صفحه کابینت سنگی

0

صفحه کابینت سنگی

امروزه با توجه به افزایش تنوع در جنس ها صفحه کابینت های متنوعی در بازار عرضه شده است. سلیقه مردم در انتخاب این صفحه کابینت ها بسیار مهم بوده و با انتخاب صفحه کابینت استاندارد عمر کابینت های خود را افزایش می دهند. در بین انواع مختلف صفحه، صفحه کابینت سنگی از دوام بالایی برخوردار بوده و مناسب افراد خاص پسند است.

به گزارش دکوکده : بسیاری از مردم بر این باور هستند که استفاده از صفحه کابینت تاثیر بسزایی در نمای آشپزخانه دارد. استفاده از صفحه کابینتی که جنس آن مرغوب بوده و عمر طولانی داشته باشد، برای آشپزخانه مهم است. امروزه با توجه به افزایش تنوع در جنس ها صفحه کابینت های متنوعی در بازار عرضه شده است. سلیقه مردم در انتخاب این صفحه کابینت ها بسیار مهم بوده و با انتخاب صفحه کابینت استاندارد عمر کابینت های خود را افزایش می دهند. در بین انواع مختلف صفحه، صفحه کابینت سنگی از دوام بالایی برخوردار بوده و مناسب افراد خاص پسند است.

نکات لازم در هنگام خریداری صفحه سنگی

سنگی که به منظور صفحه کابینت انتخاب می کنید، باید نکات زیر را دارا باشد.

سنگ انتخاب شده باید در مقابل مواد اسیدی و شوینده، ضربه و رطوبت، خط و خش مقاومت لازم را داشته باشد. سنگی که برای سطح کابینت استفاده می شود، باید فاقد منافذ و سوراخ های ریز بوده و کاملاً صاف و صیقلی باشد. این سنگ ها باید به راحتی تمیز شده و به مرور زمان کیفیت اصلی و اولیه خود را از دست ندهند.

انواع صفحه کابینت سنگی

صفحه کابینت سنگی به دو صورت طبیعی و مصنوعی موجود است.

سنگ طبیعی

سنگ مرمر و گرانیت از پر طرفدار ترین سنگ ها جهت استفاده برای صفحه کابینت است. این سنگ ها در کنار خاص بودن دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

سنگ مرمر چیست؟

سنگ مرمر از نوع سنگ های آهکی بوده که قابلیت صیقل پذیری بالایی دارد. دارای سطحی آینه ای و شفاف است. وزن سنگ های مرمر به نسبت سایر سنگ ها کمتر بوده و از مقاومت کمتری برخوردار است. این سنگ به دلیل وجود املاحی مانند آهن، آلومینیوم و غیره در رنگ های سبز، قهوه ای، زرد، صورتی یا خاکستری موجود است. راه راه بودن و شکل رگه ای از مشخصات ظاهری صفحه سنگی از جنس مرمر است.

مزایای سنگ مرمر

از مهم ترین مزایای سنگ مرمر می توان به تنوع بالای آن در رنگ بندی اشاره کرد. تنوع رنگ بندی در سنگ های مرمر نسبتاً بالا بوده و دست مشتریان را در انتخاب رنگ باز گذاشته است.

به دلیل اینکه رنگ این سنگ اکثراً روشن بوده و سطح براقی دارد، فضای آشپزخانه را بسیار درخشان خواهد کرد. شفاف بودن این سنگ فضایی دلنشین را به آشپزخانه شما می بخشد.

معایب سنگ مرمر

همانطور که گفتیم هر جنسی در برابر مزایایی که دارد، از معایبی نیز برخوردار است. بنابراین سنگ های مرمر نیز در کنار مزایای خود دارای معایبی هستند.

این سنگ در برابر مواد اسیدی مقاومت بالایی نداشته و اگر مواد شیمیایی مانند، آبلیمو، سرکه یا غیره روی آن ریخته شود، لکه روی سطح باقی می ماند. اگر لکه های ریخته شده را به سرعت پاک نکنید، سطح به مرور زمان شفافیت خود را از دست خواهد داد.

این سنگ از وزن پایین تری نسبت به سایر سنگ ها برخوردار بوده و به تناسب وزن پایینی که دارد از مقاومت پایین تری نیز برخوردار است.

سنگ گرانیت چیست؟

سنگ گرانیت دارای دانه های ریز و درشت بوده و در رنگ های سفید، خاکستری، صورتی و مشکی در بازار موجود است. این سنگ از محکم ترین و مقاوم ترین سنگ ها در مقایسه با سایر سنگ ها است. مقاومت این سنگ در برابر سایش و خط و خش از ویژگی های ظاهری این سنگ محسوب می شود.

مزایای استفاده از سنگ گرانیت در صفحه کابینت

به دلیل اینکه آشپزخانه جزء مکان های پر رفت و آمد بوده و هرروزه وسایل زیادی روی آن قرار گرفته می شود، استفاده از سنگ گرانیت برای سطح آن بسیار حائز اهمیت است. سنگ های گرانیت سطحی کاملاً صاف و صیقلی داشته و در برابر ساییدگی، خط و خش و خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

گرانیت در برابر حرارت مقاومت بالایی از خود نشان داده و قابلیت تحمل وزن بالا را دارد. اگر به دنبال صفحه کابینتی که دارای مقاومت بالایی است، این گزینه می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.

سنگ های گرانیت از تنوع بالایی در رنگ برخوردار بوده و دست مشتری را در انتخاب رنگ صفحه کابینت باز می گذارد.

این ویژگی در مقایسه با سایر صفحه کابینت ها سبب محبوبیت آن شده و بسیاری از افراد این سنگ را به دلیل دارا بودن این ویژگی ها بر می گزینند.

معایب سنگ گرانیت

سنگ گرانیت از قدرت جذب آب بالایی برخوردار بوده و همین موضوع سبب شده تا لکه مواد غذایی سریع تر در آن نفوذ کرده و به مرور زمان زیبایی خود را از دست بدهند.

این سنگ در مقایسه با سایر سنگ های صفحه کابینت مخصوصاً نوع با کیفیت آن از قیمت بالاتری برخوردار است و هر کسی توان خرید آن را ندارد.

سنگ مصنوعی

کوارتز به دلیل اینکه یکی از کانی های کمیاب در کره زمین بوده، برای رسیدن به آشپزخانه شما راه زیادی طی کرده و صد در صد طبیعی نیست. سنگ کوارتز از معروف ترین مدل های سنگ مصنوعی بوده و امروزه مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است. این سنگ مانند سنگ های طبیعی از مزایا و معایبی برخوردار است.

مزایای استفاده از سنگ مصنوعی کوارتز

این سنگ یکی از سخت ترین کانی های موجود در طبیعت بوده و به واسطه مواد و رزینی که در آن به کار رفته است، هیچگونه منافذ و سوراخ ریز روی آن وجود ندارد. در برابر نفوذ آب، میکروب و باکتری به شدت مقاوم است.

مقاومت بالای این سنگ در برابر ضربه باعث می شود تا بسیاری از مشتریان این ویژگی را مد نظر قرار دهند. به دلیل اینکه از آشپزخانه بیشترین استفاده می شود و هر روزه وسایل زیادی روی آن قرار می گیرد، پس سنگی که انتخاب می کنیم، باید از مقاومت بالایی در برابر فشار وارد شده این اجسام برخوردار باشد.

سنگ کوارتز در برابر سنگ های گرانیتی و مرمری نیاز بسیار کمتری به مراقبت، نگهداری و تعمیرات دارند که خود این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در نهایت می رسیم به تنوع رنگی بالای این سنگ ها در برابر سایر رنگ ها. این سنگ انواع رنگ های مختلف را داشته و فقط به یک رنگ منحصر نیست.

معایب رو کابینتی کوارتز

در بالا اشاره کردیم که این سنگ از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار است؛ اما در اثر برخورد ضربه های بسیار محکم تخریب می شوند. اگر این سنگ ها تخریب شوند، دیگر قابل تعمیر نبوده و باید تعویض گردند.

مورد بعدی رنگ آن هاست. سنگ های کوارتزی در برابر لکه های چای و قهوه از مقاومت بالایی برخوردار هستند اما در برابر نور خورشید و اشعه فرا بنفش از مقاومت پایینی برخوردار هستند. اگر آشپزخانه شما از پنجره های بزرگی برخوردار است به طوری که نور خورشید مستقیماً به آن برخورد می کند، صفحه کابینت های شما به مرور رنگ خود را از دست داده و شفافیت اولیه را نخواهد داشت.

عیب بعدی کوارتز حساسیت زیاد آن نسبت به دما و حرارت بالا است. برای مثال اگر ماهی تابه داغ خود را از روی گاز بردارید و به طور مستقیم روی کابینت قرار دهید، صفحه کابینت کوارتزی شما ترک بر می دارد.

کوارتز به مواد اسیدی مانند لیمو و گوجه حساس بوده و برخورد این مواد با سطح کابینت ممکن است آن را خراب کند. بنابراین برای تمیز کردن لکه ها از روی کابینت باید از مواد پاک کننده غیر اسیدی استفاده کرد.

قیمت این سنگ مانند سنگ های طبیعی بوده و از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار است. هرچه کیفیت و تعداد برش های لازم برای هر سطحی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت.

در این مطلب ما به انواع سنگ ها به همراه مزایا و معایب آن اشاره نمودیم. اگر قصد خرید صفحه کابینت سنگی را دارید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد که خریدی بهتر را داشته باشید.

اگر صفحه کابینت انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد