صفحه کابینت خوب

0

صفحه کابینت خوب

صفحه کابینت خوب : صفحات روی کابینت یکی از مهم‌ترین بخش‌های کابینت است. این صفحات جنس‌های مختلفی دارند. هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را ارائه می‌دهند. در این مطلب قصد داریم صفحات کابینت خوب را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش دکوکده : صفحات روی کابینت یکی از مهم‌ترین بخش‌های کابینت است. این صفحات جنس‌های مختلفی دارند. هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را ارائه می‌دهند. در این مطلب قصد داریم صفحات کابینت خوب را مورد بررسی قرار دهیم.

صفحه کابینت بخشی از کابینت است که به عنوان میز کار آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این صفحات اگر برای مواردی مثل اپن مورد استفاده قرار گیرند، باید دو طرفه باشند. زیرا از دو طرف دید دارند. ولی اگر دید یک طرفه باشد، صفحات کابینت یک طرفه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع صفحه کابینت

همانطور که در مقدمه اشاره شد، صفحات کابینت انواع مختلفی دارند. برخی از آنها عبارتند از:

  • سنگ مصنوعی یا کورین
  • سنگ طبیعی
  • ۳ سانتی
  • ۵ سانتی
  • پی وی سی
  • کوارتز

کابینت‌های آشپزخانه همگی تحت تاثیر صفحه کابینت هستند. به این صورت که اگر صفحه کابینت خوب مورد استفاده قرار گیرد، زیبایی کابینت‌های دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین هزینه نصب کابینت برای آشپزخانه تا حد زیادی وابسته به نوع صفحه کابینت انتخابی است. در نتیجه هر کدام از صفحات، قیمت‌های متفاوتی دارند.

صفحه کابینت کورین یا سنگ مصنوعی

این سنگ‌ها که به آنها صفحات کورین نیز گفته می‌شود، حدود ۱۲ سال پیش وارد کشور شد. اوایل این صفحات با برندهای کره‌ای عرضه می‌شدند. این سنگ‌ها مزایای زیادی دارند و به عنوان صفحه کابینت خوب به شمار می‌آیند. زیرا نسبت به دیگر صفحات زیبایی و مقاومت بیشتری دارند. این صفحات در برابر رطوبت مقاوم هستند و مانع از رسیدن آب به کابینت‌ها می‌شوند.

کاربرد سنگ کورین

این سنگ دارای ضخامتی حدود ۱۲ الی ۱۳ میلی متر است. کورین‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند. از جمله این ویژگی‌ها قابلیت برش خوردن و شکل گرفتن است. همچنین برای نصب آنها، قابلیت چسبندگی آنها بسیار کاربردی است. در نتیجه به عنوان یک صفحه کابینت خوب محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که این صفحات جزء گران‌ترین صفحات موجود در بازار هستند.

برندهای سامسونگ و الجی از معروف‌ترین برندها در این زمینه هستند. در سال‌های اخیر شاهد تولید این سنگ‌ها توسط شرکت‌های ایرانی نیز هستیم. البته این محصولات در مقایسه با انواع کره ای آن از کیفیت کمتری برخوردارند. اما قیمت بسیار کمتری دارند. در نتیجه، خرید آنها از نظر اقتصادی به صرفه است.

صفحه کابینت سنگ طبیعی

در گذشته از سنگ‌های طبیعی بر کابینت‌های فلزی استفاده می‌شد. امروزه نیز از این سنگ‌ها به عنوان صفحات کابینت استفاده می‌شود. با این تفاوت که در گذشته تهیه و برش این سنگ‌ها بسیار سخت‌تر بوده است. امروزه سنگ‌های باکیفیت تر با روش‌های راحت تر تولید می‌شود و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

در قطعات این سنگ‌ها درزهایی پیدا می‌شود که در آینده موجب نفوذ رطوبت به لایه‌های زیرین می‌شود. در حالی که در سنگ کورین این گونه نیست. قیمت سنگ‌های طبیعی مشابه سنگ کورین است. اما مزایای کمتری نسبت به آن دارد.

صفحات گرانیتی

زیبایی این صفحات چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. این صفحات زیرگروه صفحات سنگ طبیعی هستند. به دلیل تخلل زیاد این صفحات، برای تمیز کردن آنها باید از ماده مخصوص به آنها استفاده کرد.

صفحه کابینت ۳ سانتی

صفحات کابینت ۳ سانتی در سال‌های گذشته بسیار استفاده می‌شد. برای تولید این صفحه، ۲ قطعه ام دی اف را به هم می‌چسبانند و آنها را با یک روکش محکم می‌پوشانند. در نتیجه، یک صفحه ۳۲ میلی متری تولید می‌شود که به اصطلاح صفحه ۳ سانتی نامیده می‌شوند. از صفحه تولید شده به عنوان صفحه کابینت خوب استفاده می‌کنند.

صفحه کابینت ۵ سانت

بعد از صفحه کابینت ۳ سانتی، این صفحات تولید شدند. با این تفاوت که به جای استفاده ۲ قطعه ام دی اف، از ۳ عدد استفاده می‌شود. با قرار گرفتن ۳ قطعه ام دی اف بر یکدیگر، صفحاتی با ضخامت ۴۸ میلی متر تولید می‌شوند که به آنها صفحات ۵ سانتی گفته می‌شود.

صفحه کابینت پی وی سی

این صفحات نیز در گذشته زیاد مورد استفاده قرار می‌گرفتند. صفحات پی وی سی در برابر حرارت و ضربه آسیب پذیر هستند. البته این نوع از محصولات به عنوان صفحه کابینت خوب در رابطه با مقاومت در برابر رطوبت به شمار می‌آید.

صفحه کوارتز

این صفحات، از مواد طبیعی تولید می‌شوند. صفحه کوارتز مقاومت بالایی در برابر خش دارد. در حالی که درجه سختی آن هفت است. جالب است بدانید که تنها الماس و کوارتز توانایی ایجاد خش بر آن را دارند. برای نمایش بیشتر زیبایی‌های آن بهتر است آن را در کنار محصولات مختلف نظیر آینه استفاده کنید.

برای انتخاب صفحه کابینت خوب، بایستی با انواع آنها و مزایای هر کدام آشنا شوید. محصولات مختلفی برای صفحات کابینت با جنس‌های مختلف طراحی و تولید شده اند. انتخاب آن به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد.

اگر صفحه کابینت انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد