که در داخل آن تعبیه شده نوار چسب را گرم کرده و آن را به لبه صفحه مورد نظر می چسبانند. فشار و قدرت بدنی دو عامل مهم در بهتر چسبانده شدن لبه ها است؛ هر چقدر فشار وارد شده بیشتر باشد، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد. همانطور که در بالا ذکر شد جهت ساخت کابینت و قطعات چوب پس از انجام امور برشکاری، قطعات دارای لبه های خشن می شوند. این قطعات با برجستگی هایی که روی خود دارند، نا منظم شده و هنگامی که به یکدیگر متصل می شوند، جلوه خوبی ندارند. از سوی دیگر تولید قطعات از جنس ام دی اف نیاز به چسباندن نواری دارد، تا قطعات به طور منظم و یکنواخت در کنار هم قرار بگیرند. به همین دلیل دستگاه هایی به نام لبه چسبان اختراع شد تا این نیاز را برطرف کرده و موجب زیبایی کابینت ها و محصولات چوبی شود.

نکاتی درباره روش کار با دستگاه لبه چسبان دستی

در کنار روش کار با این دستگاه که در بالا به آن اشاره شد، نکاتی نیز مطرح می شود. رعایت این نکات و توجه به آن عملکرد شما را هنگام کار با دستگاه بالا می برد. اولین و مهم ترین نکته این که در هنگام کار با دستگاه مطرح می شود، قدرت بدنی است. نیروی بدنی فرد جهت چسباندن نوار پی وی سی روی ماده مورد هدف، از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر می خواهید کیفیت کار شما بالا برود، ضروری است که به مخزن تنظیمات درجه حرارت توجه کنید. اگر درجه حرارت را زیاد بالا ببرید، دستگاه لبه چسبان شما با گذشت زمان قطعاً آسیب خواهد دید. چسب هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد، عموماً به صورت قرص های دایره ای شکل است. در انتخاب این چسب ها باید وسواس زیادی به خرج داده و درصد چسبندگی و نوع رزین به کار رفته را در نظر داشته باشید. در قسمت ابتدایی ورود این دستگاه ها اغلب یک کاتر یا همان برش دهنده وجود دارد. در صورت لزوم می توانید اقدام به قطع کردن نوار به صورت دستی کنید. در این دستگاه اهرم های کمکی به منظور تنظیم ضخامت مورد نظر تعبیه گردیده است. این ضخامت با توجه به کارهایی که در بازار وجود دارد، تنظیم شده و نوار روی آن ها چسبانده می شود. به طور کلی در دستگاه های لبه چسبان دستی ضروری است که تمامی امور به واسطه انسان انجام شود. دقت کار در دستگاه های لبه چسبان به صورت دستی بسیار پایین تر بوده و خود شخص باید دقت بالایی را در هنگام لبه چسبانی به کار بگیرد. اگر به نکاتی که در بالا برای شما ذکر کردید، توجه داشته باشید خواهید فهمید که کار با این دستگاه چندان هم سخت به نظر نمی رسد. پس بهتر است پس از خرید این دستگاه با نکات لازم هنگام کار با آن آشنا باشید.

ویژگی های لبه چسبان دستی ام دی اف

دستگاه لبه چسبان دستی دارای ویژگی هایی است که بد نیست با آن ها آشنا شوید. این ویژگی ها وجه تمایزی میان نوع دستی و نوع برقی آن محسوب می شود. این دستگاه دارای یک دمنده قوی جهت رساندن حرارت برای چسباندن نوار است. دستگاه لبه چسبان های دستی مجهز به دو المنت هستند. این وسیله مجهز به دو عدد غلتک بوده که جنس آن ها از سیلیکون است. حداقل دمایی که در این دستگاه استفاده می شود، ۳۰۰ درجه سانتی گراد و حداکثر آن ۵۲۵ درجه سانتی گراد است. توان ورودی این دستگاه به میزان ۱۵۰۰ ولت است. وزن حدودی دستگاه به میزان ۲.۸ کیلوگرم است. بیشترین پهنای نواری که می توان به واسطه این دستگاه به لبه کابینت چسباند، ۵۰ میلی متر است.

معایب دستگاه لبه چسبان دستی

اما همان طور که می دانید هر محصولی در کنار ویژگی و محاسنی که دارد از معایبی نیز برخوردار است. اگر چه این معایب چندان به چشم نمی آید اما شاید برخی میانه خوبی با آن نداشته باشند. یکی از این معایب حالت دستی این دستگاه است؛ همانطور که در بالا ذکر شد این دستگاه به فشار و قدرت بدنی زیادی نیاز دارد. جهت انجام این کار باید به دنبال نیروی انسانی باشید که ممکن است برای شما هزینه بر باشد. از دیگر معایب این دستگاه می توان به زمان بر بودن آن اشاره کرد. برای مثال ممکن است چسباندن یک لبه ساعت ها طول بکشد و عملکرد کار را پایین بیاورد. اگر از لحاظ زمانی برای تحویل کار مشکلی ندارید پس این دستگاه می تواند کار شما را راه بیندازد. اگر با مواردی که در بالا ذکر شد مشکلی نداشته و نوع دستی و اتومات آن برای شما فرقی نمی کند پس می توانید به راحتی اقدام به خریداری این دستگاه از طریق سایت خوگر پلاس کنید. در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع روش های کار با دستگاه لبه چسبان دستی ام دی اف، ویژگی ها و معایب آن آشنا کنیم. امیدواریم با در اختیار دادن این مطالب برای شما، کمک کوچکی در این زمینه به شما کرده باشیم. اگر لبه چسبان انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد